Nadsterowna Fabia czy tak być powinno??

Topic created · 16 Posts · 3713 Views
  • Witam.

    Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Skody Fabii.Samochód jest z 2001 roku. Na moje ukochane auto nie mogę narzekać ale zimą samochód wykazuje chęć do driftowania w mało oczekiwanych momentach :looka: . Jest nadsterowny i czasami nieoczekiwanie staje bokiem w zakręcie na ośnieżonej śliskiej nawierzchni 😞 <!-- s:( --> . Jest to skoda Fabia z silnikiem 1.9 TDI. [color=red][b]I tu pojawia się moje pytanie czy w waszych autkach też tak jest?[/b]
    [/color]
    Dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam Łukasz

  • U mnie tak sie nie dzieje. Sprawdź stan tylnych opon. To jedyne co mi przychodzi do głowy. Tylna os traci przyczepność a napęd mamy na przód więć taki efekt daje podcięcie recznym lub fatalny stan opon na tynej osi. A jak masz załadowany kufer to jak wtedy? Powinno to dociążyć tył i efekt nadsterownosći powinien zmaleć lub zniknąć.

  • Opony są w porządku, zimówki kupowane w tym roku. "Ręczny" też nie trzyma podczas jazdy, był on moim podejrzanym nr 1 myślałem że może coś zamarzło ale koła toczą się bez większych oporów. 😞 Co do obciążenia tylnej osi, bez zmian czy jest załadowany czy nie 😞 <!-- s:( --> tak samo się zachowuje.

  • Kolega miał problem tego typu jak jeździł na letnich z tyłu 😉 <!-- s;) -->, u mnie nie ma możliwości żeby tył odjechał bez ręcznego. Jeżeli hamujesz w zakręcie to może to być korektor siły hamowania [url=http://www.autocentrum.pl/go/338__Opis_techniczny_Skoda_Fabia_I__586695437.html]Korektor[/url], dalej pozostaje zbieżność i amortyzatory.

  • Nie czujesz podczas hamowania na wprost aby Ci tył siadał...lepiej hamował niż przód. Możliwe że jest to wina tego o czym pisze [b]dommel[/b]. Pytanie czy twoje auto to Combi? Nie ukrywam że podobne objawy miałem zeszłej zimy w FI Combi - zwłaszcza przy robieniu "szweda" - czyli postawienie auta w poprzek bez ręcznego - dość dobrze się do tego składała...jak na seryjne auto.

  • Moje auto to HB.
    Tył mi nie przysiada podczas hamowania. Nie mam pojęcia już co to może być. Zrobiłem geometrie, myślałem że może to to ale wyszła idealnie, zbieżność też. Już nie wiem co to może być. Jeżeli Wy tak nie macie w swoich Fabiach, to może ja mam taki felerny egzemplarz:(

  • A jesteś pewny że nie miała porządnego dzwona. Może masz budę krzywą?! A jeśli nie to szukałbym jeszcze w felgach i oponach winy.

  • Mam drugą fabkę, pierwsza była krótka, druga kombi, ale problemu jaki opisujesz nie zauważyłem, osobiście przyczyny upatrywałbym dwie, albo masz tak pokrzywione autko po dzwonie, lub zakupiłeś bardzo kiepskie opony, niewykluczone, że te wyprodukowane w chinach, a w wszelkich testach mają one gorzej niż fatalną opinię i to w każdych warunkach.

  • Znawcą nie jestem, więc pewności, że nie miał dużego dzwona to nie mam. Zaprowadziłem na stacje kontroli pojazdów przed zakupem w celu sprawdzenia, nie wiem czy to miało głębszy sens ale czułem się dobrze poinformowany o stanie technicznym samochodu. Pan diagnosta obejrzał samochód dokładnie, przejechał ścieżkę diagnostyczną, przejechał się po mieście i stwierdził że jest extra. Nie wiem może mnie oszukał. Może i auto gdzieś było stuknięte ale wszystkie szyby mam oryginalne Skody z roku produkcji auta (2001). Myślę, że gdyby to było poważne uderzenie to by się stłukły. Nie za bardzo wiem co mam sprawdzić i gdzie się udać żeby wykryć co to jest. 😞 <!-- s:( --> W nowym roku chyba wybiorę się do jakiegoś mechanika żeby jeszcze raz wszystko obejrzał:(

    [b]Tymczasem Szczęśliwego Nowego Roku 🙂 [/b]

  • a jak u ciebie amortyzatory...moze tu tkwi problem..

  • a na ile zebow masz hamulec reczny ? nie wiem jak hamulec sie zachowuje w przypadku fabii, ale w wielu autach przy dobijaniu kola linka od recznego sie "skraca" i delikatnie chwyta za hamulec. jezeli masz reczny na 2 zeby, to najpierw bym go opuscil...
    innej przyczyny nie widze. lekki dolek i sekundowe chwycenie hamulca spokojnie spowoduje power slide'a 😄 <!-- s:D -->

  • Ręczny zaczyna działać od pierwszego ząbka. Chwyta bardzo mocno- 4 ząbek to już koła nawet na suchym asfalcie się nie kręcą. Poluzuje linkę i zobaczą co i jak. Dam znać jak to zrobię.
    Pozdrawiam

  • mialem w fiescie tak, ze reczny sie ciagle luzowal. zaciagalem pod pache i na dolach przyblokowywal kola. 1 zab to stanowczo za mocno.
    jeszcze jedno, z tylu tarcza czy beben ?

  • Z tyłu tarcze.

  • na samoregulacji... sprawdz te regulacje linki, zajrzal bym jeszcze do tylnych hamulcow bo chyba tloczek za malo "wraca"

  • Wszystko wyjaśnione. Obudowa jednej z linek hamulca ręcznego była pęknięta. Efektem był lekko zaciągnięty hamulec ręczny. Linki zmienione i po kłopocie. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Log in to reply