Głośne wycie w silniku
-
wchodzi na wysokie obroty i je 3ma ?? Jezeli tak to sa oznaki brudnej przepustnicy ..przynajmniej tak bylo w moim przypadku.
-
A jaki masz silniczek, bo czytałem między innymi na auto kąciku, że w silnikach 1.2 przed sypnięciem rozrządu dochodzą dziwne dzwięki. Ponoć siadają przy około 30 - 40 tys km.
-
[quote="mariano_z"]Przepustnica jest napewno czysta...[/quote]
odkrecales i zagladales ??
-
Wycie w silniku nie będzie raczej związane z przepustnicą.
-
Uważam że to może być oznaka złego smarowania silnika w pierwszych chwilach po rozruchu z uwagi na brak tzw. filmu olejowego. Normalne objawy to właśnie głosniejsza praca (różne chropowate dźwięki przez czas do 3 sek.) do chwili gdy olej dotrze do wszystkich zakamarków. Czy sprawdzałeś poziom oleju? Bo to może świadczyć o jego braku lub też czy masz dobre ciśnienie oleju z pompy olejowej? Pozdrawiam.
-
W moim przypadku w silniku 1.4 MPI 60KM+gaz miałem objaw wycia silnika w trakcie nagrzewania się. Po zmianie oleju na inną markę wycie znaczmie ucichło ale nadal nie wiem czego jest powodem. Może rolka napinająca pasek wielorowkowy do alternatora albo pompa wody?.W każdym razie odpuściłem na razie temat i będę czekał na wymianę rozrządu i wtedy będę sprawdzał.Odpadają na pewno łożyska alternatora.
-
Dokładnie tak, zdjąłem pasek wielorowkowy i okazało się że jest delikatny luz na łożysku pompy wodnej.Na razie nie ruszam tego, poczekam do wymiany rozrządu chyba, że zacznie przeciekać.W tej chwili mam 79 tyś.Po poluzowaniu lekkim paska trochę jest ciszej.
-
[quote="dziki"]Mam coś podobnego w mojej fabce (1,4 75 KM). Po uruchomieniu zimnego silnika pojawia się wycie, które ustaje gdzieś po 15 s. Czasami występuje to nie zaraz po uruchomieniu, ale po przejechaniu ok. 1 km. Miałem tak od nowości auta. W ASO trudno to zademonstrować bo silnik jest ciepły, a poza tym nie wystepuje to przy każdym uruchomieniu zimnego silnika. W ASO oczywiście nie mają pojęcia co to może być. Mam jeszcze 2 mieś. gwarancji i nie wiem czy męczyć tym ASO, czy dać sobie spokój.
Tak na marginesie to mam wrażenie, że w ASO Skody pracują jako mistrzowie (ci w garniturach) goście których wiedza nie wykracza poza przeczytanie ksiazki pt. "Jeżdżę Skodą Fabią" (i wcale nie jest to śmieszne).[/quote]
jedz i im niczego nie garuj -oni są ino dobrzy jak kase biorą do tych złodziejskich pazurów.
-
J W D A
Sami zgadnijcie co to znaczy <!-- s:) -->
-
Nie mam pojęcia :niepewny: <!-- s:niepewny: -->
-
Jebac w dupe ASO <!-- s:P -->
-
[quote="dziki"]Mam coś podobnego w mojej fabce (1,4 75 KM). Po uruchomieniu zimnego silnika pojawia się wycie, które ustaje gdzieś po 15 s. Czasami występuje to nie zaraz po uruchomieniu, ale po przejechaniu ok. 1 km. Miałem tak od nowości auta. W ASO trudno to zademonstrować bo silnik jest ciepły, a poza tym nie wystepuje to przy każdym uruchomieniu zimnego silnika. W ASO oczywiście nie mają pojęcia co to może być. Mam jeszcze 2 mieś. gwarancji i nie wiem czy męczyć tym ASO, czy dać sobie spokój.
[/quote]
U mnie jak wcześniej pisałem objawy te wskazują na pompę wody. Ale jeżeli nie cieknie i praca łożyska nie jest zbytnio upierdliwa, to poczeka na wymianę rozrządu, chociaż w 1.4,8v 60KM ma to niewiele wspólnego ze sobą. W twoim przypadku wymienisz sobie ją razem z paskiem rozrządu.