Wentylatory od dmuchawy buczą
-
Witam,
moj tata w swojej fabii 1,2 2003r. dzisiaj mi pokazal, ze jak wlacza wentylator ten owiec obojetnie czy na szyby czy twarz itd, cos jakby buczy (jakby te silniczki pod deska) jak wlaczy na 4 to juz w ogole az strach to trzymac i od razu wylaczamy, zeby nie zepsuc do konca.
Dzwiek jest taki jakby cos tam sie dostalo no nie wiem i np. obcieralo
na razie nie mamy pieniedzy, zeby pojechac do serwisu ,a jak myslicie co to moze byc?
pewnie nie obejdzie sie bez rozkrecania calego przodu tego kokpitu -
Najprawdopodobniej poprzez filtr kabinowy dostał się jakiś większy przedmiot. Trzeba rozebrać i wyczyścić a przy okazji obadać stan łopatek wentylatora dmuchawy. Jednak wpierw sprawdź czy gdzieś się nie rozszczelniły układy nadmuchu - czasami takie dźwięki powstają właśnie z takiego powodu.
-
a jak to sprawdzic bo ja jestem laikiem, ojciec tez
-
No niestety ale musisz się dostać pod deskę rozdzielczą i tam mocno poprzeglądać wszelkie kanały czy gdzieś się nie rozsunęły.
-
[quote="emwu96"]a jak to sprawdzić bo ja jestem laikiem, ojciec tez[/quote]
Poczytaj sobie w [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=3649]tym[/url] temacie i wszystko będzie jasne. Jak ci huczy i buczy to zacznij od sprawdzenia co masz w filtrze kabinowym, dalej najprawdopodobniej czyszczenie dmuchawy...
-
Najpierw wyciąg filtr i włącz na full nadmuch by wydmuchało śmieci na dywanik.
-
[quote="MirekS"]Najpierw wyciąg filtr i włącz na full nadmuch by wydmuchało śmieci na dywanik.[/quote]
jaki filtr? i gdzie on konkretnie jest powiedz?
-
[quote="emwu96"]jaki filtr? i gdzie on konkretnie jest powiedz?[/quote]
Filtr kabinowy jest pod schowkiem po stronie pasażera. Jest tam taka zaslepka z dwoma suwakami. Przesuń je ( chyba do siebie , czyli jeden do drugiego jakby na środek listwy) pociagnij wszysko do dołu. Potem wyciagnij filt również do dołu. Oczyść jak koledzy radzą i poskładaj spowrotem.
-
Tylko uważaj na ramkę bo jest bardzo delikatna.
-