[F1 i F2] relingi

Topic created · 18 Posts · 8167 Views
  • Czy ktoś wie jak się montuje relingi w fabi

  • Podłączam się do tematu też jestem ciekawy jak się je montuje.

    1. najlepiej zaopatrzyć sie w oryginały i listwy ochronne , "zamienniki" nie mają dobrego zdania.
    2. zdemontować uszczelki drzwi, uchwyty nad drzwiami , lampki i podsufitke, zdemontowac listwę ozdobną na dachu.
    3. jeśli nie ma otworów w dachu, należy je wykonać z uwzględnieniem odległości na relingach leżących obok 😉 <!-- s;) -->
    4. [b]po zamontowaniu relingów i upewnieniu się że są dobrze dokręcone, należy przeprowadzić "test wodny" - czy woda nie zalewa do środka.[/b]
    5. jeśli wszystko jest ok, to można dokończyć montaż podsufitki i pozostałych rzeczy i cieszyć się dobrą robotą. :zdrowko:

    uprzedzam pytania - sam tego nie robiłem, ale tak bym się do tego zabrał gdybym miał taką potrzebę.
    oczywiście takie elementy dodatkowe, jak sprawdzenie anteny, sprawdzenie ułożenia kabli ew. wygłuszenie dachu pozostawiam pod rozwagę.
    no i popołudnie wolne by sie przydało. a do podsufitki w combi - pomocnik.
    jak bede miał dostęp do katalogu, to podam nr-y katalogowe części.

    :zdrowko:

  • przeraża mnie te wiercenie dziur.... jak zakładałem w vw sharanie relingi to były tam zaślepione otwory....

  • [quote="PawelMusic1989"]przeraża mnie te wiercenie dziur.... jak zakładałem w vw sharanie relingi to były tam zaślepione otwory....[/quote]
    wiesz, niewykluczone że są otwory zaślepione bo matryca musi być jedna do tłoczenia blach, a niechce mi się wieżyć żeby otworów nie było ( z drugiej strony - jest to możliwe. )
    wtedy po wywierceniu zakonserwować jakimś specyfikiem i też bedzie ok.

  • z tego co mi się wydaje to ja mam w listwach na dachu takie miejsca gdzie mogę wcisnąć poprzeczki. Tzn te zaślepki są na 100%(na listwach plastikowe i da się to wcisnąć, bo kiedyś próbowałem co to 🙂 <!-- s:) --> ), ale nigdy nie montowałem i nie wiem czy się da.

  • [quote="PawelMusic1989"]przeraża mnie te wiercenie dziur.... jak zakładałem w vw sharanie relingi to były tam zaślepione otwory....[/quote]
    Poczytaj...

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,636,31222742,31321909,Re_reling_fabia_kombi.html<!-- m -->

    Mariusz.

  • Jak nie masz otworów to lepiej darować sobie wiercenie bo skutki mogą być nie za ciekawe. Poszukaj alternatywnego rozwiązania, jest spory wybór.

  • dokładnie tak jak [b]nicram[/b] pisze - można na hak zamontować jakiś bagażniczek, a jak już masz hak to przyczepkę 🙂 <!-- s:) -->

  • wiecie co muszę sprawdzić czy mam te zaślepki czy nie 🙂 Nurtuje mnie to, byłem przekonany bo gdzieś wyczytałem na allegro że Fabka nie ma otworów 🙂 <!-- s:) -->

  • hej. otwory sa bo sam dzisiaj montowalem relingi. a czy wie ktos gdzie mozna kupic zaślepki relingów? te co zakrywaja mocowanie religu wraz ze srubami itp...jednego z przodu z prawej musialem nie dopiac do konca i zgubilem...

  • [quote="martin_84"] czy wie ktos gdzie mozna kupic zaślepki relingów?[/quote]
    ASO - koszt ok. 25 -30 zł.

  • jutro zadzwonie do aso w uk i zobaczymy czy maja... na ebay itp nie ma nic

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 27-02-2012, 17:19[/i] ][/size]
    i lipa jak nic...za taka cene to sobie moge prawie ze kupic uzywane relingi 😛 <!-- s:P --> a nie kawalek plastiku

  • Odświeżę może trochę temat, bo mam pytanie w tym temacie a nie chce otwierać kolejnego tematu o nazwie "Relingi"
    Chciałem zapytać jaki może być maksymalny nacisk ciężkości na relingach :?: <!-- s:?: -->
    Podejrzewam, że ciężkość zależna jest od typu nadwozia.
    Chciałbym, żeby to był ten temat w którym podalibyście ciężkość na każdy typ, zarówno dla F1 jaki dla F2.

  • wg mnie "ładowność" relingów będzie zależna od danego producenta, którą ustalił podczas badań (chyba, że to jakieś chinole). Nośność nadwozia zapewne przekracza znacznie nośność relingów dlatego nie bierze się tego pod uwagę (jeżeli reling wytrzyma to nadwozie na pewno).
    Pamiętać też należy, że tego typu elementy przechodzą testy zderzeniowe i to że na postoju po załadowaniu np. 80 kg "na oko" nie ugiął się, czy też ktoś stwierdzi, że spokojnie można wpakować 120 kg to jest w błędzie, ponieważ max obciążenie bierze się stąd, że dany zestaw nie może zagrażać przy ostrym hamowaniu, czy zderzeniu z przeszkodą lub nie złoży się podczas ostrego zakrętu zgarniając np. pieszych z chodnika 😉 <!-- s;) -->

    Podsumowując - jeżeli dany reling dedykowany, pasujący do F1 lub F2 ma określoną "ładowność" przez producenta to właśnie tej liczby trzeba się trzymać.

  • Widziałem ostatnio na ulicy Fabie 1, która miała bagażnik dachowy bez relingów.
    Ciekawe rozwiązanie.

  • mechanika i dynamika się kłania 🙂 <!-- s:) -->
    max obciążenie dachu to 75 kg. obojętnie czy z relingami czy bez.
    wartośc ta podana jest w instrukcji samochodu. [quote]Dach samochodu można obciążyć masą 75 kg,[/quote]

    w punktach styków występują takie siły, że trudno to sobie wyobrazić. a najciekawszym zagadnieniem jest przeciążenie występujące w momencie zmiany pasa ruchu - nagłej zmiany.

    oczywiście - bedą też wpisy że załadowałem xxx kg i było ok. ok - ja tego nie neguje, ale bierzcie pod uwagę że tarcie stal po stali ma inną charakterystykę niż guma po asfalcie 🙂

    raz widziałem jak samochód zahamował..... a bagażnik dachowy nie 😄 mnie było do śmiechu... ale właścicielowi raczej nie.

  • Renomowana włoska firma La Prealpina produkuje bagażniki dedykowane dla Fabii i I i II bez relingów.
    Po co zabawa w notowanie relingów i do nich kupowanie bagażnika skoro za ok. 300 można mieć gotowy bagażnik dachowy. Montaż nie jest specjalnie skomplikowany a instrukcja dość przystępnie go opisuje.
    Nośność bagażnika podana jest przez producenta przeważnie to 75 kg.
    Jeśli kogoś interesują testy zderzeniowe i nie tylko box-ów dachowych polecam materiał udostępniony przez ADAC:
    http://www.gloria.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=35<!-- m -->
    Warto zobaczyć zanim wybierze się box.

Log in to reply