Wymiana płynu chłodzącego

Topic created · 23 Posts · 26567 Views
  • [b]1. Odkręcamy korek na zbiorniczku wyrownawczym.

    [img]http://web.fcp.strefa.pl/Zrob/Plyn/1.jpg[/img]

    1. Odkręcamy kranik spustowy, spłynie okolo 5 litrów płynu.

    [img]http://web.fcp.strefa.pl/Zrob/Plyn/2.jpg[/img]

    1. Wlewamy świeży płyn, po wlaniu ok 4 litrów trzeba odpalić silnik i jak zacznie ubywać z zbiorniczka dolewamy wchodzi równe 5 litrów.

    2. Następnie rozgrzewamy silnik, aż do włączenia wentylatora na chłodnicy, układ się sam odpowietrzy jak będzie miał w pełni otwarty obieg.[/b]

  • A gdzie jest ten kranik spustowy?
    Pozdrawiam
    Almuredin

  • Kranik znajduje sie po prawej stronie na dole chlodnicy.

  • Dzis wymienilem plyn. Dzieki za pomoc.

  • Bo nie spuszczałeś na gorącym silniku.

  • jaki płyn stosujecie do chłodnicy?

  • G12 może być

  • Oczywiscie ze G12 + 🙂 <!-- s:) -->

  • Hej, mam poziom płynu chłodzacego na minimum, musze chyba dolać. Wlany mam taki różowy. Mogę dolać tego G12? Gdzie go kupić?

    (niedawno miałem przegląd, nie wiem czy robili coś z układem chłodzenia - czy zmieniali płyn, poszukam jeszcze w papierach)

    EDIT ***

    Przegląd miałem w połowie grudnia 2007. Na fakturze mam płyn G12+, w małych ilościach, wiecm pewnie tylko dolali (cena za płyn ok 5zł).

    Teraz inne pytanie: czy jeśli przez te pół roku poziom płynu zszedł do minimum, to znaczy, że jest jakiś przeciek maleńki gdzieś czy on tak zchodzi?

  • Tak wlej G12+, jak nie masz LPG to nie powinneś mieć wycieku. Przy gazie są często drobne ubytki na łączach.

  • Nie raczej nie powinienes miec wycieku jesli duzo jezdzis to jest normalna rzecz wkoncu ten plyn pracuje w wysokiej temperaturze 🙂 <!-- s:) --> a co za tym idzie torche paruje
    A co do plynu to raczej G 12 + po co mieszac z innym parametrami czyli G12 teoretycznie nie sprawi to problemu te plyny sa na glikolu i mozna je mieszac ale po co to robic jak oba kosztuja tyle samo 🙂

  • Super, dzięki. Jeszcze tylko czy G12+ można kupić gdzies poza stacjami obsługi Skoda / VW ?

  • tak w sklepach motoryzacyjnych

  • Kupisz w wiekszosci sklepow motoryzacyjnych na pewno w tych ktore specjalizuja sie w skodzie 🙂 i w VW 🙂 no i oczywiscie na allegro jest tego mnostwo 🙂 napewno nie sluchaj przekonywan sprzedawcy w sklepie ze kup Pan "cegle" w wszystkie mozna mieszac, no niby mozna ale po co 🙂 jak bys zmieszal zywca z lechem 🙂 niby mozna smak podobny ale po co??? 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam ! Mam pytanie - przy rozgrzanym silniku spuszczamy płyn z chłodnicy. Trzeba odczekać aż silnik ostygnie czy można wlewać zimny płyn z powrotem do obiegu ???

  • czemu przy rozgrzanym?

  • [quote="styk1854"]Witam ! Mam pytanie - przy rozgrzanym silniku spuszczamy płyn z chłodnicy. Trzeba odczekać aż silnik ostygnie czy można wlewać zimny płyn z powrotem do obiegu ???[/quote]

    Tak płyn spuszczamy przy dobrze ciepłym, ale nie gorącym silniku tak by się nie oparzyć - chodzi o to by termostat był otwarty.
    Zimnego płynu, ani oleju nie należy wlewać bo powstają potężne naprężenia podczas gwałtownego wychłodzenia i może dojść do pęknięcia głowicy. Przy 6 cylindrówkach ( szczególnie BMW ) i większych zaleca się nawet całkowite wychłodzenie silnika do temp otoczenia.

  • to w sumie nie chciało mi się czekać to spuszczałem przy ciepłym 🙂 <!-- s:) -->

  • Dzięki za poradę w najbliższym czasie zabiorę się za to ale to już po urlopie 🙂 Zrobię zdjęcie mojej Fabci z ładunkiem urlopowym i wrzucę je na forum. Ciekawe czy Ktoś ma taką fantazję w pakowaniu Fury :rotfl: <!-- s:rotfl: --> Pozdro

  • panowie to co ja zrobilem zle .. jak wymieniałem płyn to weszlo mi moze z 2 litry i wiecej nie chciało czekalem az wciagnie płynale woda zaczwla sie w zbiorniczku gotowac .... i po jakims czasie dopiero wciaglo ale zeby sie gotowało ?////

Log in to reply