Szarpanie silnika po zapaleniu

Topic created · 6 Posts · 1761 Views
  • Witam

    Posiadam Fabię 1,4 MPI, 60 KM, rok 2001, prawie 150 tyś km, LPG

    Od ponad roku mam problem, który się nasila.

    Czasem, częściej gdy auto jest zagrzane, przekręcam stacyjkę i silnik po zapaleniu szarpie.
    Gdy nacisnę lekko gaz, szarpanie wzrasta, po puszczeniu gazu obroty spadają poniżej normy i ponownie wracają na poziom 1000. Zapalam na benzynie, ale na gazie to samo.

    Czasem po kilku zapaleniach/gaszeniach zapala prawidłowo, wtedy dopiero jadę.

    Czterech śląskich mechaników, z polecenia, próbowało, kasa poszła, wyników brak.

    Wymieniałem świece, filtr benzyny, filtr powietrza, olej z filtrem, stabilizator napięcia, w międzyczasie Lambdę, rozrząd, uszczelkę pod głowicą, rurki chłodzące do LPG, regulowali mi tę instalację gazową dwa razy.

    Może to ma związek, auto pali więcej niż przed problemami, obecnie ekonomicznie jadąc na trasie poniżej 10L nie zejdzie, po mieście 12L.

    Znudziło mi się już płacić, czekać, dlatego zwracam się do życzliwych ludzi z forum.

  • To własnie taki jest silnik kolego nic na to nie poradzisz 🙂 <!-- s:) --> u mnie jest podobnie, tyle że to szarpanie nie odczuwam az tak bardzo ale jest, tylko ze na zimnym.
    Czasem mam problemy ze musze długo trzymac kluczyć zanim zaskoczy, czasem pali za pierwszym razem a czasem się telepie, akumulator jest dobry tylko ten silnik kurde jest taki wlasnie specyficzny.

  • Janek, no nie sądzę że to tak ma być, bo wyraźnie da się wyczuć że nie wszystkie gary palą. Po kilku próbach w końcu załapuje, ale czasem za 20tym razem. Bywa że w ogóle nie zapala, trzymam kluczyk aż oświeci się kontrolka oleju.

    Akumulator też mam ponad roczny. Myślałem, że to wina pompy benzyny, ale start na gazie daje to samo. Problem występuje ok 1 raz na 7 zapaleń, częściej gdy silnik jest ciepły.

  • sprawdź świece zapłonowe i cewkę. Wg mnie tu tkwi ten problem.

  • Może warto posprawdzać jeszcze czujniki położenie wału... Oraz czujnik Halla. Możliwe że podają błędne sygnały więc komp daje większą dawkę paliwa a powietrze jest cały czas takie samo. Czy auto było podpinane pod VAGa a jeśli tak to czy coś wyskoczyło?

    Kolejna sprawa to czy jest słyszalne lekkie dzwonienie zaworów lub mostków przy zaworach? Jeśli taki objaw występuje może być problem na tury skrzywionego wałka rozrządu - co powoduje zmianę skoku zaworu ssącego a dalej zmniejszenie kompresji.

  • Proponuję jeszcze czyszczenie i kalibrację przepustnicy oraz sprawdzenie listwy załonowej.

Log in to reply