Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Montaż czujnika płynu do spryskiwaczy

Temat utworzony · 19 Posty · 9372 Wyświetlenia
  • Chciałbym do Fabii 1 1.4 MPI Comfort założyć czujnik płynu do spryskiwaczy.
    Myślę, że nie jest to jakoś dużo roboty i sprowadza się do podłączenia czujnika i przeprogramowania zegarów (taką mam nadzieję).
    Czy ktoś z Was robił coś takiego i byłby w stanie powiedzieć co będzie mi potrzebne i czy dam radę wykonać to we własnym zakresie?
    Nie chciałbym jechać z tym do ASO, bo jak wiadomo każdy grosz się liczy.
    Pozdrawiam

  • w zasadzie poza czujnikiem,może okazać się że trzeba będzie też dorobić całą instalację, a nawet wlutować diodę w licznik. bo może się okazać że w samochodzie jest tylko to co posiadasz , a na pozostałym oszczędzali gdzie mogli. jak masz trochę o tym pojęcia da się ogarnąć

  • Z tego co wiem to liczniki/zegary są montowane takie same w każdym modelu i jedynie odpowiednie ich zaprogramowanie odpowiada za to, czy określone kontrolki będą dostępne.

  • to twoja wersja,
    ja życzę powodzenia w modzie (też myślę o nim .... ale pewności co siedzi w liczniku nie mam)

  • [quote="secretservice"]Chciałbym do Fabii 1 1.4 MPI Comfort założyć czujnik płynu do spryskiwaczy.
    Myślę, że nie jest to jakoś dużo roboty i sprowadza się do podłączenia czujnika i przeprogramowania zegarów (taką mam nadzieję).
    Czy ktoś z Was robił coś takiego i byłby w stanie powiedzieć co będzie mi potrzebne i czy dam radę wykonać to we własnym zakresie?
    Nie chciałbym jechać z tym do ASO, bo jak wiadomo każdy grosz się liczy.
    Pozdrawiam[/quote]

    Ja mam zamiar w tym roku to montować u siebie. A wiec tak:

    • czujnik ~ 45 zł w aso
    • kabelek serwisowy 15 zł
    • wtyczka chyba 35 zł
    • kabelek serwisowy 15 zł
    • uszczelki do wtyczki ?? zł
    • uszczelka do czujnika 8 zł
      Całość w aso to koszt około 600 zł, a sam montaż to około 400 zł
  • [quote="TOMUŚ"][quote="secretservice"]Chciałbym do Fabii 1 1.4 MPI Comfort założyć czujnik płynu do spryskiwaczy.
    Myślę, że nie jest to jakoś dużo roboty i sprowadza się do podłączenia czujnika i przeprogramowania zegarów (taką mam nadzieję).
    Czy ktoś z Was robił coś takiego i byłby w stanie powiedzieć co będzie mi potrzebne i czy dam radę wykonać to we własnym zakresie?
    Nie chciałbym jechać z tym do ASO, bo jak wiadomo każdy grosz się liczy.
    Pozdrawiam[/quote]

    Ja mam zamiar w tym roku to montować u siebie. A wiec tak:

    • czujnik ~ 45 zł w aso
    • kabelek serwisowy 15 zł
    • wtyczka chyba 35 zł
    • kabelek serwisowy 15 zł
    • uszczelki do wtyczki ?? zł
    • uszczelka do czujnika 8 zł
      Całość w aso to koszt około 600 zł, a sam montaż to około 400 zł[/quote]
      w F1 warto podłączyć najpierw kompa i zrobić test licznika - wtedy zapalają się poszczególne kontrolki i jest wszystko jasne czy trzeba dokładać diody czy nie.
      Montaż w ASO to gruba przesada.... :cisza: <!-- s:cisza: -->
      ja w OII montowałem ,
      potrzebne jest wiertło fi 24 / 25 ( do drewna - płaskie) żeby wykonać otwór pod czujnik.
      ważne by najpierw sprawdzić na zbiorniku gdzie jest "fabryczne" miejsce dla niego - tam jest pogrubiony materiał zbiornika i wtedy uszczelka będzie dobrze trzymać :cwaniak:
      ja lekko się z tym miejscem minąłem i później walczyłem z wyciekami płynu.
      oczywiście zakładamy, że nie ma kabla - trzeba go przeciągnąć aż do licznika i wpiąć się w [b]odpowiedni[/b] pin we wtyczce.
      po zakończeniu prac montażowych trzeba zakodować komfort / licznik by wskrzesić tą kontrolkę.

    Tomuś - czujnik i uszczelka z wtyczką w ASO kupiłem, ale na pewno nie były to takie kwoty jakie podajesz.
    wtyczka w zestawie ma swoje uszczelnienia bo pracuje "na zewnątrz" i jakieś tam IPxx musi mieć zachowane by zwarcia nie było 🙂

    montaż w aso - wg stawki 200zł/rbg to tak będzie jak piszesz - ale tu polecam forumowego kolege [b]Koleś[/b]
    pomoże ci to ogarnąć w dużo mniejszej kwocie.....
    chyba że masz pare $$ na zbyciu to zapraszam do aso :hyhy: - robota taka sama.

    przy przeciąganiu kabelków od czujnika warto jeszcze podłączyć grzane spryskiwacze - nie trzeba od razu robić tego moda, ale warto pociągnąć kable za jednym razem i być przygotowanym :cwaniak:
    koszt grzanego spryskiwacza w sklepach internetowych to ok. 20-30 zł.
    potrzebujemy 2 szt. + wtyczki. podłączenie w środku pod tablice z bezpiecznikami (F1) . - tyle.
    lub w samochodach z rozbudowanym komfortem ( F2 ? , OII ) - podłączenie pod odpowiedni pin i wtedy grzanie jest sterowane temperaturą z zewnątrz - poniżej 4* grzanie się włącza.
    polecam.

  • [quote="kapi"][quote="TOMUŚ"][quote="secretservice"]Chciałbym do Fabii 1 1.4 MPI Comfort założyć czujnik płynu do spryskiwaczy.
    Myślę, że nie jest to jakoś dużo roboty i sprowadza się do podłączenia czujnika i przeprogramowania zegarów (taką mam nadzieję).
    Czy ktoś z Was robił coś takiego i byłby w stanie powiedzieć co będzie mi potrzebne i czy dam radę wykonać to we własnym zakresie?
    Nie chciałbym jechać z tym do ASO, bo jak wiadomo każdy grosz się liczy.
    Pozdrawiam[/quote]

    Ja mam zamiar w tym roku to montować u siebie. A wiec tak:

    • czujnik ~ 45 zł w aso
    • kabelek serwisowy 15 zł
    • wtyczka chyba 35 zł
    • kabelek serwisowy 15 zł
    • uszczelki do wtyczki ?? zł
    • uszczelka do czujnika 8 zł
      Całość w aso to koszt około 600 zł, a sam montaż to około 400 zł[/quote]
      w F1 warto podłączyć najpierw kompa i zrobić test licznika - wtedy zapalają się poszczególne kontrolki i jest wszystko jasne czy trzeba dokładać diody czy nie.
      Montaż w ASO to gruba przesada.... :cisza: <!-- s:cisza: -->
      ja w OII montowałem ,
      potrzebne jest wiertło fi 24 / 25 ( do drewna - płaskie) żeby wykonać otwór pod czujnik.
      ważne by najpierw sprawdzić na zbiorniku gdzie jest "fabryczne" miejsce dla niego - tam jest pogrubiony materiał zbiornika i wtedy uszczelka będzie dobrze trzymać :cwaniak:
      ja lekko się z tym miejscem minąłem i później walczyłem z wyciekami płynu.
      oczywiście zakładamy, że nie ma kabla - trzeba go przeciągnąć aż do licznika i wpiąć się w [b]odpowiedni[/b] pin we wtyczce.
      po zakończeniu prac montażowych trzeba zakodować komfort / licznik by wskrzesić tą kontrolkę.

    Tomuś - czujnik i uszczelka z wtyczką w ASO kupiłem, ale na pewno nie były to takie kwoty jakie podajesz.
    wtyczka w zestawie ma swoje uszczelnienia bo pracuje "na zewnątrz" i jakieś tam IPxx musi mieć zachowane by zwarcia nie było 🙂

    montaż w aso - wg stawki 200zł/rbg to tak będzie jak piszesz - ale tu polecam forumowego kolege [b]Koleś[/b]
    pomoże ci to ogarnąć w dużo mniejszej kwocie.....
    chyba że masz pare $$ na zbyciu to zapraszam do aso :hyhy: - robota taka sama.

    przy przeciąganiu kabelków od czujnika warto jeszcze podłączyć grzane spryskiwacze - nie trzeba od razu robić tego moda, ale warto pociągnąć kable za jednym razem i być przygotowanym :cwaniak:
    koszt grzanego spryskiwacza w sklepach internetowych to ok. 20-30 zł.
    potrzebujemy 2 szt. + wtyczki. podłączenie w środku pod tablice z bezpiecznikami (F1) . - tyle.
    lub w samochodach z rozbudowanym komfortem ( F2 ? , OII ) - podłączenie pod odpowiedni pin i wtedy grzanie jest sterowane temperaturą z zewnątrz - poniżej 4* grzanie się włącza.
    polecam.[/quote]

    Kapi, ceny podałem z aso i na stan 2014 roku. MI chodziło o te uszczelki co dajesz na przewód i wpychasz do wtyczki. Te wtyczki to są wtyczki hermetyczne i tam się stosuje obowiązkowo takie uszczelki.

  • Myślicie, że dam to radę wykonać samemu w 1-2 dni?
    Czy lepiej szukać serwisu, który by mi to wykonał, a części kupić w ASO?

  • Ogarmąć się da 🙂 <!-- s:) -->

    ja zrobiłem tak , że czujnik kupiłem w sklepie w Czechach za uczciwie pieniądze. Sądząc po dacie produkcji rzeczy, on pochodzi z octavii 1. Piny , wtyczka itp. małe bzdety kupiłem w aso bo w sklepie nie mieli. Teraz trzeba uważać bo w aso niektóre części się opłaci kupić niż w sklepie.

  • Najgorsza robota to przebić się z komory silnika do kabiny, reszta to 2-3 h pracy.
    I na koniec kodowanie.

  • A znajdę gdzieś jakiś sensowny poradnik do zakodowania tego czujnika?

  • [quote="secretservice"]A znajdę gdzieś jakiś sensowny poradnik do zakodowania tego czujnika?[/quote]
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=98560#p98560<!-- l -->

  • Dzisiaj zrobiłem test liczników VAGiem żeby sprawdzić czy mam diodę do wskaźnika poziomu płynu.
    Ale niestety ku mojemu zdziwieniu coś poszło nie tak.
    Test sprawdził wszystkie zegary (obrotomierz, paliwo etc.) oraz wybrane kontrolki (hamulec, olej).
    W czasie testu nie zostały na pewno zapalone kontrolki wspomagania kierownicy czy świateł drogowych a na pewno je mam i działają.
    Czy te kontrolki które nie zapaliły się w teście wykonywam w zakładce Instruments mają szansę zapalić się w teście innego modułu?

  • [quote="kapi"] warto jeszcze podłączyć grzane spryskiwacze [/quote]
    Kapi jak to działa ? Kiedy grzeje w F1? [quote="kapi"]podłączenie w środku pod tablice z bezpiecznikami (F1)[/quote] Według schematu zasilanie + jest przez bezpiecznik do zacisku 15 stacyjki. Grzeją cały czas po włączeniu zapłonu ? Bez względu na temperaturę zewnętrzną ? Czy jest jakiś układ w samych spryskiwaczach ?

  • Grzanie cały czas jest bez sensu - szkoda akumulatora.
    W OII sterował tym komfort i uruchamiało się poniżej 4*C.
    W F1 - musimy podpytać Piotra - Koleś.

  • [quote="kapi"]Najgorsza robota to przebić się z komory silnika do kabiny, reszta to 2-3 h pracy.
    I na koniec kodowanie.[/quote]
    Ale zarówno w F1 jak i w F2 nie trzeba się przez nic przebijać 😄 Producent przewidział otwory, przez które można przełożyć jakieś przewody zza deski rozdzielczej do komory silnika 😄 Trzeba tylko wiedzieć gdzie ich szukać 😉 W F1 jest otwór mniej więcej za schowkiem po stronie pasażera. Jak się wyjmie schowek to można to "wymacać". Otwór jest zaślepiony plastikową zaślepką. W F2 otwór jest za deskę po stronie kierowcy (nie nie wiem czy symetrycznie po drugiej również - być może, że tak). Tu by dostać się do niego nie trzeba niczego ściągać. Da radę wsadzić tam rękę nurkując pod deskę przy nadkolu. Przez otwór ten przechodzi pancerz z linką do otwierania maski pojazdu, ale można też dołożyć dodatkowe przewody :cwaniak: <!-- s:cwaniak: -->

  • Że otwory są to wiem, ale przeciągnij przez nie przewód 🙂 <!-- s:) -->
    W każdym aucie są takie otwory.
    Ja ciagnąłem wiązkę (tpms/spryskiwacz/grzane spryski) i tych kabelków jest trochę.

  • A przeciągnąłem, a co! :hyhy: W Fabii 1 zakładałem akcesoryjny autoalarm (BKA400002) i przeciągałem do komory silnika kable do syreny 🙂 Powiem tak: był to najprostszy etap prac, który przy alarmie prowadziłem 😄 <!-- s:D -->

    W Fabii 2 działałem w podobnym temacie, tzn też alarmu. Wymieniałem syrenę od założoną trzy lata wcześniej przez w ASO, gdyż miałem uzasadnione podejrzenie, iż zżera mi akumulator. Tu miałem nieco większą zagwostkę, ale okazało się, że gdy zdejmie się obydwa ramiona wycieraczek oraz plastik podszybia, jest piękny dostęp z obydwu stron do tych otworów (dostęp od wnętrza jest nieco gorszy, ale jak wsunie się już kabel to można go wyciągnąć od strony rozebranego podszybia. A odnośnie samego podszybia - W F2 jest ten komfort, że zostało no lepiej dopracowane. Łatwo jest je rozebrać i złożyć. W F1 po zdemontowaniu podszybia jego ponowne założenie go tak jak zrobiła to fabryka było mało możliwe 😉 Nie chciało za cholerę wskoczyć w tę plastikową listwę poniżej szyby, wskutek czego paskudnie odstawało.

  • [quote="jacekpk"] W F1 po zdemontowaniu podszybia jego ponowne założenie go tak jak zrobiła to fabryka było mało możliwe 😉 <!-- s;) --> Nie chciało za cholerę wskoczyć w tę plastikową listwę poniżej szyby, wskutek czego paskudnie odstawało.[/quote]
    Bo ten rowek trzeba bardzo dokładnie wyczyścić z zalegającego tam brudu. Wtedy wskoczy i nic nie odstaje.

    Przetestowane na F1, O1, Leon, Golf IV, Bora, Superb 1, Superb 2, Passat, A4 B5.

    Wszędzie jest tak samo.