[F1] Wymiana łączników (łącznika) stabilizatora
-
Ja nie miałem, ale widać jakość fatalna.
-
Wadliwa była śruba, reklamacja została przyjęta przez sklep.
Dali inny lepszej firmy łącznik. -
ja mam łączniki krafta i nie mogę na nie narzekać za tą cenę jest ok i cudów nie oczekuję ale od wymiany już minęło sporo czasu
-
czy przez te drążki może pukać w zawieszeniu ?
-
Jak będzie walnięty łącznik to na bank będą stuki...
-
Ewentualnie gumy na stabilizatorze
-
sprawdzę to
-
dziś patrzałem i mam luz na łączniku od strony kierowcy <!-- s:) -->
-
Coś ostatnio zaczęło skrzypieć przy kręceniu kierownicą.
Okazało się, że gałka łącznika się zatarła po 10 miesiącach <!-- s:) -->
Jak Ojciec kręcił kierownicą czułem jak drążek strasznie drga i skrzypi. -
Witam dam poradę dla tych którzy jeszcze tych łączników nie wymieniali i będą się denerwować i chcieć użyć szlifierki ... Sam tak robiłem ale opatentowałem ciekawy sposób.
Radzę pierwsze wziąć w rękę szczotkę drucianą i oczyścić śruby nakrętki.
Użyć jakiegoś środka WD lub coli i odczekać z 30 minut.
Próbować odkręcać jeżeli będzie ciężko znów psiknąć.
I znów za odkręcanie jeżeli będzie się śruba okręcać to mamy do zblokowania na tej śrubie zapewne na torx lub imbus lub klucz i powoli odkręcać.
Aaa i rada całkiem ważna oby dwa koła w górze to lepiej się odkręca bo po co mają działać nie korzystne dla nas naprężenia jak to mówi sam za siebie stabilizator i lepiej wymieniać komplet <!-- s:) -->
Myślę że pomogłem pozdrawiam. -
[quote="Sebson"]Aaa i rada całkiem ważna oby dwa koła w górze to lepiej się odkręca bo po co mają działać nie korzystne dla nas naprężenia jak to mówi sam za siebie stabilizator [/quote]
Co za bzdury..
Lepiej odkręca się łącznik stabilizatora jak jest on naprężony.. wtedy szpilka łącznika kantuje w otworze mocującym (stabilizator lub amortyzator) i ma mniejszą tendencję do obracania się, a jeśli będzie luźna to zaraz zacznie się obracać przegub kulowy jaki jest w łączniku stabilizatora.[quote="Sebson"]i lepiej wymieniać komplet [/quote]
:mur: <!-- s:mur: --> Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy na dany temat to nie doradzaj! -
To chyba ty się nie znasz kolego bo wiesz ja próbowałem na różne sposoby i korzystnie dla mnie był sposób właśnie ten który podałem. Wiesz może masz racje z tym że mniej się będzie obracał ale będzie jak nie wymieniałaś to radził bym się nie kłócić bo po co na forum jak od tego jest by pomagać <!-- s:) --> Pozdro.
-
Witam.
Ja używam do odkręcania klucz elektryczny do kół - odkręcają się bezproblemowo, po delikatnym oczyszczeniu gwintu szczotką drucianą i potraktowaniu środkami penetrującymi, w stanie "naciągniętym". Dopiero po odkręceniu nakrętek podkładam cegłę szamotową z kawałkiem drewna pod tarczę hamulcową i opuszczam samochód do momentu wyciągnięcia drążka.
Dokręcanie oczywiście kluczem dynamometrycznym 40Nm.
Pozdrawiam.