[F1] problemy z zapaleniem przy upale
-
Powitać po przerwie <!-- s:) --> (1 praca, rodzina, 2 praca i w kółko)
Mam problem- przy wysokich temperaturach jest problem z zapaleniem autka. Wygląda to tak, jakby nie włączało się ssanie przy zimnym silniku. Zapala za 3-4 razem. Niestety, po zapaleniu czuć wyraźny spadek mocy, a obroty w ciągu kilku pierwszych chwil pracy silnika skaczą.
Błądów w kompie brak... podejrzany jest albo czujnik położenia wału, albo temperatury. Czy ktoś byłby tak miły i wspomógł radą. Przyznam, że tego lata problem jest co najmniej uciążliwy. -
Wydaje mi się, ale tylko mi się wydaje że to czujnik temperatury coś daje problemów. Przynajmniej na to mi wygląda.
Pozdrawiam
sid -
jest jakaś opcja żeby łobuza pomierzyć? Gdzie on wogóle jest? Chcę się upewnić co do diagnozy, zanim zainwestuję kaszkę w zakup.
-
Jak się nie mylę to [b]Twój[/b] silnik ma kable wysokiego napięcia, w przeszłości jedno z moich aut też je miało, a do tego ogromny problem z zapaleniem przy wysokich temp otoczenia i silnika. Po wymianie kabli na nowe problem jak ręką odjął.
Wniosek jest prosty na wskutek ciepła materiał się rozszerza i gdzieś na kablach następowała przerwa.
Oczywiście nie twierdzę, że u [b]Ciebie[/b] ta wymiana pomoże ..., ale może. -
w okolicę już celowełem i wymieniłem świece (cieplej to większa szczelina), na kabelki nie wpadłem <!-- s:) --> Choć dziwne jest to, że akcja przy upale wygląda, jakby nie włączało się ssanie. Ale przetestuję i dam znać. Thx za radę
P.S.
Po chwili zastanowienia: to jest silnik BUD, z tego co pamiętam z wymiany świec, cewki mam bezpośrednio przy świecach (wsio schowane pod kupą plastiku). Nie jestem zatem pewien, czy skoro cewka jest bezpośrednio na świecy ten przewód wysokiego napięcia jest wykorzystany... Przepraszam jeśli bredzę, ale jestem laikiem. -
"nie włączało się ssanie", czyli niewłaściwa mieszanka. Sprawdziłbym układ recyrkulacji par paliwa (temat pojawia się regularnie na forum w kontekście problemów z odpalaniem w upały).
-
wybacz upierdliwośc, ale cóż się na niego składa?
-
EGR zawór recylkulacji spalin.
[img]http://www.fabia-vrs.com/wp-content/uploads/2008/12/egr_assy_diagram.jpg[/img]
[img]http://www.fabia-vrs.com/wp-content/uploads/2008/12/egr_valve_location.jpg[/img]
-
thx za fotki. Tam są jakieś czujniki? czy wystarczy rozebrać i poczyścić?
-
Witam!
Chciałbym odświeżyć temat, gdyż problem uruchomienia przy upałach powyżej 30 stopni mnie również dotknął, a nikt nie napisał ostatecznie czy udało sie problem rozwiązać i jak.
Objawy są dokładnie takie jak w pierwszym poście, trzeba kilka razy kręcić rozrusznikiem, żeby samochód zapalił. Nic nie daje kilkukrotne przekręcanie samego kluczyka, żeby pompka, którą wyraźnie słychać, dopompowała paliwa. Ewidentnie trzeba zakręcić. Przez pierwsze kilka razy jest totalnie "głuchy", ale jak już zapali jest OK. 25 stopni wszystko super, powyżej 30 już nie.
Mam silnik benzynowy 1,4 BUD 80KM Skoda fabiaI z 2007r. 100tys. przejechane.Pozdrawiam i proszę o odpowiedź kogoś komu udało się temat rozwiązać.
-
Czujnik temperatury do wymiany. <!-- s;) --> Po co się męczyć w jakieś diagnozy itp. Przecież to znany problem z silników BBY/BBZ/BKY/BUD etc.
-
A czy nie chodzi przypadkiem o zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa?
http://forum.skodaclub.pl/fabia/problem-z-odpalaniem-t9912.html#p170371<!-- m -->
ostatni wpis -
Wymieniłem czujnik ale i tak był problem z zapalaniem.