Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Głośny szum

Temat utworzony · 23 Posty · 4640 Wyświetlenia
  • Od miesiąca mam głośne szumienie przy szybkości 50km/h. Mechanik stwierdził że to wina opon. Tylko dlaczego wcześniej tego nie było. Powiedział by poczekać aż zmieni się na zimowe i czy szum ucichnie.

  • sprawdz ustawienie kół, zbieżność etc.

    Opona mogła sie zuzyc i stąd te szumy, może to też być łożysko. Zobaczysz jak zmienisz opony, jeśli nie bedzie szumu to opona - jednak sprawdz utawienie tak aby nie zajechac kolejnej.

  • Nie szumiało, bo było dużo cieplej - teraz mieszanka letnia jest twardsza i stąd ten odgłos - jak zmienisz na zimowe będzie ciszej.
    omron

  • Właśnie wróciłem z trasy i zauważyłem gdy skręcam w prawo lekko to nie słychać szumów. Natomiast w lewo nadal są.

  • Sprawdź łożyska kół oraz na macpersonie.

  • Jak sprawdzić na mascerponie? Wymieniłem opony na zimowe i szum jak był tak jest. Czasem gdy skręcam w prawo (chyba w prawo) to szum jakby ustaje.

  • Mi się wydaje że to łożysko. U mnie tak było jak skręcałem w prawo szum ustępował. Jak wymieniłem lewe łożysko wszystko ucichło 😄 <!-- s:D -->

  • Które łożysko mogło by to być?
    Łożysko alternatora Fab 1.4
    Łożysko amortyzatora przód Skoda Fabia, Octavia II
    Łożysko oporowe Fab 1,4 + łapa
    Łożysko wyciskowe sprzęgła FAB
    Mocownie - łożysko kulkowe zwykłe Skoda Fabia Roomster Fabia II

  • szymon - wierz mi - łozysk w aucie jest duuuuużo więcej :super: <!-- s:super: -->

    jeśli nie wiesz co jest nie halo z Twoim autem - oddaj do mechanika, po poprzednim poście wnioskuję, że sam nie naprawisz :mur: więc dalsze tłumaczenie że łozysko jest jako piasta i tak będzie dla ciebie niezrozumiałe.
    po prostu - piasta z łożyskiem do wymiany. :cwaniak:

  • Ciekawiło mnie jaki będzie koszt wymiany. Ale widzę że 100 zł za zamiennik na jedno koło będę musiał zapłacić 😕 <!-- s:/ -->

  • [quote="szymon189"]Ciekawiło mnie jaki będzie koszt wymiany. Ale widzę że 100 zł za zamiennik na jedno koło będę musiał zapłacić 😕 <!-- s:/ -->[/quote]
    zadaj sobie pytanie - jak długo chcesz jeździć autem i policz koszt zakupu zamiennika i oryginału.
    ja w zamienniki bym się nie pakował.
    przy okazji wymiany piasty - zobaczyłbym w jakim stanie sa inne elementy zawieszenia - zobaczyć, zrobić i zapomniec na jakiś czas.

  • Tak jak ci pisał [b]kapi[/b] łożysko masz razem z piastą i sam go nie wymienisz. Podpowiem ci że w ASO to koszt ok 450 zł :przestraszony: Nie wiem ile u pana Heńka ale za 100 zł to chyba nie zrobisz 😉 <!-- s;) -->

  • To mnie pocieszyłeś :przestraszony: <!-- s:przestraszony: --> 450 zł w ASO za jedno kółko? Musiałbym od razu wszystkie wymienić?

  • NIe ma potrzeby wymieniać wszystkich. Wymieniasz te które słychać i tego wymaga 🙂 <!-- s:) -->

  • W jaki sposób wymienia się takie piasty? U mnie tylne łożyska już wyją o litość i chciałbym je zrobić.

    Oczywiście nie pojadę do mechanika bo skasuje mnie jak za zboże, więc zamierzam kupić piastę za 120zł i ją wymienić. Jak to się robi? Trzeba do tego prasy?

  • Ja robiłem w ASO więc nie wiem jak to robią dokłądnie. Ale po mojemu jak to jest z piastą to nie potrzeba do tego prasy ale niech się jeszcze inni wypowiedzą 😉 <!-- s;) -->

  • piasta jest prasowana na prasie w zwrotnice. inaczej - mozna w imadle ale musi być bardzo duże.
    piasta z łozyskiem to jeden element - nierozbieralny i podlega w całości wymianie. należy zakupić odpowiednią do swojego typu samochodu - czy z ABS czy bez.
    przy zamawianiu części bardzo często sprzedawca potrzebuje rok samochodu, poj i moc silnika oraz czy ma abs / wspomaganie.
    100zł za robocizne to dobra cena - niska.
    ~150 za piaste na alle, + nakrętka piasty, + ew. "dodatki" -> może dac ok. 300-350zł za jedną stronę :!: <!-- s:!: -->

    czy tylne łozysko nie jest zintegrowane z bębnem to nie wiem.
    jak są tarcze to sprawa jest prosta. nie zapomnij, że na tyle jest mniejszy gwint na czopie niż z przodu i nakrętka jest inna.

  • Dzwoniłem dzisiaj zapytać się o piastę i oryginał z FAG kosztuje 195 zł. Jakaś piasta z SNR 175, chińska 99 zł. Brać FAGowską?

  • jak najbardziej nie oszczędzaj na tym 😉 <!-- s;) -->

  • Wymiana piasty z łożyskiem koła przedniego.
    W Skodzie Fabii łożysko przedniego koła jest zintegrowane razem z piastą. Oznacza to że w przypadku awarii łożyska należy wymienić cały komplet - piastę z łożyskiem. Możemy to spróbować zrobić samodzielnie ale musimy posiadać prasę hydrauliczną lub mieć możliwość dostępu do takiego urządzenia. Należy pamiętać że w Fabii mogą występować koła 13 cali lub koła 14 cali i piastę należy zakupić wcześniej informując Sprzedawcę jakie posiadamy koła w naszym autku. Po uniesieniu pojazdu z przodu i zdjęciu odpowiedniego koła luzujemy nakrętkę półosi napędowej, najlepiej przy pomocy drugiej osoby. Prosimy aby nasz pomocnik nacisnął na hamulec a sami luzujemy nakrętkę kluczem nasadowym. Następnie musimy zdemontować zacisk hamulca, klocki hamulcowe. W dalszej kolejności demontujemy tarczę hamulcową. Następnie odkręcamy / odłączamy zwrotnicę od amortyzatora, końcówki drążka kierowniczego i sworznia wahacza i zdejmujemy ją z półosi. Po tych czynnościach możemy przystąpić do wyciśnięcia starej piasty z łożyskiem na prasie. Nową piastę musimy wcisnąć w zwrotnicę w kierunku odwrotnym aż do zaskoczenia jednorazowego pierścienia zabezpieczającego znajdującego się na łożysku. Następnie montujemy wcześniej zdemontowane elementy w kolejności dokładnie odwrotnej. Na koniec musimy pamiętać o dokręceniu nowej nakrętki piasty koła odpowiednim momentem przy użyciu klucza dynamometrycznego. Nie jest to prosta naprawa dlatego przed rozpoczęciem "proponuję zmierzyć swoje siły z zamiarami"