Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Pasek wieloklinowy/wielorowkowy/klinowy

Temat utworzony · 116 Posty · 36300 Wyświetlenia
  • [quote="MirekS"]Rolek nie masz co ruszać przy przebiegu 75300 bo nic im nie jest za mały przebieg, natomiast pasek jest ewidetnie do wymiany. Przy wymianie jeśli będziesz robił to sam zwróć uwagę na naciąg, są różne szkoły jak należy to robić, ja jak wymieniałem jakikolwiek to naciągałem go tak by potem kciukiem ugiąć go na 1cm.[/quote]

    Dopisz Mirku proszę w którym miejscu ugiąć o 1 cm.

  • Zawsze ustawiałem pasek na ugięcie 1cm w miejscu gdzie jest jego najdłuższy odcinek pomiędzy rolkami.

  • Jeśli mogę się wtrącić w temat, to pasek powinien się ugiąć na środku odcinka (pomiędzy kołami pasowymi na których jest założony)

  • W fabi 1.4 75 km BBY rolka od paska wieloklinowego na alternatorze "bije na boki" chodzi nie równo i pojawia się pytanie czy należy wymienić samą rolkę czy również napinacz.
    Jest to pasek samonapinający koszt dość spory rolka z napinaczem ruvilla okolo 160 zl, czy moze wystarczy kupic samą rolkę i przełożyć?

  • jeśli rolka na alternatorze "bije" to prawdopodbnie do wymiany sprzegło alternatora. Napinacz też może być już nie całkiem sprawny, wymieniłbym go również.

  • [quote="halogenik"]W fabi 1.4 75 km BBY rolka od paska wieloklinowego na alternatorze "bije na boki" chodzi nie równo i pojawia się pytanie czy należy wymienić samą rolkę czy również napinacz.
    Jest to pasek samonapinający koszt dość spory rolka z napinaczem ruvilla okolo 160 zl, czy moze wystarczy kupic samą rolkę i przełożyć?[/quote]

    chwila chwila... to piszesz ze bije rolka na alternatorze (rolka z sprzeglem jednokierunkowym) czy rolka posrednia na napinaczu ? bo to 2 rozne rzeczy i zasadniczo roznia sie cenowo 😆

    Wymienialem rolke posrednia na napinaczu juz nie pamietam ale cos kolo 40 czy 50 zl kosztowala. W rolce po wymienie idzie wyminic juz samo lozysko koszt kolo 15-20 zl i miec na zapas. A czemu chcesz wymieniac napinacz ? Jezeli dobrze napina pasek to po co go ruszac ? w 99% przypadkow padaja rolki (dokladnie lozyska) posrednie. Inna sprawa jest sprzegielko jednokierunkowe na alternatorze, napinacz zachowuje ci sie jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=m2AsDf7tscQ<!-- m --> lub slychac buczenie, jest slabe ladowanie to wtedy sprzegielko.

    Ja rolke na napinaczu wymienilem przy 88 tys jak kupilem auto (wraz z paskiem) rolka miala cholerne luzy latala we wszystkie strony (ile z tym juz auto jezdzilo nie wiem), a byla oryginalna.

  • Zgadza się trochę źle napisałem, chodzi o rolkę napinacza- pośrednia. Napinacz nie zachowuje się jak na filmiku, pasek jest napięty więc tutaj raczej wszystko jest w porządku. Ostatnio ładowałem akumulator bo trochę niedoładowany był fabia często pokonuje krótkie odcinki (3-5 km). wtedy ładowanie było na poziomie 14,1 bez obciążenia i 13,8 z obciążeniem.
    Teraz po naładowaniu bez obciążenia 14,65 z obciążeniem 14,05 (tylna szyba, swiatla mx dmuchawa) Z kolei w instrukcji akumulatora podaja przedial 13,8-14,1

    Wiec to sprzegielko na alternatorze jest raczej dobre.

    Mam pytanie do długosci paska jaki powienien być, fabia ma dołożona klime (nie w serwisie) w tej chwili pasek 6 Pk 1069, nastomiast gosciu w sklepie mówi ze do tego mdelu powinien byc 1080 dla 1,4 16V

    Czy powinienm zwrocic na cos wieksza uwagę przy wymianie rolki, przy klasycznym napinaczu po prostu się dokręca a jak to wygląda przy samonapinającym

  • Podczas wymiany rolki napinacza ułamałem klin/bolec od napinacza który znajdował się nad rolka, czy może mieć to jakiś wpływ na dalsze użytkowanie, do czego w ogóle ten bolec służy?
    Poniżej zdjęcie:
    [img]http://img835.imageshack.us/img835/6561/8oh9.jpg[/img]

    Zamieszczam instrukcje jak powinno się wymienić pasek/rolkę napinacza aby nie przytrafiły się podobne problemy.

    1. Kluczem 16 "dokręcić" śrubę na rolce, przekręcamy klucz o 180 stopni i przytrzymujemy w tym położeniu.
    2. Napinacz się ugina, Rolka zmienia położenie, przesuwa się i spokojnie możemy zdjąć pasek.
    3. Odkręcamy rolkę.
    4. Wkładamy nową rolkę dokręcamy i układamy pasek zaczynając od dołu na koło pasowe, klime, (pozostaje alternator)
    5. Ponownie dokręcamy rolkę o 180 stopni tak aby zmieniła położenie co pozwoli na założenie nowego paska na górze- alternator.
    6. Blokujemy napinacz, tak aby się nie przesuwał i przykręcamy mocniej rolkę

    btw, jak wymienić napinacz?

  • Post stary , więc na odpowiedz pewnie nikt nie czeka, ale skorzystam z tematu głównego. Piszecie tutaj w kilku miejscach o możliwości wymiany samego łożyska w rolce napinającej. Czy ktoś może mi podać symbol tego łożyska ? Chodzi o łożysko w rolce o numerze katalogowym 047 145 276 .

  • Czy ciche "ćwierkanie" słyszane tylko przy wyłączonym radiu podczas przyśpieszania przy obrotach 1600-2300 może świadczyć o zużytym pasku?

  • To świadczy o zużyciu.Kiedy, czy, wymieniałeś już ten pasek?Jeśli nie to zrób to i po sprawie.Te ćwierkanie będzie się tylko nasilać.

  • Dzięki za odpowiedź. Pasek nie był nigdy wymieniany, czyli od 97k km. Wymianiał ktoś ten pasek w 1.2 htp - tak samo wymienia się jak opisano tutaj dla Octavii [url]http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/131[/url] ?

  • Dokładnie schemat jest ten sam.Luzujesz napinacz i do dzieła.Najlepiej zrób zdjęcie, lub rozrysuj sobie jak idzie ten pasek, aby później nie było problemu.Powodzenia.

  • Witam

    Czy jest szansa w silniku BBY z klimą 1.4 16V wymienić samą rolkę w napinaczu czy tez trzeba wymienić cały napinacz? Jak się do tego zabrać? Jaka powinna być długość paska 6PK1085 ??

  • Zgodnie z powiedzeniem umiesz liczyć licz na siebie 😄 tak też i zrobiłem bo to forum chyba umiera i nikt nie potrafi pomóc w sprawach technicznych, szkoda bo jestem jego fanem od dłuższego czasu. Wszyscy chyba jeżdżą do Pana Władzia który im dłubie w Fabkach i potem doi kieszenie 😄 <!-- s:D --> Dziękuje użytkownikowi [b]halogenik[/b] który jako jedyny podjął się pomocy i pokonwersował na PW. Fajnie jest gdy się dzieli wiedzą, ja tak robię, dlatego w gratisie pomoc dla osób z silnikiem BBY 1.4 16V z klimatyzacją.

    Części zamienne pasek 6PK1078 oraz rolka z napinacza OP 01, rolka jest metalowa z łożyskiem FAG, nie ma co wymieniać całego napinacza jest to dosyć trudne, sporo odkręcania, wystarczy wymienić samą rolkę

    [img]http://fotoo.pl//out.php?i=906372_1.jpg[/img]

    Flaki w moim autku przebieg 127tyś od nowości nie wymieniane

    [img]http://fotoo.pl//out.php?i=906373_2.jpg[/img]

    Przystępujemy do pracy klucz nasadkowy gięty numer 16. Wpierw poluzowałem śrubę nie wolno jej odkręcić !!, potem w przeciwnym kierunku dokręcając sprawiamy że rolka dociskająca w napinaczu się unosi.

    [img]http://fotoo.pl//out.php?i=906374_3.jpg[/img]

    Unosimy aż będzie możliwość zablokowania napinacza, posłużyłem się wiertłem 4,5mm sprawdziło się w tej roli idealnie 🙂

    [img]http://fotoo.pl//out.php?i=906376_5.jpg[/img]

    Ściągamy pasek, odkręcamy rolkę, Cud że ten pasek się nie zerwał 😄

    [img]http://fotoo.pl//out.php?i=906375_4.jpg[/img]

    Zablokowany napinacz bez rolki

    [img]http://fotoo.pl//out.php?i=906377_7.jpg[/img]

    Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, warto dać trochę kleju do gwintów na śrubę. Tak wygląda po wymianie 🙂

    [img]http://fotoo.pl//out.php?i=906378_9.jpg[/img]

    Podaje numery ori z Etki , pasek: 036145933AJ, cały napinacz z rolką 030145299F, wystarczy jednak sama rolka, kosztowała mnie 55zł gdy cały napinacz z rolką ori ponad 160zł. Za pasek dałem 35zł. Wszytko kupiłem na miejscu, pan w sklepie z częsciami ściągnął mi to przed zamknięciem sklepu 🙂

    Pozdrawiam

  • Zgodzę się, że od pewnego czasu forum przymiera, szkoda.

    W przypadku silnika BUD (1.4 16V 59 kW 80 KM) wszystko jest dokładnie tak samo - te same części, więc i procedura ta sama 🙂 Poprzednio wkładałem plastikowe rolki kupowane w InterCarsie. Padały one po kilku miesiącach, a innych alternatyw nie było. Tym razem kupiłem taką samą rolkę jak pokazana wyżej - ciekawe czy będzie trwalsza 🙂 Warto dodać, że w sieci sprzedaży Skody nie ma możliwości zakupu samej (oryginalnej) rolki, a za cały oryginalny napinacz ASO woła coś koło 400 zł 😄 <!-- s:D -->