[F1 i F2] Wymiana amortyzatorów / osłon
- 
				
				
				
				
Link nie działa, w związku z tym mam pytanie czy ktoś to jeszcze robił i w jakiej kolejności, urwał mi się z prawej strony, kupiłem wczoraj nowy za całe 8.20pln i pasuje go założyć.
 - 
				
				
				
				
Mirku - demontujesz nadkole ! a nie błotnik, u góry amora są dwie śruby do odkręcenia, na dole w belce jedna, po wyjęciu amora trzeba go w imadło ,aby odkręcić to górne gniazdo. Uważać aby nie porysować gładzi suwadła tłoka ! No a dalej to samo już widać jak wymienić odbój.
omron - 
				
				
				
				
Ok, dzięki za info w najbliższy wolny weekend spróbuje to rozbebeszyć i zobaczę co z tego wyjdzie.
 - 
				
				
				
				
Mirek- zerknij tutaj : http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/53<!-- m -->
omron
 - 
				
				
				
				
Dzięki [b]omron[/b] :padam: <!-- s:padam: --> . Teraz robota pójdzie jak z płatka.
 - 
				
				
				
				
jaki rozmiar klucz do sruby spline w przednim amorze zeby go odkrecic :?: <!-- s:?: -->
 - 
				
				
				
				
M8 albo M10 - nie pamiętam ...
oczywiście to nie jest rozmiar gwintu tylko oznaczenie klucza
 <!-- s;) --> - 
				
				
				
				
Oznaczenie klucza "splin - M 14 ", mam nadzieję że wszystkie Fabie mają taką samą śrubę obejmy amora. Dobrze jest dorobić sobie tzw. rozpieracz do rozwarcia obejmy amora - dużo łatwiej go wysunąć z obejmy.
omron
 - 
				
				
				
				
Panowie to jaki jest ten numer :?:
 <!-- s:) --> - 
				
				
				
				
Ja wymieniałem łożyska Mc P. w ten poniedziałek, klucz mam w domu - stąd ta pewność.
omron - 
				
				
				
				
Jeżeli odbój wysunął się z osłony amortyzatora tylnego to kwalifikuje się do wymiany??
 - 
				
				
				
				
nie wygląda to tak, że to osłona spadła, a nie odbój się wysunął? Zobacz czy nie lata luźno ta osłona, która powinna być zamocowana u góry
  Często w fabkach spadają  
 <!-- s:( --> - 
				
				
				
				
Jeśli masz odbój urwany to czeka Cię wymiana bo inaczej szybko posypie się amor.
 - 
				
				
				
				
odbój jest u góry mocowania amortyzatora a osłona na dole
 - 
				
				
				
				
Czyli rozumiem, że masz osłonę urwaną, czeka Cię w takim razie rozkręcenie amorka i wymiana odbojnika, w tej chwili jego kołnierz który trzyma osłonę jest urwany i spadł na dół z osłoną.
Koszt odbojnika to 8zł z rok temu kupowałem, następnie trzeba cały amor wyjąć rozkręcić częściowo i wymienić odbojnik. Czas całej operacji ok. 1,5h. - 
				
				
				
				
witam a jaka jest oznaka wybicia odboju ? bo mi z tylu od jakiegos czasu cos lekko stuka czy to moze byc to?
 - 
				
				
				
				
Nic nie będzie stukać, wystarczy się schylić i zobaczyć czy tłok jest na wierzchu czy nie.