[F1] Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera
-
Witam koledzy,
Zacząłem się ostatnio interesować tematem wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. Jak wszyscy pewnie wiedzą, przy przewożeniu dziecka w foteliku jest to konieczne. Niestety odkryłem, że moja fabia nie jest wyposażona w taki wyłącznik <!-- s:( -->.
Zakładam jednak, że jest możliwe wyłączenie tej poduszki za pomocą VAG'a.
Posiadam VCDS lite i moje pytanie brzmi jak tego dokonać i czy taki zabieg nie zaszkodzi działaniu poduszki w przyszłości.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. -
zaczynamy -- ile masz tych jaśków ???
jeżeli 2 szt - to se neda panie hafranek tylko przy 4 szt. -
[quote="s27"]zaczynamy -- ile masz tych jaśków ???
jeżeli 2 szt - to se neda panie hafranek tylko przy 4 szt.[/quote]Mam 4 .. i też się nie da.
-
da się. w schowku w poliftowych jest wyłącznik na kluczyk, i dezaktywuje tylko przednią pasażera, nawet jak sa 4 jaśki.
jeśli nie ma wyłącznika to pozostaje dezaktywacja VAG-iem. niezależnie czy są 2 czy 4 poduszki.wszystko sie da - wystarczy chcieć <!-- s:) -->
ja miałem 4 jaśki, porzedliftową, i wyłącznika nie było.
aha - powinna być kontrolka na desce obok przycisku ogrzewania tylnej szyby "AIRBAG OFF" - jak jest, to jest wyłącznik na kluczyk.
-
poduszki mam 4, a w swoim pierwszym poście napisałem, że nie mam fizycznego wyłącznika montowanego w schowku i że chcę wyłączyć poduchę za pomocą VAG'a. Czytałem na innych forach, że na pewno się da - taką usługę wykonuje ASO, ale skoro sam mam VAG'a to chciałem sam. Pytanie jest jak to zrobić za pomocą VCDS lite.
-
[quote="omanem"]nie mam fizycznego wyłącznika montowanego w schowku [/quote]
Można sobie fabkę doposażyć w ten gadżet. Potrzebny Ci schemat, kontrolka z wyczką, przełącznik z obudową i wtyczka do niego, kabelki. W sumie koszty oceniam na jakieś 150 zł.
Ja robiłem dezaktywację poduszek w fotelach u kolegi [b]Voytaz[/b].
Procedura jest następująca:Dopasowanie urządzenia sterowania Airbag
STG 15 (Airbagsteuergerät) wybrać
STG Anpassung -> Funktion 10Poprzez to ustawienie zostanie uaktywniona jednostka poduszki, jak również dezaktywowana. W zależności od typu pojazu lub modelu nie wszystkie kanały mogą być dostępne.
UWAGA: Do aktywowania/dezaktywowania potrzebna jest w zależności od urządzenia sterowania interwencja od strony Hardware’owej.
0 – aktywne
1 – nie aktywne-> Kanal 01 (Poduszka pasażera)
-> Kanal 02 Poduszka kierowcy)
-> Kanal 03 (Boczna poduszka pasażera)
-> Kanal 04 (Boczna poduszka kierowcy)
-> Kanal 05 (Kurtyna pasażera)
-> Kanal 06 (Kurtyna kierowcy)Poniżej garść informacji gdybyś to chciał robić przez ASO:
Każde wyłączenie i każde włączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera należy odnotować, wypełniając stosowny formularz („Karta rejestracyjna poduszek powietrznych i napinaczy pasów“). Oryginał formularza pozostaje w warsztacie, pierwszą kopię trzeba przesłać do Działu Serwisu importera w celu rejestracji, a drugą – wręczyć klientowi (wpiąć do Książki obsługi).
Fakt wyłączenia i włączenia poduszki bezpieczeństwa pasażera trzeba odnotować w Książce obsługi.
Gdy poduszki bezpieczeństwa pasażera są zablokowane, na tablicy rozdzielczej przed pasażerem, nad napisem „AIRBAG“ należy nakleić odpowiednie nalepki. Te nalepki informują o fakcie, że poduszka powietrzna pasażera jest zablokowana. -
dzięki [b]Koleś[/b] jak zwykle można na Ciebie liczyć.
PS. Tempomat sprawuje się świetnie <!-- s:) -->