Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera

Temat utworzony · 7 Posty · 13606 Wyświetlenia
  • Witam koledzy,
    Zacząłem się ostatnio interesować tematem wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. Jak wszyscy pewnie wiedzą, przy przewożeniu dziecka w foteliku jest to konieczne. Niestety odkryłem, że moja fabia nie jest wyposażona w taki wyłącznik 😞 <!-- s:( -->.
    Zakładam jednak, że jest możliwe wyłączenie tej poduszki za pomocą VAG'a.
    Posiadam VCDS lite i moje pytanie brzmi jak tego dokonać i czy taki zabieg nie zaszkodzi działaniu poduszki w przyszłości.
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

  • zaczynamy -- ile masz tych jaśków ???
    jeżeli 2 szt - to se neda panie hafranek tylko przy 4 szt.

  • [quote="s27"]zaczynamy -- ile masz tych jaśków ???
    jeżeli 2 szt - to se neda panie hafranek tylko przy 4 szt.[/quote]

    Mam 4 .. i też się nie da.

  • da się. w schowku w poliftowych jest wyłącznik na kluczyk, i dezaktywuje tylko przednią pasażera, nawet jak sa 4 jaśki.
    jeśli nie ma wyłącznika to pozostaje dezaktywacja VAG-iem. niezależnie czy są 2 czy 4 poduszki.

    wszystko sie da - wystarczy chcieć 🙂 <!-- s:) -->

    ja miałem 4 jaśki, porzedliftową, i wyłącznika nie było.

    aha - powinna być kontrolka na desce obok przycisku ogrzewania tylnej szyby "AIRBAG OFF" - jak jest, to jest wyłącznik na kluczyk.

  • poduszki mam 4, a w swoim pierwszym poście napisałem, że nie mam fizycznego wyłącznika montowanego w schowku i że chcę wyłączyć poduchę za pomocą VAG'a. Czytałem na innych forach, że na pewno się da - taką usługę wykonuje ASO, ale skoro sam mam VAG'a to chciałem sam. Pytanie jest jak to zrobić za pomocą VCDS lite.

  • [quote="omanem"]nie mam fizycznego wyłącznika montowanego w schowku [/quote]
    Można sobie fabkę doposażyć w ten gadżet. Potrzebny Ci schemat, kontrolka z wyczką, przełącznik z obudową i wtyczka do niego, kabelki. W sumie koszty oceniam na jakieś 150 zł.
    Ja robiłem dezaktywację poduszek w fotelach u kolegi [b]Voytaz[/b].
    Procedura jest następująca:

    Dopasowanie urządzenia sterowania Airbag
    STG 15 (Airbagsteuergerät) wybrać
    STG Anpassung -> Funktion 10

    Poprzez to ustawienie zostanie uaktywniona jednostka poduszki, jak również dezaktywowana. W zależności od typu pojazu lub modelu nie wszystkie kanały mogą być dostępne.

    UWAGA: Do aktywowania/dezaktywowania potrzebna jest w zależności od urządzenia sterowania interwencja od strony Hardware’owej.
    0 – aktywne
    1 – nie aktywne

    -> Kanal 01 (Poduszka pasażera)
    -> Kanal 02 Poduszka kierowcy)
    -> Kanal 03 (Boczna poduszka pasażera)
    -> Kanal 04 (Boczna poduszka kierowcy)
    -> Kanal 05 (Kurtyna pasażera)
    -> Kanal 06 (Kurtyna kierowcy)

    Poniżej garść informacji gdybyś to chciał robić przez ASO:
    Każde wyłączenie i każde włączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera należy odnotować, wypełniając stosowny formularz („Karta rejestracyjna poduszek powietrznych i napinaczy pasów“). Oryginał formularza pozostaje w warsztacie, pierwszą kopię trzeba przesłać do Działu Serwisu importera w celu rejestracji, a drugą – wręczyć klientowi (wpiąć do Książki obsługi).
    Fakt wyłączenia i włączenia poduszki bezpieczeństwa pasażera trzeba odnotować w Książce obsługi.
    Gdy poduszki bezpieczeństwa pasażera są zablokowane, na tablicy rozdzielczej przed pasażerem, nad napisem „AIRBAG“ należy nakleić odpowiednie nalepki. Te nalepki informują o fakcie, że poduszka powietrzna pasażera jest zablokowana.

  • dzięki [b]Koleś[/b] jak zwykle można na Ciebie liczyć.
    PS. Tempomat sprawuje się świetnie 🙂 <!-- s:) -->