[F1] przednie zawieszenie
-
Panowie mam taki niepokojący objaw. Podczas jazdy a bardziej najazdu na nierówności w postaci malutkich zaokrąglonych garbów z przedniego zawieszenia wydobywa się taki specyficzny dzwięk hmm nie jest to stukot lecz taki hałas taki dzwięk jak w trakcie uruchamiania silnika. Zawieszenie mam obniżone o 3 cm i zamontowane sportowe amortyzatory. Ostatnio na przeglądzie wszystko było ok. Wymieniałem "simerlocki" na pełne z cupry
hmm, poduszka ta od strony zbiornika wurownaczego napewno jest ok bo przy wymianie rozrzadu sprawdzana była, poduszka pod skrzynia to mysle ze byloby czuc jaakies szarpanie przy ruszaniu lub przegazowywaniu. A ten dzwiek jest tylko w momencie odpalania i podczas wolnej jazdy po wypoklych nierownosciach
obserwaci ciag dalszy:
dodawanie gazu- brak jakiegokolwiek stuku,
zawieszenie sprawdzone i brak luzow wszystko jest ok
dzwiek pojawia się przy uruchamianiu silnika a raczej jego ostatniej fazie oraz podczas wylaczania silnika ostatnie sekundy jak silnik przestaje pracaowac i lekko drga
noi oczywiscie podczas jazdy tak jak wyzej opisalem -
jest jeszcze jedna "poduszka" a właściiwie to ramie z tyłu skrzyni.
Takie cuś <!-- s:) -->
http://t3.gstatic.com/images?
[img]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRCXZmxpNZMy08V9PO_elOuNBf0_MwqU8LkUXuvIJ3a_aUojjarsIGF8sbD[/img] -
a kolego jakie sa objawy zużycia tego?? Gdzie tego szukać pod autem i jak to sprawdzić??
-
[quote="Lesio_Dj"]a kolego jakie sa objawy zużycia tego?? Gdzie tego szukać pod autem i jak to sprawdzić??[/quote]Tak, jest to pod autem.
Objawy? to co napisałeś. Czyli podczas odpalania, gaszenia silnika, podczas gwałtownego przyspieszenia na pierwszym biegu, bo wtedy silnik zatrzesie się i stuka guma która jest już stara / pęknięta i nie amortyzuje.
-
a kolego wiesz moze w jakiej cenie takie cus jest?? Moglbys moze podac numer katalogowy?? Jak z wymiana bardzo skomplikowane?? Wymieniales moze to u siebie??
-
[quote="Lesio_Dj"]a kolego wiesz moze w jakiej cenie takie cus jest?? Moglbys moze podac numer katalogowy?? Jak z wymiana bardzo skomplikowane?? Wymieniales moze to u siebie??[/quote]
Cen nie znam, ale orientacyjnie patrzyłem na allegro i nie są drogie. W zależności do jakiego motoru. Najlepiej by było jak byś sczytał u siebie ten numer.
Nie wymieniałem u siebie ale wymiana nie powinna być trudna bo silnik i skrzynia wisi jeszczy oprócz tego na 2 łapach więc nie powinno spaść <!-- s;) -->[url=http://allegro.pl/lapa-poduszka-silnika-skoda-fabia-1-4-16v-i2274360511.html]Tutaj jest do 1.4 16V[/url] << Ale niewiem czy u Ciebie też taka występuje.
-
Koledzy moglbym prosic o podpowiedz jak posprawdzac poduszki silnika?? zlokalizowalem juz ta poduszke o ktorej kolego wyzej pisal ale nie mam pojecia jak poznac ze jest padnieta.
-
na "łoko"
Będziesz widział czy jest popękana guma , oberwana -
he he dostęp do tej poduszki od skrzyni to cieżki jest na obniżonym zawiasie :-), ale zastanawia mnie bardziej ta poduszka silnika koło zbiorniczka wyrównawczego, naczytałem na forum że często to one stukają, gulgotają. Z moich obserwacji wynika ze jak poruszam silnikiem to właśnie z tej poduszki wydobywa sie taki dzwiek przypominajacy takie pykniecie... czy tak powinno byc?? obserwowalem silnik podczas rozruchu i troszke nim telepie.
-
[b]Lesio_Dj[/b], bo ta poducha jest olejowo gumowa. i tak wlasnie się zachowuje. jakby była uszkodzona, to byś miał nadkole olejem zalane.
-
hmm... to skad to pukanie?? meczy mnie to bo ten dzwiek napewno musi byc zwiazany z silnikiem a raczej jego poruszaniem sie
-
[quote="Lesio_Dj"]hmm... to skad to pukanie?? meczy mnie to bo ten dzwiek napewno musi byc zwiazany z silnikiem a raczej jego poruszaniem sie[/quote]
zacznij od poduszki przy skrzyni - taki "lizak" on najczęściej zawodzi. -
Oki tak zrobie, a mógłby ktoś podać mi numer tej części??
-
[b]Lesio_Dj[/b], zanim cokolwiek kupisz, zadzwoń do tego kolegi : [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=90346#90346]> klik <[/url] - Wojtek.
on postawi ci dobrą diagnoze. - a widze że daleko nie masz do niego. -
Problem w tym że pracuje w Krakowie i cały czas tu siedze. Mam mechanika w Krakowie Porębski pewno znany tutaj. Byłem dziś na wymianie tego lizaka tzn tej poduszki przy skrzyni. I lipa bo nic sie nie zmienilo. Tzn uspokoil sie dzwiek podczas wylaczania silnika. Pozostal podczas jazdy ale zaznaczam powolnej i po nierownosciach i podczas uruchamiania silnika. Podczas normalnej szybszej jazdy wszystko jest ok i cichutko. zawieszenie sprawdzone wiec to nie wina zawieszenia.
Zastanawiam sie tylko bo ja mam obnizona skodzine i amorki sportowe i moze amorki tak poprostu pracuja?? ale dziwne jest to ze identyczny dzwiek wystepuje podczas rozruchu silnika i tylko podczas powolniutkiej jazdy
-
łączniki i gumy stabilizatora jeszcze fabryczne, ale sprawdzane i luzow nie ma, zreszta tak jak pisalem podczas odpalania tez jest ten dzwiek
-
z objawów dźwiękowych o których piszesz wynika, że przyt obniżonym zawieszeniu zahaczyłeś o coś i skrzywił Ci się układ wydechowy lub zawieszenie (gumy) od układy wydechowego - po prostu w czasie wibracji na wolnych obrotach rura wydechowa dotyka w tym czasie karoserii i dlatego "wali po uszach", a ponieważ amplituda odchyleń rury na szybkich obrotach nie jest duża - masz cicho. Sprawdź więc gumy zawieszenia wydechu pod nadwoziem i sprawdź przy pomocy drugiej osoby, obserwując z kanału, w którym miejscu rura dotyka nadwozie. Powodem tego hałasu może też być tłumik dotykający zderzaka tylnego.
-
wiec tak na szybko to poruszanie rura tzn jej koncowka nie powoduje zadnego dzwieku, w obecnej chwili nie dysponuje kanalem ale tak schylajac sie pod auto to wydaje mi sie ze tylko moglem skrzywic ta czerwona gume zaraz za kolektorem bo pozostalem mocowania sa zbyt wysoko
Wizualnie wydech jest ok, nic nie stuka i nie ociera.
zastanawiam się nad taka sprawą że może przy obniżonym zawieszeniu jak auto stoi lub jedzie mniej więcej po równym to wszystko jest ok ale kiedy dochodzi do najechania na jakąś wypukłość to się cosik rozpręża i powstaje luz i stuka?? to czysto teoretyczne myślenie ale nie mam już pomysłu co to może być.