Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Jaki gaz do Fabii 1,4 MPI

Temat utworzony · 40 Posty · 19765 Wyświetlenia
  • Ja również zakładałem STAG'a w zeszłym tygodniu. Koszt całkowity 2200 zł. Dzisiaj był pierwszy przegląd (przejechałem ok 1300 km na gazie), wszystko w porządeczku.

  • Ja mam Fabie 1.4 Mpi z gazem BRC. Żadnych problemów a założona jest prawie od nowości tj. ok 200k km jest zrobionych na gazie.
    W mieście robię niewiele ponad 300km na baku (ok.10l) poza miastem zdaży się (rzadko ale jednak) że i do 400km dojdę (do baku wchodzi ok 32,5l).

  • Przejechałem 1000km na gazie. Średnie spalanie 8l/100km. Wszystko świetnie się sprawuje. Samochód niby traci na mocy po zainstalowaniu gazu, ale jakoś tego nie wyczuwam.

    Polecam każdemu przerobienie. Żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. Koszt 1000km, to 2,5 baka (2.5x36.6l), czyli jakieś 185zł.

    Pozdrawiam.

  • Bardzo stary temat, ale chciałbym go odświeżyć. Jestem na etapie "zastanawiania się". Aktualnie mocno mrozi i to też czynnik, który wstrzymuje mnie z decyzją o założeniu gazu. Tak samo jak i różne plotki o tym, że cena gazu skoczy w górę. Proszę o radę. Moja fabia ma już 190 tys km przejechanych. Czy ma to w ogóle sens?

  • Ile km robisz miesięcznie i jak długo chcesz tą fabią jeszcze jeździć?

  • Ile mam zamiar pojeździć... Chyba, aż mi się całkiem nie rozkraczy, albo koszt naprawy będzie wynosił tyle, co warte jest to auto. Przez rok czasu zrobiłem 30 tys km. Codziennie od 1. września jeżdżę do pracy i z pracy - łącznie ok 90 kmów.

  • Ja przy tym przebiegu nie odważyłbym się założyć LPG bo możesz się wpakować w spore koszty, silnik do najtrwalszych nie należy, tym bardziej, że nie wiadomo ile w rzeczywistości przejechał i jak z jego kompresją.
    Generalnie jest przyjęte przez mechaników, że gaz najlepiej założyć gdy przebieg nie przekroczył 100tys. km.

  • Według mnie kolega specjalnie nie ryzykuje zakładając gaz.Za 2 tys. ma instalację staga-4
    gdyby się zdarzyło i po kilkudziesięciu tys.km silnik szwankował to za 7stowek masz silnik z anglika i śmigasz dalej.

  • Ja bym gaz zakładał, biorąc pod uwagę cenę paliw. Jeszcze jak masz silnik AME z jedną sondą lambda, to wg mnie 8V to najlepsza opcja pod gaz.
    Na samych dojazdach do pracy zaoszczędzisz 20 - 25 zł dziennie (mowa o samym paliwie, rzecz jasna).
    Stag-4 sprawdza się bardzo dobrze (50 tys. zrobione na takim samym silniku ze stagiem właśnie).
    Tylko przy montażu dopilnuj, zeby średnica dysz była właściwa (ciśnienie na reduktorze powinno wynosić 1 bar, powyżej 1,3 sugeruje zbyt małą średnicę dysz o 0,1 - 0,2 mm) i kalibracja została dobrze zrobiona (autokalibracja + poprawa map na trasie).

    Stag ma tę zaletę, że kupujesz kabelek za 90 zł, soft masz za free, wszystkie opisy i instrukcje podane na tacy, więc możesz sobie sam dłubać. Nawet filtr możesz sam wymieniać (do kupienia na allegro za parę zł).

  • Ryzyko jest wielkie. Tak wnioskuję po Waszych koledzy wypowiedziach i po rozmowach z znajomymi. Pochodzę jeszcze trochę z tą myślą, poczekam aż mrozy się skończą i może mnie coś oświeci.

  • Ja uważam że jeśli jest możliwość montażu sekwencji to należy ją założyć. Mniej problemów i o wiele lepsza.

  • [quote="Maki"]Ja uważam że jeśli jest możliwość montażu sekwencji to należy ją założyć. Mniej problemów i o wiele lepsza.[/quote]

    Tak, tylko Kolega tu ma już dość znaczny przebieg więc podstawowe pytanie czy bezpiecznie w ogóle zakładać.

  • Przebieg nie ma znaczenia.

  • [quote="Maki"]Przebieg nie ma znaczenia.[/quote]

    Stopień zużycia silnika jaknajbardziej ma znaczenie.

  • [quote]
    Stopień zużycia silnika jaknajbardziej ma znaczenie.[/quote]
    Owszem. Ale ma znaczenie do tego czy zakładać ins. LPG czy nie, a nie czy założyć sekwęcyjną czy mieszalnikową instalację.

  • Czytałeś w ogóle ten wątek? Czy tylko sam tytuł?

  • Tak. Cały.

  • zlloty, kogo w Krakowie polecasz? Gdzie zakładałeś?

  • Jeżeli mogę się wtrącić to ja ci polecam Alfa Auto na ulicy Zbożowej. Sam zakładałem w Fugazi i niestety nie do końca zrobili wszystko dobrze. Pojechałem właśnie do Alfa Auto i dopiero tam od razu gość wiedział co jest źle. Jeszcze powiem, że wcześniej ci goście pracowali w Fugazi, a teraz na własny rachunek robią.

  • [quote="kaliope"]zlloty, kogo w Krakowie polecasz? Gdzie zakładałeś?[/quote]

    [b]zlloty[/b] gazował tam gdzie ja, moje poprzednie dwie skody czyli alfa na zbożowej, ja nie miałem problemu żadnego, natomiast [b]zlloty[/b] miał tam jakiś problem po założeniu, ale nie wiem dokładnie co.