[F1] Wymiana tylnego łożyska
-
Przy okazji wymiany tylnych amorów musiałem taze wymieniać tylne łozyska ( przyszedł czas) Do rzeczy
Potrzebujemy :- czas
- komplet nowych łożysk ( kupiłem SKF) nowe nakrętki 12- kątne rozmiar "30" +
odpowiednia nasadka - konkretna brecha ( patrz zdjęcie pkt4 )
- klucz dynamometryczny i klucz z uchyłem kątowym
- ewentualnie smar łożyskowy i miedźany
Działania:
- podnosimy samochód, zabezpieczamy, zdejmujemy koło : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf012035cb0e86df.html<!-- m -->
- Zdejmujemy bęben :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afb0c912994db781.html - Zdejmujemy zaślepkę :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ccacc1ffaac2f13.html - Przygotowujemy sie do odkręcenia 12-katnej nakrętki "30" , potrzeba do tego zaje..stej
brechy - wyspawałem sobie taki wynalazek jak za zdjęciu poniżej - a następnie ściagany
z czopa stare łożysko ( schodzi lekko) , następnie przedmuchujemy wszystko
powietrzem , oczyszczamy czop i trzpień czujnika ABS - jeśli jest:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32f26c04f83b423f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9295fb9582a57852.html - Nakładamy na czop nowe łożysko, aż do dokładnego osadzenia na gnieździe czopa , uważać żeby nie zakleszczyć łożyska ( osadzać nie na siłę i równolegle do osi czopa , uważać także żeby nie uszkodzić krążka ABS na łożysku ( jeśli jest):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ceb6d1414d92e5e.html - Teraz dokręcamy nakrętka za pomocą klucza dynamometrycznego momentem: 70 Nm, a następnie dokręcamy kluczem z uchyłem katowym o 30 stopni - nie miałem takiego klucza - zrobiłem to, już wspominaną brechą na wyczucie : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64ce3d010a9a7cde.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f739fbcaf7006f36.html - Następnie wcisnąłem trochę smaru łożyskowego i nałożyłem dekielek (zaślepkę)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b34f8b250297a96.html - Zakładamy bęben- nie zapomnieć o smarze miedziowym- i koło .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f253edd34236b8c.html
Zdjęcia robiłem komórą - ale są wyraźne .
-
wielkie dzieki za przygotowanie manuala. :padam: <!-- s:padam: -->
-
A po co daje się ten samar miedziowy?
-
[quote="elpolacco"]A po co daje się ten samar miedziowy?[/quote]
ma zapobiegać spiekaniu się części poprzez korozje.
inaczej mówiąc - ułatwia demontaż <!-- s;) --> -
1- jak zdemontować bęben
2 - czy faktyczne ta śruba jest tak zapieczona że nie da się jej tak łatwo odkręcić
3- jaki klucz proponujecie jeżeli ktoś nie ma możliwości skombinowania sobie takiego jak w przykładzie -
[quote="Switala18"]1- jak zdemontować bęben
2 - czy faktyczne ta śruba jest tak zapieczona że nie da się jej tak łatwo odkręcić
3- jaki klucz proponujecie jeżeli ktoś nie ma możliwości skombinowania sobie takiego jak w przykładzie[/quote]- Bęben jest przykręcony na jednej śrubce do piasty. Jeśli nie będzie schodził to musisz popuścić samoregulację lub/i linki hamulca ręcznego.
- U mnie nie była zapieczona, mocno tez ona nie jest dokręcona.
- No najlepiej sie odkręca nasadowym, ale jeśli masz klucz oczkowy gięty to też sobie poradzisz (płaskim nie dasz rady)
PS. W razie problemów pisz tutaj albo PW <!-- s;) -->
Powodzenia -
U mnie był problem i to duży odkręcić śrubę.
Mój sposób na odkręcenie to przy użyciu ścisku stolarskiego tak aby śrubokręt miał cały czas docisk do śruby i delikatnie kręcić, bez tego objeźdzałem tylko śrubę.