Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Zbyt duże spalanie 1,4 tdi

Temat utworzony · 23 Posty · 14505 Wyświetlenia
  • Witam,

    niedawno zakupiłem Fabie II 1,4 TDI 70km. W moim odczuciu auto pali za dużo, nie miałem co prawda jeszcze okazji jechać nim na długiej trasie, ale na 20km odcinkach dom-praca (90% trasa) spalanie waha się na poziomie 5,4-5,9 l/100km.

    Dodam, że staram się stosować eco driving a kolega, jeżdżący w podobny sposób osiąga spalanie na tej trasie na poziomie 4,5-4,8 l/100km.

    Filtr powietrza jest wymieniony, filtr paliwa rok temu (30 tys. km temu).

    Prosiłbym o poradę czy waszym zdaniem też jest za duże spalanie i od czego należałoby zacząć w sprawdzaniu.

    Pozdrawiam i dzięki.

  • [quote="krzysiex"]spalanie waha się na poziomie 5,4-5,9 l/100km.[/quote]

    Zazdroszczę 😉 <!-- s;) --> bo chciałbym takie spalanie mieć.

    A wracając do tematu.

    • złe paliwo
    • niedogrzany silnik
    • filtr paliwa (jeśli auto było tankowane na lipnych stacjach)

    To co mi przychodzi na myśl.

    Ostatecznie podjechać na komputer może coś z turbo się dzieje. Może ma przedmuchy albo pomału się zużywa.

    Jaki masz obecnie przebieg.?

  • zimno na dworze i silnik musi sie dłużej nagrzać.

    nie zapomnij też, że zbyt długa jazda w stylu ECO może narazić cie na koszty - m.in. turbina. Od czasu do czasu daj w gwizdek żeby sadzę wydmuchać. ew. już masz coś zapchane w układzie (DPF) ?

    wyniki spalania zawsze są subiektywne - masz "ciężki" samochód a słaby silnik - więc skądś ta moc musi się wziąść 😉 <!-- s;) --> a Twój kolega na 100% nie ma takiego samego samochodu jak ty - mimo że wyglądają tak samo i mają te same silniki bedą się różnić.

    spokojnej szerokiej drogi :zdrowko:

    1. Paliwko tankowalem narazie jeden bak na Shell, drugi na BP więc chyba nie powinno być lipy.
    2. Silnik jak rozgrzeje przed jazdą to spalanie na tej trasie spada ale niewiele- nadal powyżej 5l. Chyba, że masz na myśli, że silnik nigdy nie nagrzewa się do 90stopni, jeżeli tak to jak to sprawdzić i jak temu zaradziś (nie mam wskaźnika temperatury, jedynie diode która gaśnie jak się silnik trochę nagrzeje)
    3. Filtr paliwa wymieniany rok temu 30 tys. km temu. Nie wiedziałem, że ma wpływ na spalanie.

    Przebieg pojazdu 92 000 km.

    [quote="MARKO"][quote="krzysiex"]spalanie waha się na poziomie 5,4-5,9 l/100km.[/quote]

    Zazdroszczę 😉 <!-- s;) --> bo chciałbym takie spalanie mieć.

    A wracając do tematu.

    • złe paliwo
    • niedogrzany silnik
    • filtr paliwa (jeśli auto było tankowane na lipnych stacjach)

    To co mi przychodzi na myśl.

    Ostatecznie podjechać na komputer może coś z turbo się dzieje. Może ma przedmuchy albo pomału się zużywa.

    Jaki masz obecnie przebieg.?[/quote]

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-11-2011, 13:08[/i] ][/size]
    No ok, sprawdze jeszcze w ten weekend jakie wyjdzie spalanie na trasie 500 km. Prowdzić będzie żona, więc napewno ciężkiej nogi nie będzie.

    Wiem, że nie ma identycznych aut, ale różnica litra paliwa w spalaniu przy podobnej jeździe trochę dołuje. Po wymianie filtra paliwa i zalaniu jakiejś lepszej ropy (ultimate, v-power itp.) jeżeli nic się nie zmieni to odradzacie mimo to sprawdzać auto na VAG-u i drążyć dalej temat?

  • [quote="krzysiex"] jeżeli nic się nie zmieni to odradzacie mimo to sprawdzać auto na VAG-u i drążyć dalej temat?[/quote]

    Powiem tak...
    Szkoda fatygi i pieniędzy na sprawdzanie 1 litra paliwa.

    niepokojące było by tak jak kiedyś ja miałem jak zauważyłem duże spalanie przy którym tankując 25litrów paliwa ledwo dojechałem do serwisu oddalonego o 32km. - pomogła wymiana oprogramowania w kompie bo żadnych błędów nie wykryto.

    Także litr paliwa sobie odpuść. Jesli jesteś pewny że filtr był wymieniony i nie słyszysz przedmuchów z turbo to odpuść.

  • Ok, filtr był na stówe wymieniany rok temu, a paliwo na stówe lany orlen calutki czas, bo to auto służbowe było, więc rozumiem że nie ma obowiązku jego wymiany narazie.

    Napisz jeszcze jaki odgłos dają te przedmuchy, bo nie mam pojęcia. Jedyne co niepokojące w odgłosie silnika to taki dziwny dzwięk (jakby odgłos silniczka elektrycznego w zdalnie sterowanym samochodziku:) ) który jest słyszalny od ok 1500 obr i wzmaga się z obrotami, jednak mój zaufany mechanik posłuchał i powiedział, że nie ma się czym przejmować i że nie jest to na 100% dzwięk turbo, tylko słychać pompę wody ale narazie nie trzeba się tym przejmować gdyż i tak niedługo cały rozrząd z pompą będę wymieniał.

    [quote="MARKO"][quote="krzysiex"] jeżeli nic się nie zmieni to odradzacie mimo to sprawdzać auto na VAG-u i drążyć dalej temat?[/quote]

    Powiem tak...
    Szkoda fatygi i pieniędzy na sprawdzanie 1 litra paliwa.

    niepokojące było by tak jak kiedyś ja miałem jak zauważyłem duże spalanie przy którym tankując 25litrów paliwa ledwo dojechałem do serwisu oddalonego o 32km. - pomogła wymiana oprogramowania w kompie bo żadnych błędów nie wykryto.

    Także litr paliwa sobie odpuść. Jesli jesteś pewny że filtr był wymieniony i nie słyszysz przedmuchów z turbo to odpuść.[/quote]

  • przedmuchów nie będziesz słyszał jeśli auto nie straciło mocy bo to jest pierwsza oznaka. Jeśli straciło trochę mocy to przedmuchy mogą być słyszalne o ile to one spowodowały brak mocy.

    Słychac to mniej więcej tak:

    http://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw<!-- m -->

  • Jakbyś miał sporo km nabitę należały by wziąć pod uwagę stan łożysk, natomiast wydaje mi się, że spalanie masz raczej w normie i nie nagrzewaj silnika przed jazdą, bo tylko zwiększasz spalanie, no i kwestia oponek też ma wpływ niewielki na wysokość spalania. Oczywiście sprawdzaj spalanie na pełnym tankowaniu na tej samej stacji, bo jak tankujesz na różnych mogą ci wychodzić takie różnice.

  • Jeszcze mis ie coś nasunęło na myśl.

    Mogą Ci lekko trzymać hamulce z przodu lub z tyłu.

    Powodów może być naprawdę mnogo.

    Pisałeś jeszcze...
    [quote="krzysiex"]nie mam wskaźnika temperatury, jedynie diode która gaśnie jak się silnik trochę nagrzeje[/quote]

    CO za dziwadło???

    Jak to sprawdzić?? hmm.... Szybko masz ciepło w kabinie po pierwszym odpaleniu rano?? i czy te ciepło jest letnie czy b. ciepłe?

  • [quote="MARKO"]

    CO za dziwadło???

    [/quote]

    No niestety w tych nowszych modelach tak oszczędzają, u mnie też tak jest - może w wersji komfort jest wskaźnik temperatutry, no i jak zamówisz dodatkowao Maxi-dota to chyba wyświetla taką opcję.

    Jak hamule będą ci blokować lekko to powinieneś wyczuć, że autko jest mulate, (sztuczka mechaników na szybsze zużycie klocków).

  • W aucie bardzo szybko leci ciepłe powietrze, a w zasadzie gorące przy już niedużym odkręceniu kurka, więc tu jest ok.

    Że coś obciera to bym raczej poczuł, poza tym zmieniając opony sprawdzałem czy kółka się kręcą bez problemu.

    Mi przychodzi jeszcze do głowy sytuacja z Golfa którego miałem parę lat temu. Też miałem za wysokie spalanie i nic nie wykazywało nieprawidłowości. Dopiero wymiana czujnika temperatury płynu pomogła. Czy w fabii może być też to przyczyną?

    [quote="pietrass"][quote="MARKO"]

    CO za dziwadło???

    [/quote]

    No niestety w tych nowszych modelach tak oszczędzają, u mnie też tak jest - może w wersji komfort jest wskaźnik temperatutry, no i jak zamówisz dodatkowao Maxi-dota to chyba wyświetla taką opcję.

    Jak hamule będą ci blokować lekko to powinieneś wyczuć, że autko jest mulate, (sztuczka mechaników na szybsze zużycie klocków).[/quote]

  • żeby sprawdzić czujniki musisz auto podłączyć pod komputer.
    Może któryś zbzikował co przekłada się na złe dawkowanie paliwa. :mysli: <!-- s:mysli: -->

  • nie popadajcie w paranoje 😉 <!-- s;) -->
    takie spalanie to norma , jakby miał 7 - 8 l. wtedy można szukać.
    wystarczy że pod wiatr jedzie i kicha 😄

    [b]krzysiex[/b], jeśli dalej nie jesteś przekonany, zloguj auto. przepływomierz i turbina. wtedy bedzie jasne.

  • Dzięki za odpowiedzi.

    Najchętniej sam bym kupił kabel i go podłączył pod lapka, ale zastanawiam się czy istnieje jakieś ryzyko spowodowania błędów itp przez np. nie odpowiedni kabel lub coś w tym stylu...

    [quote="kapi"]nie popadajcie w paranoje 😉 <!-- s;) -->
    takie spalanie to norma , jakby miał 7 - 8 l. wtedy można szukać.
    wystarczy że pod wiatr jedzie i kicha 😄

    [b]krzysiex[/b], jeśli dalej nie jesteś przekonany, zloguj auto. przepływomierz i turbina. wtedy bedzie jasne.[/quote]

  • [quote="krzysiex"]zastanawiam się czy istnieje jakieś ryzyko spowodowania błędów itp przez np. nie odpowiedni kabel lub coś w tym stylu... [/quote]
    jak sie nie przewrócisz to sie nie nauczysz - każdy zaczynał od zepsucia czegoś czego Tobie nie życze bo naprawa w TDI może być kosztowna.
    sprawdzić błędy - tak, ale inne adaptacje zostaw mechanikom co wiedzą co gdzie zmienić.

  • Nie mam zamiaru nic tam grzebać, kasować i zmieniać... ale jako że jestem zielony w tym temacie, to nie mam pojęcia czy nie ma opcji narobienia sobie kłopotu, poprzez samo podłączenie jakiegoś "promocyjnego" kabla z allegro:)

    No nic. Chyba zaryzykuję, a o efektach napiszę po całej operacji.

    [quote="kapi"][quote="krzysiex"]zastanawiam się czy istnieje jakieś ryzyko spowodowania błędów itp przez np. nie odpowiedni kabel lub coś w tym stylu... [/quote]
    jak sie nie przewrócisz to sie nie nauczysz - każdy zaczynał od zepsucia czegoś czego Tobie nie życze bo naprawa w TDI może być kosztowna.
    sprawdzić błędy - tak, ale inne adaptacje zostaw mechanikom co wiedzą co gdzie zmienić.[/quote]

  • Ale pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność i mnie do tego nie mieszaj 😉 😄 <!-- s:D -->

  • [b]krzysiex[/b] [url=http://www.autocentrum.pl/spalanie/skoda/fabia/ii/]TUTAJ[/url] na szybkiego znalazłem[b] Ci[/b] raport spalania co potwierdza, że u[b] Ciebie[/b] jest wszystko ok.
    Kolejna sprawa wymień filtr paliwa z ropy odkłada się parafina co stopniowo go zatyka - ja wymieniam właśnie co 30 tys. km.
    Trzecie to skończ jazdę ecodraving chyba, że chcesz wyłożyć za pewien czas 2-3 tys na remont turbiny.

  • Dzięki panowie za odpowiedzi.

    Wymieniłem filtr paliwa i zrobiłem porównanie na tej samej trasie z kolegą. Przy wyjątkowo emeryckiej jeździe spalił nam dokładnie tyle samo czyli 4,7 l/100km.

    Wolę jednak jazdę bardziej energiczną, co skutkuje spalaniem ponad 5l/100km.

    BTW. Nie sądziłem, że samodzielna wymiana filtra paliwa to taka prościzna:p

  • Moja 1.4 TDI pali w mieście a właściwie paliła dopóki było ciepło bite 5,5 l/100 i co śmieszne wydaje mi się, że styl jazdy nie miał wielkiego wpływu na wartość zużycia paliwa. Raz próbowałem jeździć bardzo "eko", kolejny bez zastanawiania się nad stylem jazdy i różnica była może 0,2 l. Dodam, że część mojej jazdy przypadała na stanie w korkach. Teraz kiedy jest zimno i jadę na bardzo krótkiej trasie do pracy 3 km to widzę, że pali więcej ale ile jeszcze nie sprawdziłem bo dopiero zatankuję.