Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Temat utworzony · 618 Posty · 142212 Wyświetlenia
  • [quote="robcio"]Przepraszam jeśli nie w tym dziale i temacie ale skoro mowa o wspomaganiu to może dacie Panie i Panowie namiar na jakiś punkt gdzie można w województwie śląskim albo małopolskim kupić/oddać do regeneracji pompę wspomagania SMI-KOYO?[/quote]

    U mnie w podpisie masz kontakt do sklepu Darka, tyrknij do niego może uda mu się załatwić pompę koyo, nic nie obiecuje, ale już się przekonałem, że ma on szerokie kontakty tu i tam.

  • Kupowałem u Darka...i właśnie on mówił, że nie ma pomp KOYO

  • z tego co dotychczas zebrałem, na pompie padają tranzystory ew. kondensator.
    wymontuj pompę zanieś ją do elektronika ( oczywuiście bez płynu 🙂 <!-- s:) --> ) i powiedz mu żeby sprawdził / wymienił ww. komponenty.
    możesz też poszukać info na forum elektroda.pl - tam też piszą o tym.
    czasem trudne rzeczy są banalnie proste. skoro mi się udało .... 😉

  • Pewnie podobnie jest z czujnikiem skrętu (jakaś pierdoła do wymiana, naprawy) bo niby po co przy kupowaniu "nowego" chcą stary? 🙂 <!-- s:) -->

    p.s.
    Jak myślicie czy jazda bez wspomagania może coś uszkodzić?

  • witam mam prośbę padła mi pompa wspomagania potrzebuje kupić nowa koyo czy wie ktoś gdzie ja można kupić?

  • nic nie może uszkodzić.....ale trzeba mocno prężyć muskuły.....choć nawet moja małżonka dała radę i jeździła tak tydzien 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="kaliope"] nawet moja małżonka dała radę i jeździła tak tydzien [/quote]
    silna bestia :padam: , moja nie chciała jeździć nawet jak kontrolka się świeciła 😄 <!-- s:D -->
    jedynie co to wtedy ręcznie przetaczamy płyn od wspomagania.

  • W SDI z rocznika 2002-2004 mogę względnie potwierdzić, że jakby częściej szukając samochodu dla siebie spotykałem KOYO

  • Kontrolka wspomagania świeci ciągle, nie ma wspomagania, pompa TRW była wymieniana na nową 2 lata temu, możliwe że tak szybko padła kolejna pompa? Aku dobry, płyn jest, wiązka chyba jeszcze nie zgniła, bo nie ma innych przygód z elektryką. VAGa nie czytałem. Auto od poprzedniej naprawy przejechało tylko 15 000km. Ale pompę co 2 lata wymieniać? 😞

  • [b]mark711[/b], kable z aku do pompy sprawdź na ciągłość i bezpieczniki na aku. odczytaj błędy. może czujnik ? może .... gdybać można, jak nie masz pewności.

  • Najgorsze, że tych pomp już nie produkują.
    Ja mam zamiar zabrać sie za rozebranie elektroniki do tej pomy
    tutaj ciekawy wątek na ten temat
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1472480.html<!-- m -->

    A tak wogóle to szkoda, że w Fabkach mątowali pompy elektryczno-hydrauliczne a nie mechaniczno-hydrauliczne 😞
    Koyo regenerowana 1400 zł a do VW Passata nowa 250-300 zł.

  • Za regenerowaną KOYO 1400 to sporo, z moich doświadczeń da się znaleźć od 850 zł za regenerowaną z półroczną gwarancją 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam,

    Mam problem ze swoja Skoda Fabia 1.4 z 2000r.Spedzilem juz miesiac na internecie i nie moge znalezc rozwiazania mojego problemu. Duzo jest o tym pisane ale nic konkretnego. Mianowicie mam problem z mrugajacymi swiatlami w calym samochodzie i wariującą pompą wspomagania. Gdy silnik jest zimny odpala od strzału(bo gdy jest cieply to trzeba dluzej krecic i nim szarpie,swiece wyminilem tydzien temu ale to tak na marginesie) i na poczatku wszystko jest elegancko pompa pracuje w momencie skrecania i nic nie przygasa.
    Ale juz po ok 3 minutach od zapalenia pojawia sie dziwny opor na kierownicy przy gwaltownym skreceniu. Potem po jakims czasie zaczyna cale oswietlenie w aucie mrugac i pojawiaja sie luzy na kierownicy przy skrecaniu w momencie gdy pompa zaczyna wariowac. Zastanawia mnie fakt ze na odcinku 50km bez zatrzymywania raz jest wszystko ok nic nie mruga i wspomaganie dziala a za chwile znow zaczyna mrugac i tak co jakis czas czasem wlacza sie kontrolka od wspomagania. Czujnik skretu zostal wymieniony 2 tygodnie temu na nowy orginalny bo wtedy zaraz po odpaleniu pompa i swiatla zaczynaly fiksowac. Wiazka zostala sprawdzona zadnych przetarc ani spuchniec. Tak samo pompa byla rozebrana i jest wszystko ok. Napiecie na aku gdy wszystko jest ok wynosi 13,9V a w momencie przygasqania i wariowania pompy ok 12,9-14V. Bylem u kilku mecheców ale zaden nie byl w stanie stwierdzic co ją boli. Zaskoczyla mnie tylko reakcja jednego z ktorym rozmawialem przez telefon. Zazczalem mowic od objawow on od razu wiedzial ze chodzi o skode fabie i kazal zrobic mi taka czynnosc: przekrecilem kluczyk na pierwsza pozycje gdzie kontrolki sie zaswiecaja, zdjalem przedni lewy kolpak uderzylem w miare mocno mniej wiecej w srodek kola i zaswiecila sie kontrolka od poduszek, gdy mu powiedzialem ze swieci to juz wiedzial o co chodzi i u niego naprawa tego kosztuje 600zl i 20 minut to zajmuje ale nie powiedzial mi co to jest.
    I teraz moje pytanie spotkaliscie sie kiedys z takimi objawami? Co ma jedno z drugim wspolnego? Bo juz nie moge sobie dac rady z tym autem a wylozyc 600zl od tak sobie to tez ciezko:( Prosze o pomoc i z gory dziekuje.

  • [quote="mauro2004"] teraz moje pytanie spotkaliscie sie kiedys z takimi objawami? Co ma jedno z drugim wspolnego? [/quote]
    wiązka sprawdzona ? w komorze silnika i w podszybiu ? jak na ten rocznik to wlasnie bym to obstawiał - kable zaczynają się rozkładać, izolacja się sypie i są zwarcia.
    a koszt - jak mówił ci mechanik - może tyle wynieść.
    szukaj hasła "gnijąca wiązka".

    [quote="MAREK FABIA"]Czy warto w jakiś sposób zabezpieczyć ten aluminiowy korpus na spodzie pompy ?Jeżeli tak to czym ?[/quote]
    Marku - ja u siebie tego korpusa nie zabezpieczałem - pompa miała lepsze chłodzenie 🙂 <!-- s:) -->

  • Tak wiazka byla sprawdzana przez kilku gosci i jest w porzadku bo byla zrobiona jeszcze na tej akcji ze skody "dobrej woli" jest odizolowana i podwieszona. Jesli chodzi o podlaczanie do komputera to zapierwszym razem wyszedl czujnik skretu do wymiany a jak teraz zaczelo fiksowac to najpierw nie wyszly zadne bledy a wczoraj nie udalo sie nawet go podpiac pod komputer i gosci mowi ze moze to byc cos na laczu OBD. Co to wogole jest?

  • Z tym kopnięciem sądzę, że poluzowała się jakaś kostka elektr., ale która... to już nie wiem :niepewny: <!-- s:niepewny: -->

  • Właśnie jaki płyn kupić do wspomagania układu kierowniczego , pompka elektryczna z tego co pamiętam KOYO . Na moje oko jest on taki zielony jak się patrzy do zbiorniczka .

  • Witam
    Bardzo proszę o pomoc.
    Jakiś czas temu zaczęło w mojej Fabii znikać wspomaganie, najpierw przy ostrych manewrach, potem coraz częściej aż w końcu znikło zupełnie. Oddałem w końcu samochód do warsztatu i tam orzekli że padła pompa wspomagania. Kazali kupić nową. Pech że była to Koyo. Z trudem udało mi się kupić regenerowaną (w ASO chcieli mi wymienić na TRW razem z połową samochodu). Po włożeniu jej do samochodu wspomagania brak. Myślałem że może ta regenerowana jest padnięta ale byłem z nią w miejscu zakupu, podłączyli pompę pod komputer i zaczęła pracować aż korek od zbiorniczka wystrzelił. Niestety w samochodzie nie pracuje. Mechanik sprawdzał przewody i są ok. Napięcia ok. Podłączył samochód pod komputer i wyszło że błąd sterownika wspomagania J500. Pompa nie pracuje.
    Czy trzeba coś odblokować w komputerze samochodu żeby ta nowa pompa ruszyła?
    Bardzo proszę poradźcie coś.
    Fabia 1,4 z 2002 roku, przejechane tylko ok. 50 tys. km.

  • [b]forsaken[/b], mam nadzieje że czytałeś ten temat od 1-szej strony ...
    jak widać usterek wspomagania może być kilka (-naście) 😕 <!-- s:/ -->
    jeśli brak komunikacji z J500 tzn że pompa uwalona bo sterownik jest na pompie :!: niech "mechanik" sprawdzi wiązke do pompy i kable od akumulatora do pompy oraz bezpieczniki na akumulatorze.
    zanik napięcia może też wskazywać słaby aku albo niedoładowywanie go w czasie pracy.
    KOYO jest lepszym rozwiązaniem niż TRW ( wg mojej oceny)
    jeśli masz już dosyć to zawsze możesz założyć przekładnię BEZ wspomagania, a elementy które ci zostaną - sprzedać, co spowoduje że samochód nie bedzie taki usterkowy.