Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Hamulce tył/tylne/wymiana

Temat utworzony · 234 Posty · 118887 Wyświetlenia
  • No to najważniejsze, szerokiej drogi.

  • Witam,
    miałem podobny dylemat. Na przęglądzie tyl hamowal zadowalająco. Przeszedl przegląd. Ale odczucue było że hamulce tylne nie hamują ale ręczny działa znakomicie i to mnie zmylało.

    Zakładam że tarcze i klocki z przodu są w dobrym stanie i nie trzęsie podczas hamowania.

    Test jest proste. Weź zapakuj się w 4 osoby. Najlepiej dość ciężkie. Najlepiej faceci 🙂 <!-- s:) -->. ROzbujaj autko do 100 i spróbuj jak najszybciej wyhamaowac autem coś ala pedał hamulca do podlogi ale bez pisków. Oczywiście w miejscu bezpiecznym nie zagrażającym życiu. Jeżeli bedzie auto pchać i nie bedzie za bardzo reagowac na hamulec prawie wogóle tzn że napewno bebny masz już zjechane i musisz wymienić bębny ze szczękami na nowe.

    U siebie wymienilem bębny i szczęki na nowe. Różnica kolosalna. Auto staje prawie w miejscu.

    Pozdrawiam

  • Rozkład siły hamowania masz ok 66 (przód) : 40 (tył) - ostatnio sprawdzałem w kontekście wymiany bębnów na tarcze z tyłu. Więc ten tył to jednak coś tam hamuje.

  • Mam Prośbę zmień z Tępych Na Słabo działające ( Słabe ) . Tępe mogą być nożyczki lub ... .. 😄 <!-- s:D -->

    Gdy widzę ten temat to Pojawia się uśmiech zapewne nie tylko u mnie . 😄

    [size=75][color=#CC0000]EDIT:MirekS - [b]Damo[/b] proszę nie używać rasistowskich słów.[/color][/size]

  • to jest prawda, że te śmieszne bębny z tyłu mają bardzo duże znaczenie podczas hamowania, wielokrotnie tego doświadczyłem, wystarczy że ma sie nie podciągnięty należycie hamulec ręczny = słaby hamulec również nożny, po podciągnięciu ręcznego, tak aby łapał na 3-4 ząbek znacznie poprawia się hamowanie samochodu, nie trzeba deptać mocno w pedał aby auto hamowało, tylko wystarczy delikatnie nacisnąć i auto fajnie hamuje, też mnie to trochę dziwi, bo bębnów nie lubię i ogólnie mnie wkurzają że w ogóle istnieją, ale hamować to one jednak hamują i to wcale nie mało, no chyba że są zaniedbane i ręczny nie podciągnięty, to wtedy jest lipa nie hamowanie tylnej osi...

  • Panowie poczytałem na forum pare postów, przeczytałem manuala itp... ale nadal mam wątpliwości czy tak naprawde warto zmienic bębny na tarcze?? Prosiłbym o wypowiedzi tych którzy to zrobili, tych którzy smigali fabia na bebnach a potem z tarczami itp... Pomijam efekt wizualny bo mam fele 16" wiec tarcza z tylu to piekna sprawa. Dodatkowo interesuje mnie kwestia ABS-u i ewentualnej pózniejszej regulacji po wymianie?? Czy majac ABS nalezy cos poprzez VAG-a zmieniac itp?? Co z pompa ABS-u po takiej wymianie?? Z gory wielkie dzieki za kazda sugestie... dodam ze chodzi mi o fabie combi z silnikiem 1.4..

  • Ja coś mogę powiedzieć, ale nie jest to do końca wiarygodne bo na dwóch różnych autach.
    Pierwsza fabia nie miała abs-u, a miała bębny, napewno jest to hamulec słabszy i coroczny problem z przycierającym się rozpieraczem.
    Druga fabka ma tarcze wraz z abs-em, napewno jest mniejsze tzw nurkowanie podczas ostrego hamowania, wydaje mi się, że nie trzeba nic w vagu zmieniać skoro ten abs już jest, ale ... pozostaje.
    Kwestia jest taka czy do 1.4 jest sens tylko dla wyglądu robić przekładkę?

  • Tak wiem, kolega mi juz pisał zreszta wielkie dzięki za meilowa korespondencje :-). Hmm tylko ze z tego co piszesz to sama poprawa recznego to zbyt malo jak dla mnie zeby bawic sie w ta zmiane. Denerwuja mnie bebny bo brzydka wygladaja i mam z nimi same problemy. Czekam nadal na jakies informacje 🙂

    Aha generalni dodam ze smigam na felach 16 z dosyc szerokim kapciem wiec mozliwe ze tarczowe hamulce lepiej sobie poradza z tym zestawem, efekt nurkowania hmmm przy utwardzonym i obnizonym zawieszeniu wsumie nieodczuwalny jest ale naprawde wydaje mi sie ze hamowanie z bebnami duzo slabsze jest... ale to tylko odczucia moje i porownania fabi z bebnami z innymi autkami w ktorych mialem tarcze z tylu

  • Dokładnie fabia z silnikiem 1.4 tez pogoni troche ponad 100 🙂 ehh chyba sie skusze na ta zabawe w podmianke 🙂

  • Koszt to ok 1000 zł - belka w dobrym stanie z osprzętem ok 650 zł, tuleje wahacza 2x50 zł, tarcze + klocki i ewentualnie linki.

    Onego czasu ambitnie interesowałem się tematem, ale koniec końców kasa poszła na nowe opony.

    Jak będziesz kupował używaną belkę, to upewnij się, że nie jest skrzywiona (Mirek słusznie gdzieś już o tym pisał)

  • belke bede kupowal ale tylko poto zeby potraktowac ja jako dawce belke zostawiam swoja bo jestem jej pewien tzn jej parametrow 🙂

    wdzieczny bede jesli podalby mi ktos z ktorych samochodow grupy vw moge kombinowac tylne belki??

    aha i czy majac abs i wersje kombi to czyms to sie roznic bedzie??

  • [quote="weuek"]
    Fajnie byłoby gdyby ktoś raz a porządnie/niepodważalnie stwierdził jaki jest stosunek rozkładu siły hamowania przód/tył. Bo jeśli powyższe 9:1 jest prawdziwe, to coraz mniej mam ochotę na podmianę...[/quote]

    Kupując wszystko osobno zapłacisz więcej. Belka z całym zestawem wychodzi najtaniej. Za 400 zł możesz kupić cały komplet w stanie wymagającym konserwacji, za 650 i więcej w stanie praktycznie gotowym do montażu.

    Z tego, co wyczytałem, w samochodach z ABSem jest na tylnej belce korektor siły hamowania. Tym korektorem reguluje się proporcje siły pomiędzy przodem, a tyłem. Dane regulacyjne wyglądają następująco:

    samochody ze wspomaganiem kierownicy, z tyłu hamulce bębnowe

    Oś przednia (bar) 70, oś tylna (bar) 43 +/-3
    Oś przednia (bar) 100, oś tylna (bar) 56 +/-3

  • Nie jestem pewien, ale jak malowałem bębny to jest chyba przystosowanie do montażu tarcz z tyłu więc nie wiem czy konieczna jest wymiana belki.

  • [quote="weuek"]
    (A jak się przyznaje punkt "pomógł"?)[/quote]

    Pomógł możesz dodać wtedy jeśli jesteś autorem tematu i ktoś dał odpowiedź która ułatwiła[b] Ci [/b]rozwiązanie problemu.

    W tym temacie punkcik może dodać tylko [b]Lesio_Dj[/b].

  • [quote="weuek"][quote="zlloty"]

    samochody ze wspomaganiem kierownicy, z tyłu hamulce bębnowe

    Oś przednia (bar) 70, oś tylna (bar) 43 +/-3
    Oś przednia (bar) 100, oś tylna (bar) 56 +/-3[/quote]

    Jak to rozumieć? Czemu są dwie opcje?[/quote]

    To są wartości regulacyjne, ciśnienie w układzie hamowania. Generalnie regulacji dokonuje się przy 70 i 100 barach. Proporcje w obu przypadkach są takie same, a o nie właśnie chodziło.

    [quote="weuek"][quote="nicram"]Nie jestem pewien, ale jak malowałem bębny to jest chyba przystosowanie do montażu tarcz z tyłu więc nie wiem czy konieczna jest wymiana belki.[/quote]
    Jak najbardziej jest, belka jest ta sama bębny czy zaciski.[/quote]

    Niezupełnie. Są dwa rodzaje belek - starsza bez "ucha" na hamulce tarczowe i nowsza z "uchem". U siebie (F1 2002) mam belkę z "uchem", na której mam bębny, więc prawdopodobnie we wczesnych latach zaniechano montażu starszej belki. Wystarczy podnieść auto i zobaczyć, czy przy mocowaniu koła na belce wystaje "ucho" na montaż hamulców tarczowych.

    EDIT
    [url=http://allegro.pl/zawieszenie-tylne-belka-zawieszenia-vw-skoda-fabia-i1779444069.html]belka na allegro za 440 zł[/url]

    Tutaj masz kompletną belkę w całkiem przyzwoitym stanie, jakbym miał kasę, to sam bym ją wziął.
    [b]ZWRÓĆ UWAGĘ NA TO, CZY KUPUJESZ BELKĘ (CZĘŚCI) Z ABSEM, CZY BEZ![/b] Ja o mało co się nie naciąłem w tej kwestii.

  • Podziekował koledzy za porady i sugestie. Ostatecznie podjalem decyzje ze wymieniam bebny na tarcze.... dzis zlokalizowalem warsztat w Krakowie w ktorym mi to zrobia za dosc dobra kase. Zabieram sie za kupowanie czesci. Czy moze mi ktos polecic jakis sklep tani i solidny w Krakowie gdzie obsluga zna sie na doborze czesci... chcialbym chyba wszystko nowe pokupowac potrwa to dluzej ze wzgledu na stan mojego portwela ale wole nowe...

  • Na nowych to się wykosztujesz ostro. (jak liczyłem po nowych częściach, to wychodziło gruuubo ponad 1000 zł). Zobacz sklep, który poleca MirekS, mamy tam ponoć jakąś zniżkę. Osobiście sam dobrałbym częsci i ich numery.

    U Irka Porębskiego (skoda pogwarancyjne) za wymianę belki powiedzieli mi 200 zł.

    Jeśli będziesz chciał jakiegoś supportu (bo widzę, że jesteś z Krakowa), to daj znać. Tak samo pochwal się, jak zaczniesz działać, chętnie zobaczę, jak idzie wymiana.

  • Oki, zreszta na bezpieczenstwie nie bede oszczedzal 🙂

    Dokładnie mi tyle samo powiedzial 200 zl i za jedna dniowke to machnie.

    A gdzie moglbym oddac do regeneracji ewentualnie kupione uzywki??

  • A mógłby ktoś podpowiedzieć mi jakiej firmy kupić tarcze i klocki ??

    Gdzie tkwi różnica w tym wszystkim pomiędzy podmianą na tarcze z abs-em??

  • [quote="zlloty"][quote="weuek"][quote="zlloty"]

    samochody ze wspomaganiem kierownicy, z tyłu hamulce bębnowe

    Oś przednia (bar) 70, oś tylna (bar) 43 +/-3
    Oś przednia (bar) 100, oś tylna (bar) 56 +/-3[/quote]

    Jak to rozumieć? Czemu są dwie opcje?[/quote]

    To są wartości regulacyjne, ciśnienie w układzie hamowania. Generalnie regulacji dokonuje się przy 70 i 100 barach. Proporcje w obu przypadkach są takie same, a o nie właśnie chodziło.

    [quote="weuek"][quote="nicram"]Nie jestem pewien, ale jak malowałem bębny to jest chyba przystosowanie do montażu tarcz z tyłu więc nie wiem czy konieczna jest wymiana belki.[/quote]
    Jak najbardziej jest, belka jest ta sama bębny czy zaciski.[/quote]

    Niezupełnie. Są dwa rodzaje belek - starsza bez "ucha" na hamulce tarczowe i nowsza z "uchem". U siebie (F1 2002) mam belkę z "uchem", na której mam bębny, więc prawdopodobnie we wczesnych latach zaniechano montażu starszej belki. Wystarczy podnieść auto i zobaczyć, czy przy mocowaniu koła na belce wystaje "ucho" na montaż hamulców tarczowych.

    EDIT
    [url=http://allegro.pl/zawieszenie-tylne-belka-zawieszenia-vw-skoda-fabia-i1779444069.html]belka na allegro za 440 zł[/url]

    Tutaj masz kompletną belkę w całkiem przyzwoitym stanie, jakbym miał kasę, to sam bym ją wziął.
    [b]ZWRÓĆ UWAGĘ NA TO, CZY KUPUJESZ BELKĘ (CZĘŚCI) Z ABSEM, CZY BEZ![/b] Ja o mało co się nie naciąłem w tej kwestii.[/quote]

    Kolego mógłbyś rozwinąć kwestie tego "uszka" ja mam fabke z 2007 roku to powinno byc to ucho juz na belce?? Moglbys jakies foto podesłać bo nie czaje gdzie to ucho moze byc