[F1 i F2] Pompa wody - temat zbiorczy
-
fuck, ludzie, o czym wy piszecie.
tam jest lancuch, nie pasek, przykryty obudowa, zadnych napinaczy. pompa wody to zupelnie odlegly element nie majacy NIC wspolnego z rozrzadem.
wiec tak, wymien rozrzad, pompe wody wymien jezeli ma jakies wycieki lub tez zaczyna halasowac na lozysku.
przy wymianie pompy wody nie ma potrzeby wymieniania plynu. ogolem plynu G12 sie nie wymienia, sprawdza tylko jego temp zamarzania.
AQ nie jest super jakosci, nie jest tez mega kiblem. pasek wielorowkowy trzeba obejrzec. wymienia sie go przewaznie wtedy gdy ma poprzeczne pekniecia od strony "pracujacej", ale spotkalem sie tez z przypadkiem ze pasek pekl wdluz, a pekniec nie bylo.jezeli chodzi o pasek, to nie jest to regula mechanikow ze wymienia sie pompe co druga wymiane rozrzadu, tylko zasada narzucona przez producenta. szczerze to wymiana pompy co kazda wymiane rozrzadu nikomu nigdy nie zaszkodzila, poza kosztami. jezeli sie sypnie i trzeba bedzie tylko rozpiac rozrzad, to pol biedy, gorzej jak sypnie sie pasek przy okazji awarii pompy i wlasciciel poplynie z kasa...
ja ze swojego doswiadczenia, ktore zebralem przygladajac sie pracy ojca mechanika polecam wymiane pompy przy kazdej wymianie rozrzadu. koszt jakis jest, ale i spokoj rowniez. moze jestem wyjatkiem, ale mi poszla pompa po 140 tys km, wiec po jednej wymianie rozrzadu. -
[b]mss[/b], jeśli jest łańcuch to i owszem masz rację. Ja niestety nie mogę się wypowiedzieć co jest w 8V bo nie miałem. Ale jeśli się nie mylę to w FI miałem pasek a drugi wałek na łańcuchu.
A z ta pompa wody to jest tak że nie znasz dnia ani godziny. Ja wymieniałem zawsze co druga wymianę. Nie ma sensu co każdą z racji iż technicznie ona się zużywa bardzo powoli jeśli kontroluje się układ chłodzenia (płyn, czujniki i termostat).
-
w 1.4 16V masz jeden dlugi pasek laczacy walek dolotu z walem korbowym i jeden malutki laczacy oba walki w glowicy.
2 walki, 5 rolek, w pipu hajsu ;/ -
To jakiej firmy zamienniki są najlepsze?
pozdrawiam Arek -
AQ nie jest tragiczne, ale jak masz kase to bierz SKF'a
-
SKF dobry wybor
-
da radę to zrobić samemu? rozrządu zdejmować nie trzeba, tylko pasek klinowy z tego co mi się wydaje. jakieś wskazówki? przy wymianie pompy ucieknie dużo płynu, trzeba wymieniać go?
-
Łatwizna zaopatrz sie w silikon i narzędzia nie wymieniam nie wiem jakie .. wiec odkrecasz poduche silnika podnosisz go luzujesz alternator i sciagasz pasek węże idące od pompy oczywiście płyn spuszczsz cały lepiej wymienić od razu na nowy potem pompka może cieżko schodzić i jest strasznie ciasno ale dasz rade potem czyscisz ładnie nakładasz nowy silikon na uszczeleczke zakładasz na pompe nakładasz sylikon na silnik w miejscu pompy i montujesz mi to zajeło 2h pozdro
-
Dzięki! W jaki sposób podnoszę silnik? Mógłbyś napisać/dać link jaki silikon i jaką pompę kupowałeś? Ja rok temu u mechanika wymieniałem (chyba zamiennik dał) i teraz znowu padła :kwasny: <!-- s:kwasny: -->
-
też mam zamienik ale był droższy niż orginał i jestem zadowolony silikon jakis do wyskich tmp może być jakiś z K2 silnik możesz podniesz specjalnym hmm ja nazywam to dzwigarem <!-- s;) --> który zapiera sie o błotniki i chaczyk zaczepia sie o uszko w silniku do tego przystosowane . możesz skorzystac tez ze zwykłego podnosnika podłożonego pod silnik ..
-
Witam. Przymierzam się do wymiany pompy wody, bo słychać z niej dziwne nierównomierne chrobotanie, szczególnie jak silnik się rozgrzeje i dodam gazu. Płynu nie ubywa zbyt wiele, może raz na miesiąc trzeba dolać, ale chyba łożyska się kończą. Przebieg 120 tys. km. Problem jest w tym, że nie wiem jakiej firmy pompę wybrać. Ostatnio znalazłem FAW i Vika na Allegro w dobrej cenie. Oryginał tu w Irlandii kosztuje 68 euro i zastanawiam się czy warto zainwestować?
-
W mojej "szkodzie" chrobotanie było słuchać na wolnych obrotach ,okazało się że poluzowały się śruby mocujące kółko pasowe.
-
Lepiej zainwestować w oryginalny. znajomy do astry dał zamiennik tzn mechanik zamontował i coś nie grało czego efektem (prawdopodobnie) było pęknięcie paska rozrządu.
-
Kolego kup Oryginalna gdy masz zamontowana teraz oryginał to dajesz ja (stara) w serwisie na wymianę i pompa Cie kosztuje 180 zł nawet mniej jak coś wytargujesz wiec się nie zastanawiaj tylko kupuj oryginalna
-
[b]michal0026[/b], jak byś jechał do Plichty do Wejherowa, no napisz na <a href="mailto:szubi81@o2.pl">szubi81@o2.pl</a><!-- e --> to załatwię Ci rabat na części i robociznę
-
Nieco odświeżę. Czy aby wymienić pompę ( fabia 2000 , 1.4 8v ) trzeba podnośić silnik ? chodzi możliwość odkręcenia jakichś mocowań silnika od pompy ?
Czy jest sens samą uszczelkę wymieniać ? Cieknie mi z łączenia , koszt pompy zamiennika 150 zł bez tragedii.
Warto od razu zmienić coś jeszcze ?
-
Pytanie do pompy wody jakies patenty na odkrecenie lub zakrecenie torksow na kolku od paska klinowego ktore jest na pompie wody.