Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Uszczelka pod głowicą - temat zbiorczy

Temat utworzony · 31 Posty · 12412 Wyświetlenia
  • No ogólnie to jest sporo w necie o wymianie "UPG", tylko chciałem się dopytać czy oby Skodzina nie ma czegoś specyficznego co by mnie mogło zaskoczyć w połowie zabawy. W końcu każde auto jest inne. W necie jest sporo o Golfach, teraz wiem, że mogę się spokojnie kierować wskazówkami "golfiarskiej społeczności".

    Czytałem też, że Skoda ma inne podzespoły niż Golf, mam na myśli pompę czy filtr paliwa... jak to dokładnie wygląda. Może okazać się w trakcie, że to nie tylko uszczelka jest do wymiany. Pasek rozrządu był wymieniany kilkanaście tysięcy kilometrów temu więc powinien być dobry ale pompa wody może być rozklekotana (z powodu oleju, tak mi się wydaje).

  • a ,czy pytałes ile ta wymiana może kosztowac ,i czy się opłaca samemu bawić , ja wymieniałem w lanosie w poprzednim moim samochodzie i zapłaciłem 500 zł z planowaniem ,wymianą uszczelniaczy zaworów , i wszystkimi uszczelkami . W aso pytałem o wymianę to powiedzieli mi ponad 1000zl.

  • Nie mieszkam w Polsce więc cenny troszeczkę inne, nie zmienia to faktu, że Skodę nabyłem za symboliczną opłatę. Dlatego tez nie boje się jej zepsuć... yyy mam na myśli naprawiać 😉 <!-- s;) -->
    A bardzo chcę by ożyła, to moja druga Felcia i bardzo mi się podoba, wcześniej miałem 1.6 benzyna ale zamieniłem na traktorek. 🙂
    Poza tym koszty domowej wymiany UPG, nawet jak do togo dojdzie pompa wody, są całkiem w zasięgu studenta.

  • Witam, wiem, że tematów było sporo, lecz pierwszy raz wymieniać mam uszczelkę i chcę aby to bylo zrobione dobrze 😛 <!-- s:P --> mam kilka pytań, bo w tej kwestii głownie powtarzają się masła pod korkami, spadek mocy, poziomu płynu chłodniczego itd ale ja nie o tym,
    a więc,
    kilka przydatnych info, silnik 1.4Mpi, 60km, bez LPG, przebieg 113tyś.

    Czy z wymianą uszczelki zwiazana jest wymiana oleju i płynu chłodzącego czy niekoniecznie?
    Czy uszczelki obecnie produkowane nie są już rozpuszczalne przez płyn chłodzacy jak te montowane w fabiach w 2000 i 2001r?
    Czy konieczne jest robienie planowania i o co w tym chodzi?
    Czy konieczne jest robienie uszczelek i docieranie zaworów?

    ogólnie dostalem zalecenie wymiany gdyż ASO stwierdzil olej w plynie chlodzenia jako 1 objaw uszczelki pod głowicą, puki co oleju nie ubywa, plynu tez, masełka brak pod korkiem, pali za 1x dobrze jeździ... ale chciałbym uniknąć dalszego rozwoju sytuacji i to zrobic bo chyba nawet nie bylo robione, proszę obeznanych bardziej w temacie uszczelki o wypowiedzi, bedę wdzięczny 🙂

  • [quote="Agra21"]Czy z wymianą uszczelki zwiazana jest wymiana oleju i płynu chłodzącego czy niekoniecznie?[/quote]

    Jeśli zanieczyszczony jest olej przez płyn lub na odwrót to tak, jak nie to nie.

    [quote="Agra21"]Czy uszczelki obecnie produkowane nie są już rozpuszczalne przez płyn chłodzacy jak te montowane w fabiach w 2000 i 2001r?[/quote]

    Te uszczelki nigdy nie były rozpuszczalne, tylko w fabiach z początku produkcji zostały zamontowane zbyt cienkie uszczelki i dlatego dochodziło do wydmuchań, potem ta grubość została zwiększona gdy się okazało, że aż tyle aut ma z nimi problem.

    [quote="Agra21"]Czy konieczne jest robienie planowania i o co w tym chodzi?[/quote]

    Planowanie to jest inaczej wyrównanie powierzchni, gdyż na wskutek wysokich temp. w silniku głowica jest odkształcona w miejscach gdzie jest dokręcona śrubami

    [quote="Agra21"]Czy konieczne jest robienie uszczelek?[/quote]

    Ale jakich uszczelek?

    [quote="Agra21"] i docieranie zaworów?[/quote]

    Według mojej wiedzy nie jeśli nie było tam żadnego remontu.

  • Witam. 🙂 <!-- s:) -->

    Ja na twoim miejscu bym olał cały szpas z uszczelką pod głowicą (upg). Nie jest źle z tego co piszesz . jak na mrozie zapalasz za pierwszym razem to jest dobrze. W przypadkach gdzie są problemy z zapalaniem na zimnym silniku to wtedy sie wymienia uszczelkę. Jeżeli nie masz problemu z obrotami , kompresją, masełkami itp. to ona jest dobra. Upg wytrzymuje tak gdzieś 100000 do 160000 km, ale zdarzają sie wyjątki - krócej lub dłużej wytrzymuje

    Poza tym jakbyś robił upg to warto sprawdzić szczelność zaworów bo w razie zmniejszonej szczelności (kompresji) to warto wymienić co potrzeba bo to jest za jednym zamachem. 🙂

    Pamiętaj, abyś oprócz uszczelki pod głowicą dał też inne uszczelki nowe a nie stare zakładać ponownie. Stare uszczelki zakładać ponownie to zły pomysł, bo za nie długo i tak je będziesz wymieniał. 🙂

  • Jestem na etapie wymiany upg , i potrzebuję dane moment dokręcania śrub i kolejność . F-1 1.4 60km. Jakoś na forum nie mogę znaleźć ,może ktoś posiada takowe dane ?

  • hynek - tu masz chyba wszystko :
    http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=14028<!-- m -->

    omron

  • Witam mam następujący problem. Gdy auto się rozgrzeje potrafi zgasnąć i wtedy trzeba kręcić je około 30 sekund na gazie jak i na benzynie. Dodatkowo po odpaleniu zimnego po nocy na gazie gaśnie i nie trzyma obrotów. Na benzynie problem ten już nie występuje. Ostatnio zacząłem słyszeć grające zawory. Aha na dodatek ubywa płyn chłodniczy. Więc podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Lecz nie wiem jak ma się to do reszty objawów. Proszę o pomoc osobę która miała taki problem. Na dodatek zamieszczam zdjęcie korka od oleju.

    [url=http://imageshack.us/photo/my-images/696/20110710327.jpg/][img]http://img696.imageshack.us/img696/3057/20110710327.jpg[/img][/url]

    Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

  • O matko! Uszczelka pod głowicą to jest do zmiany na bank, no chyba że coś się stało z głowicą, i ma jakieś mikropęknięcia, to wtedy i głowica. Na 100% uszczelka jest do wymiany... Ładnego syfu się dorobiłeś w silniku, a ja płakałem jak mi się tylko troszeczkę zaczął osadzać ten szlam na korku...

    Boże Święty i kto odpala samochód na gazie... :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->

  • Jest parę tematów na dotyczących uszczelki pod głowicą. Jakie są objawy gdy konieczna jest jej wymiana itp. Wystarczy poszukac 😉 <!-- s;) -->