Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wymiana filtru przeciwpyłkowego

Temat utworzony · 57 Posty · 74639 Wyświetlenia
  • [b]Uwaga: Jesli ktoś ma zamiar wymienić jedynie filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) to od razu może przejść do pkt 3.

    1. Najpierw trzeba odkręcić 3 śruby TORX 20 w schowku pasażera i pod nim 2 śruby.

    [url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa1lb6.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/149/dmuchawa1lb6.th.jpg[/img][/url]

    1. Przed naszymi oczami ukazuje się dmuchawa i filtr przeciwpyłkowy po lewej stronie. Obudowę odkręcamy 4 śrubami TORX 15, są jeszcze 2 u góry
      ale niema do nich dojścia bo poduszka powietrzna przeszkadza. Odchylam od dołu i wyciągam drutem liść ( zazwyczaj).

    [url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa2rm4.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/1259/dmuchawa2rm4.th.jpg[/img][/url]

    1. By wyjąć filtr przeciwpyłkowy , od dołu przesuwamy ku sobie 2 ruchome zatrzaski.

    [url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa3if6.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/9623/dmuchawa3if6.th.jpg[/img][/url]

    1. I wyjmujemy filtr do dołu.

    [url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa4dc0.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/9784/dmuchawa4dc0.th.jpg[/img][/url][/b]

  • witam i dziękuję za opis który pomógł mi w wymianie filtra ale po tej operacji doszedłem do wprawy i wymiana przebiega bez rozkręcania schowka (jest to tylko sama wymiana filtra bez oczyszczania wentylatora)
    pozdrawiam

  • [quote="maskisz"]ale po tej operacji doszedłem do wprawy i wymiana przebiega bez rozkręcania schowka[/quote]

    I jest to napisane w pierwszym zdaniu w tym temacie na smaej gorze 🙂 <!-- s:) -->

  • w warsztacie przy wymianie oleju, swiec i filtrów od razu poprosiłem o wymianę filtru p.pyłkowego... koles sie pocił, szukał gdzie moze go wymienic, w koncu powiedzial,ze fabia nie ma w/w filtra... dopieor na forum znalazłem opis ja go wymienic, nie zajeło mi to nawet 10-ciu minut...
    nie wiem tylko jak skomentować profesjonaliste z zakladu mechanicznego... :dobani: <!-- s:dobani: -->

  • no takto bywa w takich zakladach specjalizujacych sie we wszystkich markach. Wiadomo ze jak cos jest uniwersalnego to jest do dupy. Dlatego tez ceny za robocizne w ASO sa tak wysokie, bo mechanicy tam pracujacy znaja b. dorbrze naprawiane auta.
    W twoim warsztacie widocznie mechanik nie robil tego dlatego tez nie wiedzial, a nie sadze by przeczytal wszystkie ksiazki serwisowe wszystkich marek

  • dzieki za pomoc wszystkim co pomogli mi rowniez przy wymianie filtra przeciwpylkowego.rzeczywiscie dalo rade samemu go wymienic ale przydalo sie lusterko.tylko mam pytanie.z boku na filtrze byl napis AIR FLOW i strzalka przy tym.czy powietrze naplywa od strony jkierowcy w strone pasazera czy odwrotnie?ja tak zalozylem wlasnie jakby przebiegalo od strony lewej-kierowcy do prawej-pasazera

  • Źle założyłeś
    Powietrze przepływa od prawej do lewej i tak też powinna skazywać strzałka na filtrze oraz plastikowej ramce.

  • Dzisiaj korzystałem z opisu i potwierdzam - jest bardzo pomocny.
    Jedyna uwaga do 3 punktu: były tylko 4 śruby Torx 15, po ich odkręceniu obudowa zeszła wraz z wiatrakiem. Dodatkowych 2 nie miałem, a też mam poduszkę.

  • [b]mrymek[/b] być może w TDI jest nieco inaczej, opis był robiony przy wykorzystaniu benzynowego bez klimy. W moich fabkach zauważam coraz większe różnice, tylko buda pozostaje wciąż ta sama 😉 <!-- s;) --> .

  • Możliwe, ale i tak nie ulega wątpliwości: [b]opis jest bardzo pomocny[/b] :super: <!-- s:super: -->

  • Wilgoć na dywanikach lub włączony układ wew.

  • Niestety ten układ wentylacji to jest wielki niewypał w fabkach i lepiej go nie używać bo lubi się popsuć, a wykonany jest z słabawych części plastikowych. Czy działa możesz go sprawdzić jedynie na słuch. Przy włączonym silniku włącz 3 bieg - wsłuchaj się jak pracuje wentylator, a następnie włącz układ wew. powinien się pojawić nieco mocniejszy szum, następnie wyłącz - szum powinien się zmniejszyć.

  • Opis mi się bardzo przyda. Sprawdzę sobie ten filtr a przy okazji. Mam coś takiego że po przekręceniu kluczyka (nie odpaleniu silnika) zaczyna mi coś burczeć, taki sam dźwięk pojawia się przy włączaniu obiegu zamkniętego. No i po włączeniu wentylacji ma 1 lub 2 bieg lubi sobie piszczeć. Będę musiał chyba silnik przesmarować no i sprawdzić ten od obiegu zamkniętego. Ktoś miał coś takiego u siebie?

    Można zastosować biały smar?

  • Dokładnie ja mam ten sam problem. Czasem na nadmuchu 1 lub 2 lubi sobie popiszczeć i to nieważne czy jadę czy stoję. Radzę sobie z tym w ten sposób, że na chwilkę włączam prędkość 3 lub 4 i znów na 1 lub 2 pisk znika. Jednak wystarczy czasem dziura w jezdni (a jak wiadomo o nie u nas nietrudno :wstyd: ) piszczenie czasem wraca. Kiedyś pytałem o co chodzi i prawdopodobnie jest to wina wentylatorka i ośki na którym jest osadzony. Nie mam pojęcia jak to naprawić. Nasmarować wyczyśći itp. W serwisie mówią wymiana na nowy, ale to koszt coś koło 700 zł jak dobrze pamietam. Kiedyś było podejrzenie że to może liść ale nic z tego 😕 <!-- s:/ -->

  • Ja będę to jutro najprawdopodobniej naprawiał bo identyko mam. Jak zrobię to Ci napiszę. Ale 700zł? ha ha ha. Nic nie rób narazie 🙂 ja zadziałam a potem Ci powiem czy mi się udało 🙂 <!-- s:) -->

  • Ojciec zabrał mi auto więc zdążyłem tylko wyczyścić filtr... (będę musiał wymienić) w życiu nie widziałem tyle liści na cm2 🙂 ściągam filtr a tam mi się wysypała "cała siatka" jakiegoś syfu liści i listeczków... Nie wyrobiłem się z czyszczeniem/smarowaniem dmuchawy w limicie czasu który dostałem 🙂 <!-- s:) --> zrobię to dziś wieczorkiem albo jutro...

    Ale na pewno nie kosztuje to 700zł 🙂

    P.S Jak zrobię to się odezwę tak jak mówiłem...

  • ja jak wymieniałem filterek to miałem tylko dwa listki i jeden w dmuchawę się zaplatał po 80kkm

  • Witajcie!!!

    Naprawiłem 🙂 Przesmarowałem silnik znalazłem przy nim dwa liście i tyle kurzu że nie było widać wogóle osi wentylatora która porusza "śmigłem". A za burczenie odpowiedzialne jest SERVO które steruje zamykaniem i otwieraniem klap obiegu powietrza wew. > zew i odwrotnie. Jest to kółko zębate osadzone na ośce połączonej z silniczkiem. Prawidłowo gdy kółko dojdzie do końca wzrasta natężenie prądu i silniczek zostaje wyłączony. U mnie kółko trochę ślizga się po ośce w efekcie czego silniczek staje z opóźnieniem a tarcie powoduje burczenie. Wziąłem go do domu, spróbuję skleić 🙂 <!-- s:) -->

    Jak dostać się do dmuchawy i całości znajdziecie tutaj w tym temacie na 1 stronie 🙂

  • Dzięki serdecznie za info. Mam pytanko czy jakieś foto story będzie z procesu czyszczenia i smarowania czy nie bardzo :?: <!-- s:?: -->

  • W zasadzie to jestem już po. Ale jeśli Ci się to przyda to jutro zrobię fotki i rozbiorę to jeszcze raz, stworzę nowy temat i dam Ci linka, żeby był porządek 🙂 <!-- s:) -->