[F1] Wymiana filtru przeciwpyłkowego
-
[b]Uwaga: Jesli ktoś ma zamiar wymienić jedynie filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) to od razu może przejść do pkt 3.
- Najpierw trzeba odkręcić 3 śruby TORX 20 w schowku pasażera i pod nim 2 śruby.
[url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa1lb6.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/149/dmuchawa1lb6.th.jpg[/img][/url]
- Przed naszymi oczami ukazuje się dmuchawa i filtr przeciwpyłkowy po lewej stronie. Obudowę odkręcamy 4 śrubami TORX 15, są jeszcze 2 u góry
ale niema do nich dojścia bo poduszka powietrzna przeszkadza. Odchylam od dołu i wyciągam drutem liść ( zazwyczaj).
[url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa2rm4.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/1259/dmuchawa2rm4.th.jpg[/img][/url]
- By wyjąć filtr przeciwpyłkowy , od dołu przesuwamy ku sobie 2 ruchome zatrzaski.
[url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa3if6.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/9623/dmuchawa3if6.th.jpg[/img][/url]
- I wyjmujemy filtr do dołu.
[url=http://img101.imageshack.us/my.php?image=dmuchawa4dc0.jpg][img]http://img101.imageshack.us/img101/9784/dmuchawa4dc0.th.jpg[/img][/url][/b]
-
witam i dziękuję za opis który pomógł mi w wymianie filtra ale po tej operacji doszedłem do wprawy i wymiana przebiega bez rozkręcania schowka (jest to tylko sama wymiana filtra bez oczyszczania wentylatora)
pozdrawiam -
[quote="maskisz"]ale po tej operacji doszedłem do wprawy i wymiana przebiega bez rozkręcania schowka[/quote]
I jest to napisane w pierwszym zdaniu w tym temacie na smaej gorze <!-- s:) -->
-
w warsztacie przy wymianie oleju, swiec i filtrów od razu poprosiłem o wymianę filtru p.pyłkowego... koles sie pocił, szukał gdzie moze go wymienic, w koncu powiedzial,ze fabia nie ma w/w filtra... dopieor na forum znalazłem opis ja go wymienic, nie zajeło mi to nawet 10-ciu minut...
nie wiem tylko jak skomentować profesjonaliste z zakladu mechanicznego... :dobani: <!-- s:dobani: --> -
no takto bywa w takich zakladach specjalizujacych sie we wszystkich markach. Wiadomo ze jak cos jest uniwersalnego to jest do dupy. Dlatego tez ceny za robocizne w ASO sa tak wysokie, bo mechanicy tam pracujacy znaja b. dorbrze naprawiane auta.
W twoim warsztacie widocznie mechanik nie robil tego dlatego tez nie wiedzial, a nie sadze by przeczytal wszystkie ksiazki serwisowe wszystkich marek -
dzieki za pomoc wszystkim co pomogli mi rowniez przy wymianie filtra przeciwpylkowego.rzeczywiscie dalo rade samemu go wymienic ale przydalo sie lusterko.tylko mam pytanie.z boku na filtrze byl napis AIR FLOW i strzalka przy tym.czy powietrze naplywa od strony jkierowcy w strone pasazera czy odwrotnie?ja tak zalozylem wlasnie jakby przebiegalo od strony lewej-kierowcy do prawej-pasazera
-
Źle założyłeś
Powietrze przepływa od prawej do lewej i tak też powinna skazywać strzałka na filtrze oraz plastikowej ramce. -
Dzisiaj korzystałem z opisu i potwierdzam - jest bardzo pomocny.
Jedyna uwaga do 3 punktu: były tylko 4 śruby Torx 15, po ich odkręceniu obudowa zeszła wraz z wiatrakiem. Dodatkowych 2 nie miałem, a też mam poduszkę. -
[b]mrymek[/b] być może w TDI jest nieco inaczej, opis był robiony przy wykorzystaniu benzynowego bez klimy. W moich fabkach zauważam coraz większe różnice, tylko buda pozostaje wciąż ta sama <!-- s;) --> .
-
Możliwe, ale i tak nie ulega wątpliwości: [b]opis jest bardzo pomocny[/b] :super: <!-- s:super: -->
-
Wilgoć na dywanikach lub włączony układ wew.
-
Niestety ten układ wentylacji to jest wielki niewypał w fabkach i lepiej go nie używać bo lubi się popsuć, a wykonany jest z słabawych części plastikowych. Czy działa możesz go sprawdzić jedynie na słuch. Przy włączonym silniku włącz 3 bieg - wsłuchaj się jak pracuje wentylator, a następnie włącz układ wew. powinien się pojawić nieco mocniejszy szum, następnie wyłącz - szum powinien się zmniejszyć.
-
Opis mi się bardzo przyda. Sprawdzę sobie ten filtr a przy okazji. Mam coś takiego że po przekręceniu kluczyka (nie odpaleniu silnika) zaczyna mi coś burczeć, taki sam dźwięk pojawia się przy włączaniu obiegu zamkniętego. No i po włączeniu wentylacji ma 1 lub 2 bieg lubi sobie piszczeć. Będę musiał chyba silnik przesmarować no i sprawdzić ten od obiegu zamkniętego. Ktoś miał coś takiego u siebie?
Można zastosować biały smar?
-
Dokładnie ja mam ten sam problem. Czasem na nadmuchu 1 lub 2 lubi sobie popiszczeć i to nieważne czy jadę czy stoję. Radzę sobie z tym w ten sposób, że na chwilkę włączam prędkość 3 lub 4 i znów na 1 lub 2 pisk znika. Jednak wystarczy czasem dziura w jezdni (a jak wiadomo o nie u nas nietrudno :wstyd: ) piszczenie czasem wraca. Kiedyś pytałem o co chodzi i prawdopodobnie jest to wina wentylatorka i ośki na którym jest osadzony. Nie mam pojęcia jak to naprawić. Nasmarować wyczyśći itp. W serwisie mówią wymiana na nowy, ale to koszt coś koło 700 zł jak dobrze pamietam. Kiedyś było podejrzenie że to może liść ale nic z tego <!-- s:/ -->
-
Ja będę to jutro najprawdopodobniej naprawiał bo identyko mam. Jak zrobię to Ci napiszę. Ale 700zł? ha ha ha. Nic nie rób narazie ja zadziałam a potem Ci powiem czy mi się udało <!-- s:) -->
-
Ojciec zabrał mi auto więc zdążyłem tylko wyczyścić filtr... (będę musiał wymienić) w życiu nie widziałem tyle liści na cm2 ściągam filtr a tam mi się wysypała "cała siatka" jakiegoś syfu liści i listeczków... Nie wyrobiłem się z czyszczeniem/smarowaniem dmuchawy w limicie czasu który dostałem <!-- s:) --> zrobię to dziś wieczorkiem albo jutro...
Ale na pewno nie kosztuje to 700zł
P.S Jak zrobię to się odezwę tak jak mówiłem...
-
ja jak wymieniałem filterek to miałem tylko dwa listki i jeden w dmuchawę się zaplatał po 80kkm
-
Witajcie!!!
Naprawiłem Przesmarowałem silnik znalazłem przy nim dwa liście i tyle kurzu że nie było widać wogóle osi wentylatora która porusza "śmigłem". A za burczenie odpowiedzialne jest SERVO które steruje zamykaniem i otwieraniem klap obiegu powietrza wew. > zew i odwrotnie. Jest to kółko zębate osadzone na ośce połączonej z silniczkiem. Prawidłowo gdy kółko dojdzie do końca wzrasta natężenie prądu i silniczek zostaje wyłączony. U mnie kółko trochę ślizga się po ośce w efekcie czego silniczek staje z opóźnieniem a tarcie powoduje burczenie. Wziąłem go do domu, spróbuję skleić <!-- s:) -->
Jak dostać się do dmuchawy i całości znajdziecie tutaj w tym temacie na 1 stronie
-
Dzięki serdecznie za info. Mam pytanko czy jakieś foto story będzie z procesu czyszczenia i smarowania czy nie bardzo :?: <!-- s:?: -->
-
W zasadzie to jestem już po. Ale jeśli Ci się to przyda to jutro zrobię fotki i rozbiorę to jeszcze raz, stworzę nowy temat i dam Ci linka, żeby był porządek <!-- s:) -->