Witaj na forum Fabia Club Polska

Fabia 1.9 SDI by elpolacco :)

Temat utworzony · 38 Posty · 14453 Wyświetlenia
  • Numer części to 6Y1 863 243 A lub 6Y2 863 243 B.

    Telefon do ASO lub szybkie przeszukanie allegro i wszystko będzie wiadomo 😄 <!-- s:D -->

    pozdro

  • Przeglądałem na allegro, ale ten plastik jest jedynie z konsolą środkową, albo sama konsola bez tego plastiku 😕 <!-- s:/ --> Osobnej aukcji tylko z tym plastikiem nie znalazłem. Pozostaje mi tylko zadzwonić do ASO, ewentualnie napisać e-mail i pokazać o co mi chodzi na zdjęciu.

  • Słabo szukałeś 🙂 <!-- s:) -->

    http://allegro.pl/item680343395_skoda_fabia_2000_tunel_konsola_deska.html

    Wystarczy, że w ASO podasz ten numerek - nic nie musisz pokazywać 🙂

    pozdro

  • Ceny w ASO

    6Y1 863 243 A47H KONSOLA SRODKOWA NA TUNEL 105.63 zł
    6Y1 863 243 AB41 KONSOLA SRODKOWA- TUNEL 125.01 zł
    6Y1 863 243 B41 KONSOLA SRODKOWA 125.01 zł

  • [quote="elpolacco"]Zastanawiam się nad montażem CB radia po włącznikami nawiewu.[/quote]

    [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f603d22eecdeb79a][img]http://images43.fotosik.pl/163/f603d22eecdeb79am.jpg[/img][/url]

    Uwazam, iz jest to najlepsze miejsce w fabce. Rowniez tak mam, dwie dziurki wywiercilem w dolnej podstwie nawiewu, takze kiedys po zdemontowaniu nie bedzie widac dziurek bez zanurkowania glowa na dol. Jedno na co tylko musisz zwrocic uwage to takie zamocowanie radia by pozniej nie kolidowalo to z drazkiem zmiany biegow. Zdjecie powyzej zostalo zrobione prze szyberdach takze az tak dokladnie nie odzwierciedla jego zamontowania.

  • [b]MirekS[/b], jakbyś miał chwilę czasu to bardzo prosiłbym o fotki z widocznymi otworami pod antenkę i sposobu montowania radia. Z góry bardzo dziękuję.

  • [quote="elpolacco"]fotki z widocznymi otworami pod antenkę[/quote]

    O jakie otwory [b]Ci[/b] chodzi :?: <!-- s:?: -->

  • a ta półeczka pod kolumną kierownicy? Znajomy w passacie miał właśnie w tej półce i też bardzo wygodne miejsce. Trzeba tylko znać obsługę radia na pamięć 😛 <!-- s:P -->

  • Oto zdjęcie zamocowanego profilu do którego przykręcam radio.

    [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=692b102e629de67d][img]http://images43.fotosik.pl/176/692b102e629de67dm.jpg[/img][/url]

  • Myślałem o zrobieniu dziury w miejscu gdzie na zdjęciu wyciąłem kółko. W to miejsce włożyłbym beczkę od anteny tak, aby radio można było jak najbardziej przesunąć do tyłu. Dzięki temu zyskałbym większą ilość miejsca lewarka od nawiewu.

    [url=http://img257.imageshack.us/i/692b102e629de67d.jpg/][img]http://img257.imageshack.us/img257/8742/692b102e629de67d.jpg[/img][/url]

  • Nie wiem tylko czy to ma większy sens bo wiele miejsca nie zyskasz.
    A jakie masz radyjko :?: <!-- s:?: -->

  • Dzisiaj po przejechaniu 7 tys. km od zakupu samochodu ze stanem licznika 62 235km. wymieniłem klocki hamulcowe. Nie były one jeszcze aż tak bardzo zjechane, raptem może do połowy, ale strasznie już piszczały 😕 <!-- s:/ -->

    [b]Klocki:[/b] Ferodo Premier FDB 1398
    [b]Koszt: [/b]145zł

    Zobaczymy co będzie po przejechaniu 200-300km.

    Wczoraj z kolei przełożyłem opony z felgami na zimowe ;] Obawiam się co to będzie ponieważ opony mają bieżnik jak nowy, widać nawet kolorowe paski tylko, że są one 22 tyg. 2000r. Na mokrej nawierzchni spisują się nie najgorzej. Zobaczymy co będzie na litym śniegu. Jeśli nie będą spełniały moich wymagań to wywalam je, a kupuję nowe.

  • W dniu 15.01.2010r. został wymieniony olej przy stanie licznika 64 864km oraz filtr oleju Filtron OE 650/1. Wyczyszczony został również filtr przeciwpyłowy z lekkiego pyłu i listków które się tam dostały.

    [b]Olej:[/b] Mobil 1 New Life OW40 - 4L + 1L na zapas.
    [b]Filtr:[/b] Filtron OE 650/1

    [b]Koszt:[/b] 170zł

    Kilka dni wcześniej zamontowałem CB radio o którym wcześniej wspominałem. Postaram się niebawem wstawić fotki jak to wygląda 😉 <!-- s;) -->

  • W Niedzielę 25 stycznia 2010r. ok godz. 2:00 paliwo w mojej Fabii zamarzło. Temperatura na zewnątrz była ponad -20 st. C. Moim błędem było to, że nie wymieniałem na zimę filtru paliwa, ani nie dolewałem żadnych środków zapobiegających zamarzaniu ropy.

    Podczas postoju pod pewnym klubem samochód raczej bez problemowo odpalił. Jechałem sobie spokojnie i po woli gdyż nie nigdy nie deptam po garach dopóki silnik się nie rozgrzeje do optymalnej temperatury. Ujechałem jakieś 3 km po czym samochód zaczął przerywać, aż w końcu zgasł. Ponowna próba uruchomienia go nie udała się. Samochód ściągaliśmy pod dom i tak przeczekał noc, aż do rana. Rano wyjąłem filtr i spuściłem z niego wodę. Stwierdziłem jednak, że nie ma co zakładać starego i jakoś wytrzymał jeden dzień i w poniedziałek kupię nowy.

    26 stycznia 2010r. zakupiłem filtr paliwa w sklepie w Olkuszu.

    [b]Firma:[/b] Vika
    [b]Cena:[/b] 39zł

    Mam pewny uraz do tej firmy, ale sprzedający bardzo mi je polecał i twierdził, że nie miał na serwisie żadnych problemów z nimi.

    Dzisiaj założyłem również zakupione na Allegro wycieraczki firmy [b]MOTGUM[/b]

    [b]Wycieraczki:[/b] 30zł + przesyłka 12 = 42zł.

    Zakupiłem również dodatek do paliwa firmy Kleen-Flo 150ml za 8zł. Mam nadzieję, że okaże się skuteczny 😉 <!-- s;) -->

  • czyli zamarzło paliwo w filtrze paliwa i pewnie trochę w przewodach a nie wiesz jak w baku?

    ja już powoli obaw nabieram co do tych mrozów, bo nigdy nie wiadomo jaki ON jest w baku i do jakiej temperatury wytrzyma w stanie ciekłym, no bo o filtr to sie nie mam co martwić na razie...

  • Vika - ja mam uraz do tej firmy tak jak do wszelakich zamiennikow - teraz juz tylko oryginalne czesci stosuje. Co do paliwa, to mialem dwa dni temu przypadek, kiedy to wrocilem do domku z trasy i praktycznie na rezerwie odstawilem autko z zamiarem zatankowania rano. Rano juz byl problem z odpaleniem. Po 3 syklach grzania swiec w koncu odpalil. Szybko podjechalem na stacje zalac paliwka i jest ok. Obawiam sie troche o autko, bo od jutra przez kilka dni bedzie stac, a ja bede sie rozbijac sluzbowym Mondeo i nawet nie bede miec mozliwosci odpalenia Skody na jakas mala chwile 😞 <!-- s:( -->

  • Rozmawiałem z właścicielem sklepu na temat tej firmy i twierdził, że jeśli chodzi o filtry to nie ma z nimi problemów. Podałem mu prosty przykład o słabej jakości tej firmy gdy do Felicii założyłem przegub z tej firmy i wytrzymał mi nie całe 10 tys. km. Potwierdził moje oskarżenia i powiedział, że jeśli chodzi o przeguby to faktycznie były z nimi problemu. Zaryzykowałem, zobaczymy co z tego będzie 😜 Najwyżej wymienię go na inny jeśli będzie sprawiał problemy.

  • Jakiś czas temu nastąpiła wymiana świecy oraz filtra powietrza.

    [b]Filtr powietrza:[/b] Hart 337 586 (odpowiednik Filtrona AP1189/1). Cena ok. 20zł
    [b]Świeca:[/b] Bosh. Cena 34zł.

    [b]Koszt:[/b] 50zł.

    Zakupiłem również szczęki na tył które czekają na wymianę ;] Najbardziej jednak jestem zadowolony z zakupu alufelg 🙂 <!-- s:) --> Jeździłem na nich ok. 3 dni, ale z racji powrotu zimy musiałem zmienić je na stalówki z zimówkami ;]

    Felgi pochodzą z Fabii II - 15". Opony 195/55/15 ContiPremiumContact z przebiegiem 9 tys, km z 46 tygodnia 2008r. - po jednym sezonie. Za koła wyłożyłem 1100zł i nie żałuję 🙂 Teraz muszę wypiaskować tylne bebny, pomalować je oraz zaciski i z powrotem założyć aluski 🙂 Nastąpi to pewnie przed świetami Wielkanocnymi. Jak będą na aucie to zrobię parę fotek i wrzucę na forum.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-06-2010, 17:34[/i] ][/size]
    10.06.2010r.

    Wymiana piasty z łożyskiem lewy przód:

    Piasta koła przód Fab/Room 72mm USA (E128) [b]NEW SUN[/b]
    symbol: 6Q0407621AH/USA
    Koszt: 80zł piasta + 5zł nakrętka + koszt wymiany 60zł= [b]145zł[/b]

    Wymiana łożyska amortyzatora prawy przód: firma [b]SNR[/b],
    Symbol: M254.07 BUTTE DE SUSPENSION QTY 1
    Koszt: 35zł łożysko + 60zł wymiana= [b]95zł[/b]

    [b]
    Zakup centralnego zamka firmy STIGA oraz jego montaż.[/b]
    Koszt zakupu: 199zł
    Koszt montażu: (2 flaszki wódki i 2 paczki papierosów xD )

    Zakup tylnych szczęk oraz sprężynek = [b]70zł[/b]
    Zakup płynu hamulcowego DOT-4 - 0zł

    Aktualny przebieg to 71 tys. km!!!

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-10-2010, 16:10[/i] ][/size]
    15.10.2010r. zakupiłem 4 nowe opony zimowe Goodyear Ultra Grip 7+ 165/70/14 81T.
    Zakupu dokonałem hurtowni Boma w Katowicach płacąc 187zł za szt. Na dniach będę musiał je założyć na felgi stalowe.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-11-2010, 12:02[/i] ][/size]
    9.11.2010r. nastąpiła wymiana filtra powietrza na węglowego [b]Filtrona K 1079[/b].

    Koszt: 40zł.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 04-12-2010, 08:46[/i] ][/size]
    [b]3.12.2010r.[/b]

    Przebieg: [b]79003km[/b]

    [b]1.Wymiana oleju silnikowego na Mobil 1 New Life OW40 - 4L + 1L na zapas. [/b]
    Koszt: ok. 150zł
    [b]2. Wymiana filtra oleju [/b]
    Koszt ok. 20zł
    [b]3. Wymiana filtra paliwa[/b]
    Koszt ok. 30zł

    Suma: [b]200zł[/b]

    Zakup zimowego płynu do spryskiwaczy 13,50zł.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 30-07-2011, 18:49[/i] ][/size]
    14.07.2011r. 92 000 km

    [b]Wymiana rozrządu - części:[/b]

    • pasek Conintech
    • rolki INA
      [b]Pompa wody[/b] - RUVILLE

    Koszt: [b]520zł[/b]

    Wymiana roządu (usługa) - [b]250zł[/b]
    Zakup paska alternatora i rolki prowadzącej z wymianą - 90zł.


    [b]
    30.07.2011 92 646km[/b]

    Wymiana Oleju:

    • Mobil 1 New Life 5L 0W40 - [b]140zł[/b]
    • Filtr oleju Hart - [b]10zł[/b]

    Przy następnej wymianie oleju koniecznie muszę zakupić uszczelkę misy olejowej ponieważ muszę ją odkręcić i nagwintować na nowo śrubę od spuszczania oleju ponieważ obrobił się gwint w misie.

    Grubość śruby - M14 - trzeba rozwiercić i nagwintować na M16.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 03-12-2011, 12:37[/i] ][/size]
    [b]03.12.2011. [/b]
    przebieg: 98 tys. km.

    Wymiana łożysk tylnich na FAG-a. Stare już są nie do jazdy!
    [b][color=#F00800]Nie polecam[/color][/b] wcześniej kupionych zamienników!

    Zakupiłem również oryginalny zaworek do filtra paliwa. Na razie jeszcze nie wymieniany 😉

    Łożyska 350zł - 2szt.
    Zaworek 60zł

    [b] Razem: 410 zł
    [/b]

    [b]październik 2011r.[/b]
    przebieg: ok. 95 tys km.

    Zakup i wymiana 2 łożysk z przodu na FAG-a.
    Wymiana tarcz hamulcowych i klocków.
    Tarcze [b]TRW DF2803[/b] i klocki TRW [b]GDB1357[/b] zakupione w Krakowie na ul. Lindego 17.

    Klocki i tarcze: 295zł:
    Łożyska: 320zł

    [b]Razem: 615zł[/b]

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 23-02-2012, 06:26[/i] ][/size]
    Autko sprzedane 🙂 Niebawem ukaże mój nowy nabytek 🙂