Witaj na forum Fabia Club Polska

Szarpanie przy niskich obrotach Fabia 1.4 MPI 60KM

Topic created · 6 Posts · 4299 Views
  • Witam

    Moim problemem w Fabi 1.4 MPI 60KM jest dziwne szarpanie silnika. Problem występuje przy obrotach do 2,5tys. Fabie mam zagazowaną ale obecnie jeżdżę na benzynie, gdyż na gazie jest jeszcze gorzej, i strzela dodatkowo tłumik. dodatkowo kiedyś w ASO powiedzieli mi, że mam przepustnice do wyczyszczenia ale ich olałem, bo i tak za dużo kaski wyciągnęli. Moje pytanie jest takie w czym może tkwić problem ? Czy to wina tej przepustnicy? Ona była do oczyszczenia już jakiś czas temu, ale jedyne problemy jakie miałem wcześniej to lekko falujące obroty, zazwyczaj za wysokie. Dodatkowo dodam, że podczas jazdy wyczuwalny jest zapach tak jakby siarki, jakby z katalizatora. Proszę o jakieś wskazówki.

    Pozdrawiam: R3root

  • Jak mi falowały obroty- to wystarczyło wymienić filterek gazu i wyregulować na kompie. W poznaniu koszt 70 zł. Pomogło. Kiedy wymieniałeś filtr gazu i byłeś na regulacji? Można dolać do benzyny płynu firmy STP do silników zasilanych gazem by przeczyściły wtryskiwacze.Po tych zabiegach w mojej fabce 1,2 jest ok. Może tobie też pomoże.

  • Filtr gazu i regulację robiłem stosunkowo niedawno, bo 5tys. km temu (jakieś dwa miesiące)

  • Zanieczyszczona przepustnica będzie powodować szarpanie silnika i falowanie obrotów, mam ten sam silnik co Ty i miałem kiedyś podobnie jednak po przełączeniu na LPG silnik pracował już równo. Skończyło się wtedy na czyszczeniu i kalibracji vagiem. Jeśli u Ciebie szarpania występują również na gazie może to być spowodowane złą jakością gazu, złą regulacją, brakiem synchronizacji pomiędzy sterownikami, kiepskimi świecami lub filtrem powietrza, lub też faktycznie jakaś poduszka przy silniku. Nigdy nie miałem czegoś takiego by mi strzelał tłumik na LPG, myślę, że coś z regulacją nie tak jak już napisałem.

  • Więc sprawy mają się tak: wlałem STP przekatowałem troszkę silnik, zjechałem bak benzynki i poprawy nie widać. Podłączyłem dziś pod vaga i wykazał błąd 16725 Obwód czujnika pozycji wału rozrządczego – poza zakresem/ działanie. Może ma ktoś jakieś sugestie co do tego czujnika, czy to może być przyczyna tej usterki ??

  • a może nadszedł czas na wymiane rozrządu ??
    w starszych typach samochodow strzelanie w tłumik oznaczało przestawienie zaplonu,

Log in to reply