Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] dziwne zjawisko w zbiorniku wyrównawczym

Topic created · 11 Posts · 2386 Views
  • witam
    mam problem z plynem w zbiorniku wyrownawczym a mianowicie jak autko osiagnie temp.robocza plyn sie rozszerza i jest go wiecejtzn.MAX (NORMA),ale jak autko postoi przez noc jest go ponizej minimum ,ALE po odkreceniu korka w zbiorniku słychac Pssssst i znowu jest go miedzy min a max czyli tak jak byc powinno ,nie mam zadnych wycieków ,olej w silniku tez czysty ,majonezu pod korkiem tez brak .Co mozecie mi polecic, czyzby walniety byl zaworek w zbiorniku ?i przez to nie wypuszcza nadmiaru cisnienia i wpycha plyn do srodka??
    pozdr.

  • Bierzemy instrukcje do raczki i czytamy 🙂 <!-- s:) --> Strona 182: "Sprawdzic poziom plynu chlodzacego w zbiorniku wyrownawczym (rys). W zimnym silniku musi on lezec pomiedzy oznaczeniami "MIN" i "MAX". W goracym silniku poziom plynu chlodzacego moze nieznacznie przekroczyc oznaczenie "MAX"."
    Wszystko jest tak jak powinno byc, a syczenie to tez zjawisko normalne bo (tak jak pisales) po nagrzaniu plynu ukladu chlodzenia wytwarza sie cisnienie.. Nastepnym razem odkrecajac korek uwazaj, aby sie nie oparzyc..

  • [b]wolfmk[/b] tyle to ja wiem ze wytwarza sie cisnienie ale moje pytanie brzmialo inaczej czy aby nie jest walniety zaworek cisnieniowy w korku zbiornika wyrównawczego poniewaz nadcisnienie wpycha plyn do srodka i jest go ponizej minimum a po odkreceniu (na zimnym) jest psst i powrót do poziomu normalnego

  • To jeszcze raz bo widocznie zle cie zrozumialem: auto gorace - plyn MAX, odstawiasz auto na noc, wracasz a plyn ponizej MIN. Odkrecasz korek, a plyn wraca do MIN.. Tak ?

  • normalne zjawisko nic się nie przejmuj układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i minimalne ciśnienie może występować 🆗 <!-- s🆗 -->

  • ..a jezeli chcesz sprawdzic, czy cos faktycznie jest nie tak to po prostu podmien korek od zbiorniczka wyrownawczego, wtedy zobaczysz, czy zjawisko nadal wystepuje, bo z tego co widze, to w nim znajduja sie dwa zaworki (podcisnieniowy i nadcisnieniowy).

  • juz wszystko oki okazalo sie ze jest walniety ten zaworek w korku

  • Koledzy a czy normalne jest że korek mi sie odkręca od wyrównawczego ?

  • raczej powinien się nawet zassać. Jak się odkręca to coś nie bardzo z nim, albo za mało siły ktoś ma żeby dokręcić 🙂 <!-- s:) -->

  • nie no,korek na opór dociągam a on jak sie nagrzeje to jest luźny

  • Myślę, że masz gwint uszkodzony w zbiorniczku lub na korku.

Log in to reply