Fabia 16 V

Topic created · 22 Posts · 4152 Views
  • Dobra, męczę was pytaniami dalej :evil: <!-- s:evil: -->

    Jak juz pisalem wczesniej przymierzam sie do kupna Fabii 🙂
    Planuje auto z silnikiem 1.4 16V, z tego co czytałem te silniki są w 3 wersjach (bodajże 75KM, 80KM i 100 KM) i tutaj moje pytanie.
    Czy odlądając auto podczas kupna jest gdzieś opisane jaką mocą dysponuje konkretny samochód ??
    Czy musze się zdać na łaskę i prawdomowność sprzedającego ??

  • 16V-75KM
    [color=red]16V[/color]-100KM
    ale w bagarzniku masz jak podniesiesz ta płytke zeby dostac sie do koła zapasowego jest nalepka i pisze ile ma KW i pomnozysz sobie przez 1,36 i wychodza KM

  • Dzięki bardzo 🙂 <!-- s:) -->

  • nie ma za co

  • No tak, ładnie podziękowałem itd, a tu spojrzałem na ulicy, stoi Fabia z oznaczeniem HTP bez oznaczenia 16V - a te silniki chyba tylko w tej wersji są ? czy czegoś nie doczytałem

  • Jak HTP to silnik ma pojemność 1.2. Z czerwonym P były mocniejsze.
    1.4 miały oznaczenia MPI albo właśnie 16V

  • Pytanko jeszcze jedno, a niechce zakladac nowego tematu.
    Od którego roku Skoda zaczeła wstawiać do Fabii silnik HTP ??
    przeglądam ogłoszenia sprzedazy i masakra, 90% to MPI (a najlepsze sa jak oznaczenie silnika MPI w moc napisana 75 KM)

  • [quote="yamall"]Pytanko jeszcze jedno, a niechce zakladac nowego tematu.
    Od którego roku Skoda zaczeła wstawiać do Fabii silnik HTP ??
    przeglądam ogłoszenia sprzedazy i masakra, 90% to MPI (a najlepsze sa jak oznaczenie silnika MPI w moc napisana 75 KM)[/quote]

    HTP wprowadzono bodajze od 2003 roku..

  • a co z tym że oznaczenie silnika MPI w moc napisana 75 KM
    możliwe ??
    bo z tego co wczesniej czytalem to silniki 1.4 MPI mają 60 albo 68 KM
    Panowie sprzedający maja fantazje, czy jest taka wersja

  • [quote="yamall"]a co z tym że oznaczenie silnika MPI w moc napisana 75 KM
    możliwe ??
    bo z tego co wczesniej czytalem to silniki 1.4 MPI mają 60 albo 68 KM
    Panowie sprzedający maja fantazje, czy jest taka wersja[/quote]

    Nie ma takiej wersji 1.4 MPI - 75KM 🙂 <!-- s:) --> Po prostu ludzie sie nie znaja..
    Sa takie wersje jak piszesz - 1.4 MPI 60 lub 68 KM oraz 1.4 16V 75KM.

  • JAK CHCESZ BYć PEWNY NA 100% TO SPR. NA TABLICZCE ZNAMIONOWEJ (NAKLEJKA W BAGAżNIKU POD DYWANIKIEM PO LEWEJ STRONIE OBOK KOłA ZAPASOWEGO MOC PODANA W KW - 1KW=1.36KM)
    POZDRAWIAM

  • htp rzeczywiscie od 2003 roku, bo jak brałem to zachęcali że nowy silnik i w ogóle super 😄 <!-- s:D -->
    Co do mpi, to kiedyś przeglądałem cenniki na stronie skody i rzeczywiście silniki o mocy 75KM były oznaczone MPI, było to zaraz po tym jak wycofali te czeskie jednostki.

  • oznaczenie MPI w jednostkach 1.4 16V znaczy Multi point indektion (czyli wielo punktowy wtrysk paliwa) to samo tyczy sie jednostek czeskich 🙂 <!-- s:) -->

  • Z tego co się kiedyś orientowałem to MPI - 60 KM, a MP[color=red]I[/color] - 68 KM. O wersji 75 KM nie słyszałem, ale skoro [b]Zygus[/b] pisze, że jest to może i jest.

  • Nie zgadzam sie z opinia, ze jest wersja MPI 75 KM :kwasny: <!-- s:kwasny: -->
    Nie chodzi tu o to, czy jednostka 1.4 16V ma wielopunktowy wtrysk czy nie.. Raczej chodzi o to, ze MPI to silnik konstrukcji czeskiej, ktory wystepowal w dwoch wersjach: 60KM i 68KM, natomiast 1.4 16V (ktory jest konstrukcji niemieckiej) 75KM i 101 KM.

  • Zgadza się[b] wolfmk[/b] 16V miało 75 i 101 KM. Starych czeskich silników takich nie było jak pisałem.

  • Ten problem MPI a 16V o którym rozmawiacie to jest wyłączne uproszczenie stosowane przez użytkowników dla szybkiego rozróżenienia starej i nowej technologii.
    MPI= silnik czeski (60 i 68KM)
    16V= silnik niemiecki (75, 80, 101KM)
    Skoda do końca produkcji Fabii 1 dla oznaczenia silników 1.4 używała oznaczenia MPI,
    16V w cennikach nie istniało. Przynajmniej z tego co wyszperałem w pamięci. 16V pojawiło się dopiero w cennikach F2, przynajmniej z tego co pamiętam.
    Takie oznaczenie MPI dla silników 16V nie jest błedęm pod względem merytorycznym, ALE faktem jest że niepotrzebnie sieje zamęt wśród użytkowników, a zwłaszcza nabywców na rynku wtórnym. (jakby się uprzeć to i HTP można nazwać MPI 😉 <!-- s;) --> )

    Dlatego ludzie kojarząc MPI z czeskim motorem jak widzieli jakiś opis w stylu MPI 75KM to zaczynali głupieć. Pół biedy kiedy to było w oficjalnym cenniku, ale w ogłoszeniach sprzedaży to już pewnie nie jedn się drapał w głowę...

    [img]http://images33.fotosik.pl/281/860cb9ad94907089.png[/img]

    ten jest z netu, ale w domu mam też starsze z lat 2004/2005 i potem 2006/2007 i we wszystkich jest tak samo.

    No ale wiadomo skoda przemyślane rozwiązania, nawet w cennikach :wstyd:

  • [b]kros[/b] napisales to samo, ale troche dluzej..
    Ale powiedz mi - skad ulicha sie wziela jednostka 80 KM ??!! Pierwsze widze taki silnik :szok: <!-- s:szok: -->
    Moim zdaniem skoda zafundowala sobie niezly bajzel tymi oznaczeniami.. :suchy:
    Jak dla mnie to mialbyc jedynie orientacyjny skrot dla uzytkownikow.. :suchy:

  • [quote="wolfmk"]Ale powiedz mi - skad ulicha sie wziela jednostka 80 KM ??!! Pierwsze widze taki silnik :szok: <!-- s:szok: -->[/quote]
    ta wersja mocy weszła jakoś w 2006r, no ale nie jestem pewien czy rzeczywiści wtedy - i najpierw do sedana i Combi a później HTB...

  • Do sedana i kombi na tak, ale do HTB to nie wiem...
    [quote="wolfmk"]Moim zdaniem skoda zafundowala sobie niezly bajzel tymi oznaczeniami.[/quote]
    Prawda...

Log in to reply