Witaj na forum Fabia Club Polska

Silnik a spalanie

Topic created · 24 Posts · 4632 Views
  • Witam, planuje zakup Skody Fabii.
    Planuje auto z gazem i chciałbym jakiś sensowny dynamiczny silnik ale tez nie taki który będzie palił po 15 litrów 🙂
    (Teraz mam samochód z silnikiem 2.0 i na dzien dobry spala mi około 12 litrów gazu)

    proszę o pomoc w wyborze, myślałem o którymś z silników 1.4 16V
    Co sądzicie o tych silnikach, pytanie do posiadaczy, jak ze spalaniem ??

  • Witam posiadam taką fabie z silniczkiem 1.4 16v 75KM przebieg 48tk spalanie w cyklu mieszanm to około 7,5 przy ostrzejszej jeżdzie tak normalnie to ok 7 w trasie można zejśc poniżej 6.
    Silnik do dynamicznej jazdy potrzebuje wysokich obrotów (jak to szesnastki) Zaczyna dobrze ciągnąc od 3,8tyś. prz tych obrotach osiąga max moment obrotowy Spotykane są tez wersje 101KM ale maksymalny moment obrotowy jest jeszcze wyżej tak samo z mocą, a wiadomo wyższe obroty, większe spalanie do tego przy tej wersii silnikowej skoda zaleca poliwo 98.

  • [quote="lopez390"]przy tej wersii silnikowej skada zaleca poliwo 98.[/quote]
    LPG only 🙂 <!-- s:) -->

    [quote="vanhouse"]ja bym Ci polecił jakiegoś diesla :] [/quote]
    jak wyżej 🙂

    Gaz w dalszym ciągu jest najtanszym rozwiązaniem, a do tego przeze mnie sprawdzonym na innych autach

  • A co możecie powiedzieć na temat spalania wersji 1,4 mpi 68km. Moja pali średnio 8l/100

  • moja 60KM i tez srednio 8L

  • wlasnie wczesniej myslalem nad wersja MPI, ale jak bedzei mozliwosc to raczej bym chcial cos 16V (w sumie to chyba ten 75KM taki najrozsadniejszy)

  • 75KM bardziej sie nadaje po miescie a 100KM na trasy

  • teraz mam 115 KM, no ale w 2.0 🙂 <!-- s:) -->
    Czasem jeżdze Punto ojca, 75 KM i jakos nie jest źle 😉

  • [quote="yamall"]wlasnie wczesniej myslalem nad wersja MPI[/quote]

    Odradzam, jedna z moich ma ten silnik, dynamika słaba, autko dobre na miasto, ale na trasę i do wyprzedzania :dobani: <!-- s:dobani: --> . Pomyśl nad TDI jak pisze powyżej, nie zagracisz sobie miejsca butlą na LPG. Co do kosztów to jak porównuję obie fabie to TDI i LPG wychodzi podobnie. Bo niestety musisz doliczyć montaż instalacji, przeglądy okresowy i techniczny, częstsza wymiana świec i filtra no i PB na uruchomienie - zimą stanowczo więcej niż latem.

  • [quote="MirekS"]Odradzam, jedna z moich ma ten silnik, dynamika słaba, autko dobre na miasto, ale na trasę i do wyprzedzania :dobani: <!-- s:dobani: -->[/quote]

    Dlatego wlasnie mysle nad 1.4 16 V 🙂

    [quote="MirekS"]Co do kosztów to jak porównuję obie fabie to TDI i LPG wychodzi podobnie.[/quote]

    Powiem tak, liczyłem też, przy tym ile ja jeżdze (około 2000 km miesiecznie) instalacja zwróci mi sie po około 6 miesiacach (cena instalacji liczylem 2500 zl)
    Potem to juz sam zysk 🙂
    Miesiecznie na ON wydałbym ponad 490 zl, a gaz wyjdzie niecałe 400zl, wiec 100 zl w kieszen.
    Wiadomo ze przegląd droższy itd, ale nadal wydaje mi sie ze warto

  • [b]yamall[/b] jak uważasz - szukaj 16V, ja tam osobiście wolę TDI i ku temu bedę dążył by wymienić drugą na TDI - być może i RS 🙂 <!-- s:) --> . Narazie trochę się to odciągnie w czasie, ale myślę, że warto.

    Dla porównania podam pewne wartości kosztów na 100km:

    • Lpg 23 zł plus koszty PB na odpalanie i początkowy ruch pojazdu by nieco podgrzać reduktor. Do tego dochodzą przeglądy instalacji co 15 tys km i części z tym związanych oraz droższego badania technicznego wykonywanego raz w roku
    • ON 27,50 zł

    Także reasumując koszty są jednakowe, a przy ON o wiele mniej zachodu.

  • [quote="MirekS"]Lpg 23 zł[/quote]
    tyle na 100 km to ja wydaje na gaz jak mam ładnie ustawione moje obecne auto (pojemność 2.0 litra), mam nadzieje że jakby sie juz udalo zakupić Fabie 1.4 16 V to na gazie tak do 9 litrów (poprawcie mnie jesli sie mylę), czyli 19 zl a to już różnica jakiś 8 zl / 10 km
    Czyli przy tym co obecnie jeżdżę to jakieś 150 zl miesięcznie - 1800 zl rocznie

  • Generalnie 16V nieco mnie pali niż 8V. Ale z drugiej strony patrząc ja też nie jeżdżę delikatnie tylko kładę, do tego dochodzą korki w mieście.

  • Jesli mozna,to podlacze sie do tematu,z troche innym pytaniem:
    Trzeba kupic samochod,w okolicach 30 tys,z klima najlepiej kombi,i taki,zeby nie rzucal sie w oczy. Odrazu wpadlem na pomysl Skoda Octavia/Fabia combi. I teraz pytanie,jakis diesel TDI,czy benzyna+gaz? Przebieg roczny to okolo 80 tys. km-glownie trasa. Co byscie wybrali?
    Oczywiscie nie jest powiedziane,ze ma to byc Skoda,ale o podobnych wlasciwosciach. 🆗 <!-- s🆗 -->

    I czy powiem prawde,mowiac, ze jadac ok 140km/h diesel spali 6 litrow ropy,a gazu w tych samych warunkach by poszlo ok 12 litrow ze wzgledu na juz wysokie obroty?

  • W samochodzie beda przewozone wmiare cenne rzeczy,dlatego wydaje mi sie ze taka Octavka ew. zlodziej sie mniej zainteresuje niz Passatem. W dodatku w tej kwocie ciezko znalezc Passata z niskim przebiegiem do 100 tys,w odroznieniu od Octavek.

  • [quote="szmigi"]Przebieg roczny to okolo 80 tys. km-glownie trasa. [/quote]

    Czyli Ty robisz prawie 220 km każdego dnia roku :?: <!-- s:?: -->
    Przy takich przebiegach to tylko TDI by za często nie zaglądać na stację benzynową.

  • Nie ja,tylko powiedzmy ze znajomy. No facet trzepie kilometry jak szalony,ale taka praca. Do tej pory robil to Carina E 1,8 ktora sie doturlala do 300 tys. na gazie,i dalej daje rade. A ostatnio Mercedesem C 180 97 rocznik,tez w gazie,ale ten silnik mimo sekwencji nie daje rady,starcil duzo mocy,szarpie niekiedy,no i brak mu klimy. W 3 miesiace zrobil 25 tys km.
    Chodzi o to,zeby kupic trwaly samochod,o wmiare niskim przebiegu,z klimka,oszczednym silnikiem,pozwalajacym na sprawna jazde w trasie,no i on ma jezdzic,a nie stac w serwisie,wiec chyba DIESEL?

    [b]yamall[/b], co Ty bys wybral przy tym,dalej obstawal przy gazie?

  • Fabkę w tej cenie może się uda wyrwać, w miarę młody rocznik z niezłym wyposażeniem

  • co prawda wybor miedzy gazem a dieslem jest bardzo trudny - wszystko zależy od:

    1. jak długo chcesz mieć ten samochód,
    2. ile km rocznie robisz...

    jesli planujesz tylko 24kkm rocznie na prawde polecam diesla - nakład mniejszy i mniej problemów (chociażby zimą)

    jesli planujesz do tego motoru - 1,4 16V - instalacje za 2,5kpln - to wróże czeste wizyty w serwisie (regulacje). chyba ze zainwestujesz w sekwencyjny wtrysk...

    mialem fiata na gazie z motorem 1,1 spalał ok. 10 l/100km.

    teraz mam fabke 1,9 tdi - spala ok.5,0 po mieście ...bez porównania . a moje przebiegi w szczytowym okresie dla fiata byly ok. 35 kkm rocznie głównie miasto.

    teraz na dieslu - mniej problemów (były regulacje i przeglądy co 10kkm a teraz co 15kkm ) wieksza frajda z jazdy ( 101km :super: ) i wieksza przestrzeń " za mną" (kombi ) ale oczywiście wybór należy do zainteesowanego 🙂 <!-- s:) -->

    pozdrawiam.

Log in to reply