Dziwny odgłos podczas hamowania - jakdyby ocieranie gumy

Topic created · 9 Posts · 2605 Views
  • Wymieniłem opony z zimowych na letnie. W trakcie jazdy zauważyłem, że zcięga samochód na prawo. Na poprzednich oponach nie miałem takich objawów wiec zamieniłem (w innym warsztacie) przednie koła z lewej na prawą. Przy okazji okazało się że w oponach było trochę za wysokie ciśnienie (2,5 A).

    Po zrobieniu kilku kilometrów zacząłem słyszeć podczas hamowania odgłos ocierania, jakby gumy (z prawej strony). Jest on delikatny, pulsacyjny. Ponadto przy maksymalnym skręceniu kierownica w prawo czuję jakby drżenie na kierownicy. Przy normalnej jeździe, zwalnianiu nic nie złychać jedynie przy hamowaniu.

    Zastanawiam się co to może być. Przecież zamieniłem tylko koła. Opony nie były kierunkowe więc to nie powinno mieć wpływu. Po powrocie spróbowałem dokręcić śruby ale wyglądały na dobrze dokręcone.

    Wiem, że muszę jechać do warsztatu ale zastanawiam się co to może być.

  • Ja moge od siebie tylko powiedziec, ze opon nie powinno sie zamieniac stronami bo wtedy wlasnie auto bedzie najprawdopodobniej sciagac.
    Opony powinno sie zamieniac Przod -> tyl, a tyl-> na przod zachowujac strony tzn. lewa tylna opona idzie na przod jako lewa itd.
    Ponadto drzenie moze byc powodem np. zabkowaniem sie opony. Przejedz reka i sprawdz.. Prawdopodobnie zabkowanie daje sie odczuc wlasnie teraz bo zamieniles opony.. Kolo sie zamyka..
    To tylko moje przypuszczenia.. 😉 <!-- s;) --> ale na Twoim miejscu zamienilbym opony spowrotem i nawet nie jechal do serwisu..

  • Żeby było ciekawiej to dziś nie miałem tych dziwnych odgłosów. Byłem w jakimś warsztacie, gdzie mi sprawdzili zawieszenie (luzy itp ale bez geometrii). Nic się nie dopatrzyli. Też składali winę na opony.

    Masz rację z tą zamianą stron. Problem w tym, że ja nie wiem jak były wcześniej (w poprzednim sezonie) zamontowane te opony. Więc trudno mi określić która powinna być prawa a która lewa (jedynie po zużyciu widać, które były na jednej osi). Pozostaje jedynie metoda prób i błędów.
    Przed zamianą stron zciągało mnie w prawo a teraz trudno mi powiedzieć bo jakość dróg w najbliższej okolicy nie pozwala na jednoznaczne określenie. Muszę wybrać się trochę dalej.

  • Najlepiej zamien opony przednie prawa na lewa, a lewa na prawa..
    Jesli wyczujesz, ze z tylem tez cos nie tak to zamien rowniez tyl stronami.. Bedzie po problemie.
    Napisz jeszcze jakiej firmy masz opony i jak dlugo na nich juz jezdzisz.

  • Opony to Klebery chyba DYNAXER HP 2 (powiem szczerze nie mam do nich przekonania). Trudno mi powiedzieć ile było na nich przejechane (opony odziedziczone po poprzednim właścicielu). Lecz po bieżniku ewidentnie widać które jeździły na przodzie a które na tyle. Bieżnika jest jeszcze sporo nawet na tych gorszych.

    Generalnie wolałbym nie zamieniać tył - przód, ponieważ chciałbym aby bieżniki raczej się wyrównały. Ale jak nie będzie wyjścia to się zmieni.

  • Pokombinuj z tymi oponami i daj znac jakie byly tego efekty. 😉 <!-- s;) -->

  • Zrobiłem ponad 300 km. Wg mnie samochodu nie zciąga.

    Niestety te dziwne odgłosy podczas hamowania nie znikły. Pojawiają się po przejechaniu kilku kilometrów. Zastanawiam się czy tarcze hamulcowe po nagrzaniu się nie robią się lekko krzywe i dlatego słyszę ten głos ocierania, gdy nawet lekko przyhamuję? Tarcze i klocki wymieniałem około 3 kkm temu. Nie wiem jak to była firma ale na pewno nie oryginały.

  • Być może kupiłeś zamienniki jakieś kiepskiej jakości i stąd teraz takie odgłosy. Ja raz kupiłem też jakieś klocuszki które uwielbiały piszczeć i generalnie słabo hamowały. Dobre hamulce to podstawa.

  • [quote="w.ig"]Opony to Klebery chyba DYNAXER HP 2 (powiem szczerze nie mam do nich przekonania).[/quote]

    Te opony akurat są dobre ale fajt że trochę szumią szczególnie na chropowatym asfalcie.
    Miałem je przez 2 sezony. Mogłeś przy zakładaniu zamienić strony wewnętrzną z zewnętrzną i dlatego masz takie hałasy. Podjedź do wulkanizatora i obróć ją na feldze może pomoże. Niestety musisz próbować i najlepiej podjedź do dobrego wulkanizatora to doradzi co zrobić.

Log in to reply