TDi vs SDI

Topic created · 32 Posts · 7812 Views
  • Jako ze przymierzam sie do zakupu Fabi z silnikiem 1.9 SDI, mam pytanie - jakie sa roznice w budowie silnikow SDI i TDi? To co wiem na pewno, to ze w SDI nie ma turbosprezarki. Ale czy jest na pompowtryskiwaczach? Jezeli nie, to jaki jest system zasilania paliwem? Co te silniki maja wspolnego a co nie? No i jaka jest roznica miedzy SDI a silnikiem montowanym w Felicjach 1.9d?

    Z gory dzieki za pomoc.

  • SDI nie ma pompowtryskiwaczy, tylko normalną pompę wtryskową, z tym że w odróżnieniu od starych 1.9 D pompa ta jest sterowana elektronicznie poprzez komputer no i jest katalizator tak jak w TDI, a w starych nie było.

    Szczegółów nie znam, w każdym razie wiem że jest to wtrysk bezpośredni.

  • [quote="vanhouse"]... i podobno żywotność silnika.[/quote]

    to chyba nie bardzo 😕 <!-- s:/ -->

  • Jak pisal Ciacho SDI to wtrysk bezposredni (1.9D wtrysk posredni) ale bez pompowtryskiwaczy. Sposob zasilania jest podobny do starych TDI 90 i 110.

  • [quote="vanhouse"]czemu decydujesz się na SDI? Kup TDI[/quote]

    Zalezy jak sie chce glownie fabci uzywac. Na krotkie odcinki SDI na dlugie wojaze TDI 😄 <!-- s:D -->

  • TDI juz mam 🙂 <!-- s:) -->
    Chodzi mi o SDI do firmy ze wzgledu na spodziewana wieksza zywotnosc (brak malo idiotoodpornej turbosprezarki).
    Dzieki za podpowiedzi! (szczegolnie Ciacho)

  • 1.9 SDI - wtrysk bezpośreni, pompa wtryskowa rotacyjna sterowana elektronicznie - samochód bardzo mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny szczególnie na trasie - przy spokojnej jeździe 3,8l/100km lub nawet mniej, w mieście na krótkich odcinkach 6l/100km a zimą nawet 7-8l/100km silnik rozgrzewa się długo - 5-10km zależy od temp zewnętrznej. Myślę że ten silnik będzie trudny do zajechania nawet w firmie - czytałem gdzieś o fabi SDI z przebiegiem 600.000 km a silnik pracował jak nowy, nie wiem jak pozostałe zespoły samochodu.

  • Aprpopo spalana w samochodzie firmowym to jestem świeżo po wycieczce do Włoch(Alpy). Moja Fabia 1.9 SDI przejechała ok 4000 km i średnie spalanie ok 5- 5,5 literów z 4 osobami i bagażem. Prędkości na autostradach ok 130km/h jeśli chodzi o miasta to tak jak można było wedle przepisów.

  • Czyli spalanie tak jak w TDI - tez udalo mi sie zejsc do 3,8l/100km (i nawet udalo mi sie nie zejsc z nudow;) ). Grunt zeby byl idiotoodporny. Artur, pado dzieki!
    Moze ktos wie gdzie mozna dopasc jakies wieksze ilosci uzywanych Praktik'ow (Fabii, nie Roomsterow)?

  • sprawdź wykres momentu i mocy, a zobaczysz...
    wydaje mi się że do miasta SDI to rewelacja, jeżdżę taką i jest super, a za miastem to serce w gardle przy wyprzedzaniu...
    Pozdrawiam
    Jart

  • Hmm ale do jazdy po prawdziwych autostradach Sdi tez sie nadaje chyba wiadomo z na wolniejszym pasie za to jakie spalanie :rotfl: <!-- s:rotfl: --> A tak naprawde to sam zastanawiam sie czy jesli nastawiam sie na mniej klopotliwa eksplatacje czy Sdi nie bedzie z tego powodu lepszym rozwiazaniem - co Wy na to ?

    I moze poprosze o uaktywnienie sie uzytkownikow Sdi jak im sie to jezdzidelko sprawuje

  • [quote="Eryk1"]czy jesli nastawiam sie na mniej klopotliwa eksplatacje czy Sdi nie bedzie z tego powodu lepszym rozwiazaniem - co Wy na to ? [/quote]
    Prawdopodobnie będzie - oczywiście jeśli auto jest sprawdzone i wszystko udokumentowane 🙂 <!-- s:) -->
    Z moich obserwacji wynika że przy tym silniku po prostu nie ma sie co zepsuć - trzeba tylko rozrząd wymieniać chyba co 90tyś km, olej filtry i tyle, no i po paru latach świece żarowe... Maszyna niesamowicie pancerna 😄

    Jedynie trzeba sie liczyć z przeciętnymi osiągami i dość dużą hałaśliwością tej jednostki 🙂

    Spalanie- rewelacyjne 😉

  • Mam na oku jedna troche daleko 58 mil wiec narazie trwaja rozmowy e-mailowo.
    Przerjechane 86000 mil czyli okolo 138.000km rozrzad zmieniany 44.000 km temu czyli mozna jeszcze pojezdzic. :rotfl: <!-- s:rotfl: --> zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • witam , wszystkich , jako ze jestem nowy na tym forum.

    użytkuję fabię 1.9SDI i jeździ się rewelacyjnie, tym bardziej ze na zbiorniku 45L bez problemu "robi" sie ok 1000KM:), a moja fabia ma juz przebieg 315tys/km i w sumie do wymiany szykuja sie powoli samoregulatory tylko .... faktycznie silnik jest dosc glosny ale tylko na przyspieszaniu , po nagrzaniu i przy rownomienerj jezdzie staje sie prawie nieslyszalny.....

    jakie macie inne wrazenia i opinie na temat 1.9SDI???

    pozdrawiam

  • [quote="dragon_x"]a moja fabia ma juz przebieg 315tys/km[/quote]
    to gratulować takiego przebiegu 🙂 <!-- s:) --> a napisz no mi, czy bierze Ci olej ten silniczek i jeśli tak to ile np. na 15tyś km?

    W sumie masz racje, jak sie jedzie na trasie po płaskiej drodze 90 - 100km/h to silnika prawie nie słychać i jest w miarę przyjemnie 🙂

    a co do samoregulatorów zaworów, to jakie są objawy ich zużycia? Domyślam sie że pewnie stukają czy zimny czy ciepły silnik? U mnie po rozruchu zimnego silnika stukają zawsze kilka sekund i po upływie kilku sekund ich dźwięk znika (pewnie jak tylko dotrze olej do nich)

  • witam,
    wiesz co , ASO twierdzi ze samoregulatory do wymiany, ja je slysze tylko jak silnik jest zimny, zaraz po rozruchu....

    oleju nie bierze, oi dziwo , ale autko od poczatku zycia do dzis regularnie odwiedza ASO i wszystko jest regularnie wymieniane i naprawiane.

    jestem wlasnie po sporej trasie w dwa dni ok 850KM i bez problemu udalo sie zrobic na jednym zbiorniku. najfajniejsze jest to ze na niektorych odcinkach udalo sie utrzymac predkosc 120-130KM/h i w sumie srednia wyszla (jazda wieczorem przy malym ruchu) 4,4-4,6l/100KM wiec niezle co , ale nie uzywalem prawie klimy 🙂 <!-- s:) -->

    co do glosnosci, powyzej 100km/h robi sie dosc glosnoi trzeba zglosnic radio ale co tam,

    jak dla mnie SDI to rewelacja!

    jakie masz autko jaki rocznik i przebieg?

    pozdrawiam

  • Witka ja moge powiedzieć też parę ciepłych słów o swojej Fabce SDI. Przejechane ma już ponad 132 tyś km z czego 12 tyś to moje. Trasa po Europie i po Polsce. Rekord spalania to 3,9l/100 km z kompletem betów i pasażerów. Oleju żadnego nie zabrała. Ciekawe jak teraz po wymianach. Musze posprawdzać jego poziom.

    No z wyciszeniem wnętrza jest troszke gorzej ale jak sie silniczek nagrzeje i sie jedzie z równą prędkością po trasie to niknie wszelkie zło. Jak sie zaczyna przyśpieszać i wyprzedzać to wtedy zaczyna być głośno, ale jak napisał przedmówca - wystarczy tylko radyjko zgłośnić 😉 <!-- s;) -->

    Pakownosć też jak narazie wydaje sie być OK --> KOMBI

    PS. Napewno wolę FABIE w SDI jak golfa, oktawię, ibizę czy leona. Jakoś ten silnik do tych samochodów mi nie pasuje a w Krakowie zaczynam ich oglądać coraz więcej. Ciekawe dlaczego ...

  • [quote="dragon_x"]jakie masz autko jaki rocznik i przebieg? [/quote]
    Zwykła Fabia 5D Classic, 2000r. przebieg niecałe 89tyś km (auto po dziadku, dlatego tak mało) Olej bierze od dawna (prawie od nowości z tego co pamiętam) Syntetyk Castrol 5W30 wzięła ostatnio 2 litry na 15tyś km, a teraz zalałem Shell 10W40 i dopiero obserwuje, ale chyba nadal olej ubywa, lecz może troszkę wolniej... Silnik chodzi jak zegarek, pomimo ubytków oleju nie dymi ani troszkę.

    Moja też serwisowana w ASO od początku aż po teraźniejszość 🙂 <!-- s:) -->

    najniższe spalanie odnotowane 3,8 l / 100km (oponki 195/50/15) 😄

  • Super, tylko potwierdzacie ze wybor Fabii SDI na samochod drugi, ciezarowy i miejski, jest jak najbardziej trafiony.
    Spalanie w TDI i SDI jest zasadniczo takie samo - raz w trasie udalo mi sie zejsc do 3.8. W klasycznej "polskiej" trasie (waska jednopasmowska) spalanie wynosi 4.2-4.3. Natomiast spalanie w wariancie "autostradowym" (v=160 na tempomacie) to 5.6. Przy v = 200km/h spalanie waha sie miedzy 9.8 a 10. Pomiary autostradowe sa przy duzym obciazeniu.
    Natomiast odnosnie oleju jest roznica - ja regularnie "gubie" 4l/15kkm. Co nie oznacza ze dymi - wrecz przeciwnie.

  • jedno jest pewne, fabia z SDI to dobry i co chyba najwazniejsze ekonomiczny wybor, chyba sie zgodzicie?

    co do TDi, obawialbym sie jednego - zywotnosci turbiny, wystarczy, ze ktos obchodzil sie z nia malo delikatnie, np gaszenie silnika po trasie od razu po dojechaniu na miejsce, zamiast odczekac chwile az turbina ostygnie i klopot gotowy,,,,

    stad wybor SDI:) zero problemow z turbina a jesli autko jest dbane zero problemow z silnikiem:)

    a moze z innej beczki, jakie predkosci udalo sie wam uzyskac ???

    mnie narazie niewiele 145 na trasie z kompletem pasazerow i pelnym bagaznikiem,,,, choc na spalanie wolalem nie patrzec.....

    jutro moja fabia idzie do doktora ASO na wymiane przekladni, mam nadzieje ze nowa posluzy dlugo.... ehhh

    trzymajcie kciuki;D

Log in to reply