Lożysko, buczenie, kwiczenie
-
Mam prośbe do forumowiczów. Przejechane mam moja fabią około 115 tys. km.
- Ostatnio zauwazyłem problem buczenia. Problem wystepuje tylko przy skręcaniu kierownica w lewo przy pewnej predkosci. Czy moze to byc wina wyłącznie łozysk, czy przyczyny mozna szukac tez gdzie indziej ? Czy przeguby mają cos do tego ?
Jeżeli sa to łożyska to prosze o porade, czy może ktos napisać jakie kupić, czy sa jakieś okreslone typy do Fabii Hatback z 2002 roku?
- Poza tym po raz piewrszy wystapiło u mnie tzw. kwiczenie na nierównościach, niezależnie czy jade szybko czy wolno.
Co szczególne zauważyłem tez ze moja Fabka gdy poruszam hamulcem (niezaleznie czy na postoju czy w ruchu) to też słysze charakterystyczne trzeszcenie, kwiczenie tego hamulca.
To trzeszczenie bądź kwiczenie strasznie wkurza.
Czy to kwiczenie jest zalezne od siebie? czy tez akurat taka zbieznośc przypadków ?
Dziekuję za podpowiedź i porade.
- A może ktoś z regionu Śląska zna dobru zakład mechaniczny gdzie mógłbym nie za drogo sprawdzić ewentualnie wymienic, wyeliminowac powyzsze usterki?
Dzieki
-
witam!! co do buczenia przy skręcaniu w lewą stronę to u mnie występowało to samo. mój fabian ma przejechane 111tyś km a przy 110tyś km zaczęło buczeć przy jeździe na trasie podczas skręcania w lewo. buczenie ustępowało gdy jechałem na wprost lub skręcałem w prawo. przyczyna łożysko w prawym przednim kole. ja kupiłem firmy SNR bo takie akurat mógł mi znajomy załatwić po cenach hurtowych a oryginalnie siedziało firmy FAG (tańsze niż firmy SNR....). co do rodzajów to wiem, że są dwa do fabii ze wspomaganiem i do fabii bez wspomagania. co do reszty pytań niestety nie pomogę u mnie tez coś pukało na nierównościach... to przy okazji wymiany łożyska wymieniłem łączniki stabilizatora wahacza i mniej puka ale czasem też dziwne dżwięki dochodzą z zawieszenia a niby nie mam już w nim żadnych luzów.
pozdrawiam
-
Co do Twego 2 problemu, to luknij czy masz jeszcze szczęki.
-
Wczoraj wymieniłem łozysko z lewej strony choc nie byłem pewny. No i przestało wyc ale tylko troche. Za bardzo nie byłem pewny z której strony. Mechanik powiedział że z prawej też jest nieciekawe. Więc teraz wyje z prawej. Chyba że to łozyska skrzyni :dobani: <!-- s:dobani: --> . Przebieg 97000. Ciężko sie połapać bo ten hałas roznosi sie po całej szupie.
Jeśli chodzi o warsztat to polecam koledze Auto-Test w Chorzowie. Wjeżdza sie do ślepej uliczki na przeciwko Urzędu Celnego (przy rondzie Wojska Polskiego-Gałeczki). Jak trza telefon to podam. -
u mnie hałas roznosił się też po całej budzie i w sumie nie można było usłyszeć które to łozysko ale wzieliśmy pod rozwagę prawa fizyki i gdy buczy przy skrecie w lewo to dociąża się prawa strona auta.... dlatego wymieniłem prawe przednie łozysko i już nie buczy
-
Witam
Dzieki za odpowiedzi <!-- s:) -->
- Jezeli chodzi o buczenie to rzeczywiscie łozyska siadają. Bede je wymieniał, z tym że planuje od razu te z lewej tez wymienic.
- Dziasiaj dokładnie sprawdzałem na kanale co to moze byc. Znalazłem przyczyne. Te trzaski i kwiki dochodza z zawieszenia a dokładniej w przednim zawieszeniu posypały tzn. popekały mi tulejki gumowe, i zawieszenie przy jeździe ruszając sie kwiczy.
W pewnych momentach tez kwiczały mi hamulce, jednakze zawieszenie podczas ruchu przez te popekane tuleje zachowuje sie w pewnym sensie "niestabilnie" i powoduje ten kwik. Hamulce sprawdzone wszystko z nimi oki.
W tym tygodniu bede wymieniał te tuleje bo te trzesczenie jest straszenie denerwujace.
Pozdro :zdrowko:
-
kolego to trzeszczenie to poduszki stabilizatora w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o tym poczytaj
-
Panowie tylko mi się tu zaraz nie rozpisywać o poduszkach w temacie łożyska. O poduszkach jest [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2975]TU[/url]
-
Witam
Ostatnio czyli w czwartek podjechałem na warsztacik zeby wyeliminowac niedogodnosci związane z tymi różnymi dźwiekami i problemami.
- Na pierwszy rzut poszły łożyska, po obu stronach wymieniałem i buczenie ustało, wymieniłem na FAGI.
- Jak juz koła zdemontowane były to wówczas warto od razu zabrac sie za tulejki wahacza, zmiana równiez po obu stronach.
Wszystkie nieprzyjemne dźwieki mineły, wreszcie cichutko w samochodzie.
Hamulce równiez juz nie piszcza czyli spowodowany ich pisk był niestabilnymi wahaczami.
Najpierw zrobiona była jedna strona a póxniej druga strona auta. Oczywiscie zbiezności kół nie robiłem bo i nie ma takiej potrzeby, auto jedzie równiutko.
Pozdrawiam
-
Witam , dopadło i mnie łozysko do wymiany , jest 2 rodzaje tej samej firmy jedno 128pln drugie 154pln czym sie roznia bo nie kumam poradzcie .....fabia 1.4 Mpi 2001 http://www.rufus.pl/247-skoda-fabia<!-- m -->