Lożysko, buczenie, kwiczenie

Topic created · 10 Posts · 3780 Views
  • Mam prośbe do forumowiczów. Przejechane mam moja fabią około 115 tys. km.

    1. Ostatnio zauwazyłem problem buczenia. Problem wystepuje tylko przy skręcaniu kierownica w lewo przy pewnej predkosci. Czy moze to byc wina wyłącznie łozysk, czy przyczyny mozna szukac tez gdzie indziej ? Czy przeguby mają cos do tego ?

    Jeżeli sa to łożyska to prosze o porade, czy może ktos napisać jakie kupić, czy sa jakieś okreslone typy do Fabii Hatback z 2002 roku?

    1. Poza tym po raz piewrszy wystapiło u mnie tzw. kwiczenie na nierównościach, niezależnie czy jade szybko czy wolno.
      Co szczególne zauważyłem tez ze moja Fabka gdy poruszam hamulcem (niezaleznie czy na postoju czy w ruchu) to też słysze charakterystyczne trzeszcenie, kwiczenie tego hamulca.

    To trzeszczenie bądź kwiczenie strasznie wkurza.

    Czy to kwiczenie jest zalezne od siebie? czy tez akurat taka zbieznośc przypadków ?

    Dziekuję za podpowiedź i porade.

    1. A może ktoś z regionu Śląska zna dobru zakład mechaniczny gdzie mógłbym nie za drogo sprawdzić ewentualnie wymienic, wyeliminowac powyzsze usterki?

    Dzieki

  • witam!! co do buczenia przy skręcaniu w lewą stronę to u mnie występowało to samo. mój fabian ma przejechane 111tyś km a przy 110tyś km zaczęło buczeć przy jeździe na trasie podczas skręcania w lewo. buczenie ustępowało gdy jechałem na wprost lub skręcałem w prawo. przyczyna łożysko w prawym przednim kole. ja kupiłem firmy SNR bo takie akurat mógł mi znajomy załatwić po cenach hurtowych a oryginalnie siedziało firmy FAG (tańsze niż firmy SNR....). co do rodzajów to wiem, że są dwa do fabii ze wspomaganiem i do fabii bez wspomagania. co do reszty pytań niestety nie pomogę u mnie tez coś pukało na nierównościach... to przy okazji wymiany łożyska wymieniłem łączniki stabilizatora wahacza i mniej puka ale czasem też dziwne dżwięki dochodzą z zawieszenia a niby nie mam już w nim żadnych luzów.

    pozdrawiam

  • Co do Twego 2 problemu, to luknij czy masz jeszcze szczęki.

  • Wczoraj wymieniłem łozysko z lewej strony choc nie byłem pewny. No i przestało wyc ale tylko troche. Za bardzo nie byłem pewny z której strony. Mechanik powiedział że z prawej też jest nieciekawe. Więc teraz wyje z prawej. Chyba że to łozyska skrzyni :dobani: <!-- s:dobani: --> . Przebieg 97000. Ciężko sie połapać bo ten hałas roznosi sie po całej szupie.
    Jeśli chodzi o warsztat to polecam koledze Auto-Test w Chorzowie. Wjeżdza sie do ślepej uliczki na przeciwko Urzędu Celnego (przy rondzie Wojska Polskiego-Gałeczki). Jak trza telefon to podam.

  • u mnie hałas roznosił się też po całej budzie i w sumie nie można było usłyszeć które to łozysko ale wzieliśmy pod rozwagę prawa fizyki i gdy buczy przy skrecie w lewo to dociąża się prawa strona auta.... dlatego wymieniłem prawe przednie łozysko i już nie buczy

  • Witam

    Dzieki za odpowiedzi 🙂 <!-- s:) -->

    1. Jezeli chodzi o buczenie to rzeczywiscie łozyska siadają. Bede je wymieniał, z tym że planuje od razu te z lewej tez wymienic.
    2. Dziasiaj dokładnie sprawdzałem na kanale co to moze byc. Znalazłem przyczyne. Te trzaski i kwiki dochodza z zawieszenia a dokładniej w przednim zawieszeniu posypały tzn. popekały mi tulejki gumowe, i zawieszenie przy jeździe ruszając sie kwiczy.
      W pewnych momentach tez kwiczały mi hamulce, jednakze zawieszenie podczas ruchu przez te popekane tuleje zachowuje sie w pewnym sensie "niestabilnie" i powoduje ten kwik. Hamulce sprawdzone wszystko z nimi oki.

    W tym tygodniu bede wymieniał te tuleje bo te trzesczenie jest straszenie denerwujace.

    Pozdro :zdrowko:

  • kolego to trzeszczenie to poduszki stabilizatora w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o tym poczytaj

  • Panowie tylko mi się tu zaraz nie rozpisywać o poduszkach w temacie łożyska. O poduszkach jest [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2975]TU[/url]

  • Witam

    Ostatnio czyli w czwartek podjechałem na warsztacik zeby wyeliminowac niedogodnosci związane z tymi różnymi dźwiekami i problemami.

    1. Na pierwszy rzut poszły łożyska, po obu stronach wymieniałem i buczenie ustało, wymieniłem na FAGI.
    2. Jak juz koła zdemontowane były to wówczas warto od razu zabrac sie za tulejki wahacza, zmiana równiez po obu stronach.
      Wszystkie nieprzyjemne dźwieki mineły, wreszcie cichutko w samochodzie.
      Hamulce równiez juz nie piszcza czyli spowodowany ich pisk był niestabilnymi wahaczami.
      Najpierw zrobiona była jedna strona a póxniej druga strona auta. Oczywiscie zbiezności kół nie robiłem bo i nie ma takiej potrzeby, auto jedzie równiutko.

    Pozdrawiam

  • Witam , dopadło i mnie łozysko do wymiany , jest 2 rodzaje tej samej firmy jedno 128pln drugie 154pln czym sie roznia bo nie kumam poradzcie .....fabia 1.4 Mpi 2001 http://www.rufus.pl/247-skoda-fabia<!-- m -->

Log in to reply