Tylnia wycieraczka nie chce się wyłączyć

Topic created · 10 Posts · 1012 Views
  • Witam
    Mam problem z moją Skoda, a bardziej z tylnia wycieraczka. Nie da się jej wogóle wyłączyć, pracuje bez przerwy, pomogło jedynie wyciągnięcie bezpiecznika ale nadal nie wiem w czym tkwi problem dlaczego nie da się jej włączyć. Proszę o pomoc

  • Witam.
    Trzeba sprawdzić manetkę z włączaniem wycieraczki czy nie ma tam zwartych styków.
    Silniczek czy nie cieknie i przez to zwiera. W silniku jest spryskiwacz i z czasem on się zużywa i cieknie
    Stan akumulatora. Jeśli akumulator jest słaby może taki objaw występować. Tu pomaga naładowanie.
    W przelotce gumowej też czasami sie łamią przewody i są akcje różnego typu.

  • Manetka jest sprawna w 100% była sprawdzana, silniczka rozbierałem, czyściłem, smarowałem. Przewody również są okej. Prędzej akumulator może być lekko rozładowany ponieważ przy jeździe przygasają, mrugają mi lekko światła ale to inny problem.

  • Heh. Miałem taki sam problem z przednimi wycieraczkami. Któregoś dnia zaczęły same chodzić na parkingu na wyłączonej stacyjce. Musiałem wyciągać bezpiecznik i tak jeździłem. Po wielu poszukiwaniach pomogła dopiero wymiana całego modułu elektrycznego. Nie wiem dokładnie co to była za część - wtedy zupełnie nie interesowałem się tymi sprawami. Wyglądała jak czarna plastikowa skrzyneczka. Elektryk pewnie będzie wiedział o co chodzi. Zaryzykowałem i za stosunkowo nieduże pieniądze kupiłem używany moduł dla tego samego modelu auta i o dziwo zatrybiło i wszsytko było o.k. ! Tymczasem Autoryzowany serwis straszył mnie że spalę całą instalację i że sami chętnie sprowadzą dla mnie nowy moduł za ciężkie pieniądze. Na szczęście nie skorzystałem 🙂 <!-- s:) -->

  • Byłem wczoraj u znajomego mechanika, porobił mi parę rzeczy i przy okazji zapytałem o ta wycieraczkę. Stwierdził że trzeba kupić cały ten mechanizm i będzie śmigać, więc jutro wybieram się na jakiś szrot i poszukam

  • Nie wiem czy warto kupować używany silniczek. Możesz próbować może trafisz na dobry egzemplarz 🙂 <!-- s:) -->

  • Dziwnie Ci doradził ten mechanik. Silniczek nie jest zatarty ani spalony bo wycieraczka działa. Raczej elektryk powinien Ci podpowiedzieć gdzie w elektryce jest błąd. Moim zdaniem zakup silniczka mija się z celem.

  • Aha - ten moduł, którego wymiana naprawiła u mnie samodzielnie włączające się wycieraczki to był "moduł komfortu".

  • Witam
    Problem rozwiązałem wymianą całego silniczka. Problem nie leżał w elektryce ponieważ wycieraczka normalnie działała. Problem leżał w silniczku, wytarły się zębatki które (trzymały?) Wycieraczkę żeby nie chodziła non stop. Pozdrawiam

  • To szczęśliwie że w miarę prosta naprawa. Dobrze że nie moduł.

Log in to reply