Tylnia wycieraczka nie chce się wyłączyć
-
Witam
Mam problem z moją Skoda, a bardziej z tylnia wycieraczka. Nie da się jej wogóle wyłączyć, pracuje bez przerwy, pomogło jedynie wyciągnięcie bezpiecznika ale nadal nie wiem w czym tkwi problem dlaczego nie da się jej włączyć. Proszę o pomoc -
Witam.
Trzeba sprawdzić manetkę z włączaniem wycieraczki czy nie ma tam zwartych styków.
Silniczek czy nie cieknie i przez to zwiera. W silniku jest spryskiwacz i z czasem on się zużywa i cieknie
Stan akumulatora. Jeśli akumulator jest słaby może taki objaw występować. Tu pomaga naładowanie.
W przelotce gumowej też czasami sie łamią przewody i są akcje różnego typu. -
Manetka jest sprawna w 100% była sprawdzana, silniczka rozbierałem, czyściłem, smarowałem. Przewody również są okej. Prędzej akumulator może być lekko rozładowany ponieważ przy jeździe przygasają, mrugają mi lekko światła ale to inny problem.
-
Heh. Miałem taki sam problem z przednimi wycieraczkami. Któregoś dnia zaczęły same chodzić na parkingu na wyłączonej stacyjce. Musiałem wyciągać bezpiecznik i tak jeździłem. Po wielu poszukiwaniach pomogła dopiero wymiana całego modułu elektrycznego. Nie wiem dokładnie co to była za część - wtedy zupełnie nie interesowałem się tymi sprawami. Wyglądała jak czarna plastikowa skrzyneczka. Elektryk pewnie będzie wiedział o co chodzi. Zaryzykowałem i za stosunkowo nieduże pieniądze kupiłem używany moduł dla tego samego modelu auta i o dziwo zatrybiło i wszsytko było o.k. ! Tymczasem Autoryzowany serwis straszył mnie że spalę całą instalację i że sami chętnie sprowadzą dla mnie nowy moduł za ciężkie pieniądze. Na szczęście nie skorzystałem <!-- s:) -->
-
Byłem wczoraj u znajomego mechanika, porobił mi parę rzeczy i przy okazji zapytałem o ta wycieraczkę. Stwierdził że trzeba kupić cały ten mechanizm i będzie śmigać, więc jutro wybieram się na jakiś szrot i poszukam
-
Nie wiem czy warto kupować używany silniczek. Możesz próbować może trafisz na dobry egzemplarz <!-- s:) -->
-
Dziwnie Ci doradził ten mechanik. Silniczek nie jest zatarty ani spalony bo wycieraczka działa. Raczej elektryk powinien Ci podpowiedzieć gdzie w elektryce jest błąd. Moim zdaniem zakup silniczka mija się z celem.
-
Aha - ten moduł, którego wymiana naprawiła u mnie samodzielnie włączające się wycieraczki to był "moduł komfortu".
-
Witam
Problem rozwiązałem wymianą całego silniczka. Problem nie leżał w elektryce ponieważ wycieraczka normalnie działała. Problem leżał w silniczku, wytarły się zębatki które (trzymały?) Wycieraczkę żeby nie chodziła non stop. Pozdrawiam -
To szczęśliwie że w miarę prosta naprawa. Dobrze że nie moduł.