Witaj na forum Fabia Club Polska

Falujace obroty w 1.4MPI 2002r

Topic created · 28 Posts · 21173 Views
  • Przewertowałem forum i spotkałem się z wieloma opiniami odnośnie falujących obrotów (800-1000) - podobno ten typ tak ma.
    Moje pytanie brzmi: czy nic nie da się z tym zrobić i czy te samochody już od nowości tak mają?
    Jestem zdziwiony bo do niedawna jeździłem 18letnią Corsą i w niej ani drgną a tutaj 6letni samochód i skaczą jak djabli. (Skoda Fabia 1.4MPI 2002r)

  • [b]tomek82[/b] zmieniłem nazwe twojego postu bo nic nie wnosiła ,
    widze ze to twój 1 post wiec spoko ,
    jak bedziesz zakładał nastepne to w temacie staraj zadać pytanie ,
    aby nastepne osoby mogły skorzystać w przyszłości

    słyszałem ze sa z tym problemy , ja miałem w cordobie ten silniczek i nie było z nim problemu

    [b]zacznij może od filtra powietrza i wyczyszczenia przepustnicy [/b]

    pozdrawiam i zapraszam do uczestniczenia w życiu forum i zostanie klubowiczem :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • Przychylę sie do tego co Młody napisał, najpierw wymień filtr powietrza i przepustnica do czyszczenia.

    Jak kupiłem poprzednie auto (Felicia 1,6) poprzedni włąsciciel przez 50 000 km prawie zakatował przepustnice i duzo sie nawalczyłem zeby ją odratować, u ojczulka w cordobie z silnikiem 1,4 przepustnica tez raz na jakis czas est czyszczona.

    Podobymi objawami może też silniczek krokowy w przepustnicy meldować, że się kończy

  • [quote="mrice"] przepustnica do czyszczenia. [/quote]

    Plus kalibracja vagiem i będzie spokój.

  • a jak nie to moga byc wtryski do wyczyszczenia
    ja wyczysciłam srodkiem STP i jak na razie stoi wskazowka w miejscu

  • Witam

    Ja mam 1,4 MPI 50KW ... mi tez obroty falują między 800-900 dałem wyczyścić przepustnice. I nic ... jeszcze dam filtr i zobaczę ...

    Myślę czy to nie silniczek ... orientujecie sie ile kosztuje ...

    kornat - daj mi jakiś namiar na ten środek i jak to czyścić ??

  • ja mam fabke z 2002r i u mnie nie faluje wskazówka od obrotomierza ale za to od prędkościomierza. Dlaczego?

  • [b]Piotr[/b] na na stacji CPN kupisz powiesz ze do czyszczenia wtryskow PB ja kupiłem xceramic koszt 16zł za 250ml starcza na 50-60L paliwka

  • [b]kornat[/b], a jak z zapalaniem autka po użyciu tego środka, łatwiej - gorzej :?: <!-- s:?: -->

  • tu różnicy nie zauważyłem jednakowo odpala

  • Ok dzięki.

  • nie ma sprawy

  • od nowości falują.w aso powiedzieli,że tak ma być bo jest to związane z ograniczeniem emisji spalin-czy to prawda?w aso wiele dziwnych rzeczy mówią.zauważyłem,że po dłuższym czasie 30-50tys. falowanie się nasila,a nawet samochód przygasa albo gaśnie przy np.manewrach na parkingu.wtedy czysczę przepustnice.czasami trzeba ją na nowo zaadoptować komputerem.ktoś pisał na forum,że na falowanie pomaga wgranie nowego oprogramowania.

  • Trzeba to rozgryźć bo wkurza mnie to falowanie ... 😕 <!-- s:/ -->

  • juz probowałem ale jak narazie nic nie wynika z tego
    http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=66976#66976<!-- m -->

  • Acha

    Jutro będę dzwonił do warsztatu który [b]wolfmk [/b] mi polecił.
    Mam zamiar zrobić tak :

    • wymiana świec bo już mam 120 tyś a co 60 powinno sie wymieniać
    • wymiana filtra paliwa
    • wymiana czujnika temperatury
    • czyszczenie wtrysków ale profesjonalne czyli wykręcenie i wymycie

    Zobaczymy co będzie dalej ...

  • jak beda jakies efekty to napisz

  • ok 🙂 <!-- s:) -->

  • Pozwolę sobie odświeżyć trochę temat.
    Moje auto ma ok. 50 tys. przebiegu.
    Poprzednim właścicielem był starszy pan, który nie bardzo znał się na samochodach i okazało się, że przez ładnych kilkanaście miesięcy auto jeździło na 3 świecach jednego rodzaju, a jedna była inna (fabryczna Skody). Silnik faluje na luzie, niby nie dużo ale jest to wyraźnie odczuwalne. Przy odpalaniu silnika obrotomierz skacze do 1.5-1.6k obrotów, po czym opada i obroty są skaczące w zakresie 900-1000 (tak na oko). Wczoraj wymienione zostały świece na NKG V-Line, ale problem nie ustąpił. Mechanik sprawdzał przepustnicę i stwierdził, że nie ma co czyścić bo jest w bardzo dobrym stanie. Podłączył auto pod komputer i stwierdził, że wygląda to jakby jeden cylinder nie dopalał, ale nie wiedział co z tym fantem dalej zrobić. Czytałem na różnych forach, że ten problem jest dość powszechny. Czy ktoś znalazł może jakieś rozwiązanie? Jakie jeszcze elementy auta powinienem sprawdzić?
    Pozdrawiam

  • Witam.
    Sprawdź listwę zapłonową.
    Zobacz czy iskra dochodzi na każdy cylinder.
    Ja bym raczej przeczyścił przepustnice i ją zaadoptował na nowo.

Log in to reply