Temperatura płynu chłodniczego

Topic created · 7 Posts · 2552 Views
  • Witam. Zuważyłem dziwny problem podczas jazdy miałem około 90stopni. Przejechałem około 20km. To raczej się już rozgrzał. Po zatrzymaniu na parkingu i włączonym nadmuchu temperatura spadła do 60-70 stopni. Po wyłączeniu nadmuchu temperatura zaczeła rosnąc do 90stopni. Uruchomiłem nadmuch i z powrotem było to samo. Czy to wina termostatu?

  • Według mojej wiedzy, wszystko w normie. Podczas postoju, nawet przy włączonym silniku, więcej ciepła idzie na ogrzewanie wnętrza, niż jest produkowane przez motor pracujący na wolnych obrotach.

  • Nie jest ok. Powinien trzymać temp ok 90*. Zacznij od sprawdzenia termostatu

  • Tzn jak mam sprawdzić termostat?
    Dodam wczoraj było -13 i chyba się nie dogrzał w tak krótkiej trasie.
    Wracałem wieczorem było -6 i temperaturę już trzymał na 90.
    A jak to jest z tą nagrzewnicą elektryczną?

  • Witam! Sprawdzałem u siebie (FI) 1.2 6V - wskazówka pokazuje 90st w przedziale od 65do105st na wylocie z głowicy (tak wymyślił producent). Termostat reguluje temperaturę cieczy na dolocie do pompy (otwiera 87st).

  • Silnik benzynowy sie dużo szybciej nagrzewa niż diesel 🙂 <!-- s:) -->

  • Teraz jest trochę cieplej około -3 to trzyma temperaturę.

Log in to reply