Temperatura płynu chłodniczego
-
Witam. Zuważyłem dziwny problem podczas jazdy miałem około 90stopni. Przejechałem około 20km. To raczej się już rozgrzał. Po zatrzymaniu na parkingu i włączonym nadmuchu temperatura spadła do 60-70 stopni. Po wyłączeniu nadmuchu temperatura zaczeła rosnąc do 90stopni. Uruchomiłem nadmuch i z powrotem było to samo. Czy to wina termostatu?
-
Według mojej wiedzy, wszystko w normie. Podczas postoju, nawet przy włączonym silniku, więcej ciepła idzie na ogrzewanie wnętrza, niż jest produkowane przez motor pracujący na wolnych obrotach.
-
Nie jest ok. Powinien trzymać temp ok 90*. Zacznij od sprawdzenia termostatu
-
Tzn jak mam sprawdzić termostat?
Dodam wczoraj było -13 i chyba się nie dogrzał w tak krótkiej trasie.
Wracałem wieczorem było -6 i temperaturę już trzymał na 90.
A jak to jest z tą nagrzewnicą elektryczną? -
Witam! Sprawdzałem u siebie (FI) 1.2 6V - wskazówka pokazuje 90st w przedziale od 65do105st na wylocie z głowicy (tak wymyślił producent). Termostat reguluje temperaturę cieczy na dolocie do pompy (otwiera 87st).
-
Silnik benzynowy sie dużo szybciej nagrzewa niż diesel <!-- s:) -->
-
Teraz jest trochę cieplej około -3 to trzyma temperaturę.