[F1] obrócona panewka 1.4 16V 75 KM

Topic created · 8 Posts · 2575 Views
  • Hej,
    Silnik skody zaczął stukać troche a zaraz coraz bardziej i bardziej.... diagnoza mechanika "obrócona panewka" - silnik do wymiany.
    Whyyyyy??!!! 😞 <!-- s:( -->

    Po pierwsze wqriłem się miłosiernie, bo człowiek dba o auto, wymenia olej jak należy a tu taka niespodzianka 😕
    Wg. internetów to albo za rzadko wymiany olej ,albo zła jakość, a druga sprawa to katowanie silnika na zimnym.... qrde czasem ruszałem dynamicznie spod bloku ale bez przesady.
    A po za tym to właśnie po to kupiłem 1.4 16V bo to ponoć niezniszczalna jednostka... jednak zniszczalna.

    Mechanik chce wymieniać silnik na inną uzywkę, co Wy na to?

  • Część silników 1.4 16V miało problem z zamarzającą odmą w okresie zimowym, a to powodowało utrudnione smarowanie, tutaj upatrywałbym przyczynę Twego obrócenia panewki.
    Rozglądnij się za używką z anglika.

  • na 100% pewny nie jestem, ale mój model już chyba posiadał ten "mechanizm" zapobiegający zamarzaniu odmy.
    ...poszukiwania silnika trwają.

  • [quote="emmjot"]na 100% pewny nie jestem, ale mój model już chyba posiadał ten "mechanizm" zapobiegający zamarzaniu odmy.
    .[/quote] Ten mechanizm czyli grzałka w przewodzie odmy w zasadzie nic nie daje jak się nazbiera wilgoć w separatorze oleju . W tej czarnej puszcze przykręconej do bloku.

  • [quote="bonifacy"][quote="emmjot"]na 100% pewny nie jestem, ale mój model już chyba posiadał ten "mechanizm" zapobiegający zamarzaniu odmy.
    .[/quote] Ten mechanizm czyli grzałka w przewodzie odmy w zasadzie nic nie daje jak się nazbiera wilgoć w separatorze oleju . W tej czarnej puszcze przykręconej do bloku.[/quote]

    To co trzeba robic aby zapobiec problemowi?

  • [quote="patgaw"]

    To co trzeba robic aby zapobiec problemowi?[/quote] Był taki jeden z golfiną . Jeżdził na emeryta. Ja mu powiadam pociśnij , pogrzej motor , wysusz go, to on nie - bo mniej spali. Ok .Powiadam mu że mniej spalisz to więcej kasy zostawisz u mnie . Jak w końcu mnie posłuchał to problem się skończył.

  • A jaki byl problem?
    Czyli mowisz zeby raz na jakis czas auto przegonic na autostradzie? Jakie mniej wiecej obroty powinny wystarczyc?

  • Silnik BKY a zawór EGR.
    Moje pierwsze pytanie jest takie, czy silnik BKY występuje w wersji bez zaworu EGR?

    Drugie pytanie, czy trudno jest usunąc w sterowniku silnika sprawdzanie przepływu z EGR?

Log in to reply