Witaj na forum Fabia Club Polska

Ciężki rozruch silnika 1.9 TDI

Temat utworzony · 6 Posty · 1824 Wyświetlenia
  • Mam pytanie "prawie" w temacie:
    Silnik gdy jest bardzo zimny (po nocy, temperatura grubo ponizej zera), jego rozruch wyglada tragicznie - pomimo grzania swiec nawet dluzej niz sie pali kontrolka (a pali sie raczej krotko) rozruch trwa ok 3 sekund i nie jest przyjemny dla ucha... Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Dodam, ze w zeszlym roku nie bylo problemow przy nawet wiekszych mrozach.
    Ja typuje na swiece zarowe, ale moze ktos ma lepszy typ? Akumulator raczej wykluczam. Raczej. Samochod ma 7 lat i ani swice ani akumulator nie byly wymieniane.

  • 7-mio letni akumulator do tego sprawny to rarytas
    nie ma wpływu na dżwięk silnika, jak kręci jest oki
    świece to podstawa,
    to że trzymasz kluczyk na grzaniu gdy zgaśnie kontrolka nie powoduje dalszego grzania,
    ta kontrolka mówi że już się nagrzało
    wyłączyć stacyjkę trzeba by uruchomić ponownie grzanie
    przy bardzo niskich temp nawet 3 krotnie grzałem,
    tylko wtedy niewiele zostaje mocy w aku na kręcenie więc z wyczuciem
    powodzenia

  • To chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.Najpierw bym sprawdził świece.A trzęsie samochodem przez chwile po odpaleniu.

  • Akumulator kreci. Przyczyn sukcesu akumulatora upatruje w sposobie uzywania samochodu - glownie dlugie trasy.
    Tak, trzesie samochodem po odpaleniu.
    Jak sprawdzic swiece?

  • [b]yenerau[/b] podzieliłem temat, by zachować porządek, co do [b]Twego[/b] problemu też bym obstawiał świece, tym bardziej, że mają już 7 lat, jednak jak je sprawdzić nie wiem.

  • RĘKĄ

    • rozgrzewasz na zimnym silniku, lecisz i dotykasz, jak parzy działa jak nie, to nie działa

    miernikiem;

    • można omomierzem, odkręcasz przewód zasilający i sprawdzasz wartość oporu między masą i każdym odsłoniętym plusem, powinna być taka sama na wszystkich 4
    • można jeszcze amperomierzem ale musiał by mieć duuże możliwośći ok 100A

    organoleptycznie;

    • można wykręcić, (cząsto ta przepalona jest uszkodzona mechanicznie, upalona lub pęknięta)

    aku;

    • wykręconą podłączyć na krótko do akumulatorka, czas mniej więcej taki jak grzania do rozruchu
      TRZYMAJĄC W KOMBINERKACH jak zrobi się czerwona to dobra
      jest gorąca, ale tak na prawdę gorąca 🙂 <!-- s:) --> a plasików wokoło dużo

    aa byłbym zapomniał, jak któraś przepalona to wymieniasz wszystkie :rozpacz:
    ta nowa zawsze będzie "cieplejsza" powodując klekot przy rozruchu