Fabka 1.4 mpi 2001 spala dużo oleju

Topic created · 20 Posts · 6938 Views
  • Witam mam problem ze spalaniem bardzo dużej ilości oleju . co 200 kilometrów muszę dolać 1 litr
    niedawno (mechanik) ! wymieniał mi uszczelke pod głowicą,była też planowana głowica.
    wcześniej autko trochę brało jakieś 100 gram na 1000 km.ale ma 180 tyś. przebiegu
    nie wiem co fachowiec popsuł - może ktoś miał podobny problem lub ma jakieś sugestie to proszę o pomoc !

  • Zly olej zalany lub źle robota zrobiona...
    Lejemy zawsze pelny syntetyk.

  • Cześć.
    Ja bym zrobił test szczelności plus pomiar kompresji.

    Jest możliwe że ci ów mechanik nalał 0W40 i Ci go pożera w mega ilościach. Normalnie w fabiach jest 5w40 z normą 502.00/505.00 lub 5W30 z normą 504.00/507.00.

  • Dzięki za odp. jeżdże na 10w40 gaz i zawsze na takim jeździłem, moc autko ma , to pewnie i kompresja dobra
    może jakieś sugestie ? silnik suchutki.a zapomniałem wspomnieć rozrząd był wymieniany.............

  • Zapieczone pierscienie. Jak duzo jezdzisz na krtokich odcinkach to tak moze byc.

  • witam mam pytanie mam fabie 1,4 16v 75km bby przejechałem już 3 tys km i jak ją kupiłem olej był pod max , a teraz jest trochę powyżej połowy, słyszałem, ze te silniki lubią brać olej, ale czy to nie jest za dużo?

  • Witam,

    Mam podobny problem co autor z tą różnicą, że mój silnik to 1.4 16v (85KM; 63kW) i niedawno wymieniałem olej z Castrol 5w30 na Mobil 5w30.
    Auto głównie pokonuje trasy w mieście i nie jest pałowane.
    Po przejechaniu zaledwie 600km, ubyło (na oko) 1litr oleju...zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju po odpaleniu, a na bagnecie było zaledwie minimum minimum...
    Czy ktoś posiada doświadczenie odnośnie tych silników? Czy one biorą olej? Auto ma (oryginalny) przebieg 160 tys. i jest z 2009 roku (Fabia II)

  • Podaj kod silnika 🙂 <!-- s:) -->
    Na castrolu też CI ubywało tak dużo oleju?
    Musiałbyś zrobić test szczelności 🙂

  • TOMUŚ, dziękuję Ci za uwagę.
    To silnik BXW 63KW - wg informacji zarówno na nalepce w bagażniku jak i książce serwisowej.
    Niestety od momentu zakupu auta nie zdążyłem sprawdzić czy bierze olej na Castrolu, ponieważ po zakupie (po ok. 2 tygodniach) wymieniłem rozrząd, hamulce i olej na Mobil 5w30 (polecany na forum). Ten mój konkretny Mobil się nazywa Formula 1 i nie był tani 😕 ...
    (pozwolę sobie wkleić link poglądowy do niego)
    https://allegro.pl/mobil-1-esp-formula-5w30-4l-warszawa-lodz-ozarow-i7430770499.html<!-- m -->

    Czy jestem w stanie samemu wykonać test szczelności? Jeśli tak, to w jaki sposób?
    Na forum znalazłem taki temat:
    https://forum.fcp.pl/viewtopic.php?t=23951&p=142273

  • [quote="xlukasz12345x"]witam mam pytanie mam fabie 1,4 16v 75km bby przejechałem już 3 tys km i jak ją kupiłem olej był pod max , a teraz jest trochę powyżej połowy, słyszałem, ze te silniki lubią brać olej, ale czy to nie jest za dużo?[/quote]

    Widocznie silnik ma jakis spory problem. Troche cie oszukal sprzedawca pewnie. Moj np ma przejechanie prawie cwierc miliona i nie bierze nic oleju.

  • [quote="nosound87"]TOMUŚ, dziękuję Ci za uwagę.
    To silnik BXW 63KW - wg informacji zarówno na nalepce w bagażniku jak i książce serwisowej.
    Niestety od momentu zakupu auta nie zdążyłem sprawdzić czy bierze olej na Castrolu, ponieważ po zakupie (po ok. 2 tygodniach) wymieniłem rozrząd, hamulce i olej na Mobil 5w30 (polecany na forum). Ten mój konkretny Mobil się nazywa Formula 1 i nie był tani 😕 ...
    (pozwolę sobie wkleić link poglądowy do niego)
    https://allegro.pl/mobil-1-esp-formula-5w30-4l-warszawa-lodz-ozarow-i7430770499.html<!-- m -->

    Czy jestem w stanie samemu wykonać test szczelności? Jeśli tak, to w jaki sposób?
    Na forum znalazłem taki temat:
    https://forum.fcp.pl/viewtopic.php?t=23951&p=142273[/quote]

    testu szczelności nie zrobisz sam. trzeba do tego ściągnąć głowice i wtedy nalać nafty na tłoki. Ściągnięcie głowicy równa się planowanie głowicy i nowa uszczelka pod głowicą.

    Jakie normy VW spełnia twój mobil?

  • [quote="TOMUŚ"]

    Jakie normy VW spełnia twój mobil?[/quote]

    Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00

  • Można jeszcze coś takiego zrobic że przejść na olej z normą 502.00 /505.00 innej firmy niż mobil. Jest szansa że to się trochę uspokoi lub sprawa się nie poprawi i dalej olej będzie znikał

  • Ok, o tym to w sumie sam pomyslalem (mam zamiar zamowic teraz Castrola 5w30 - takim byl zalany wg ksiazki serwisowej).

    Natomiast zaczynam sie zastanawiac co ma klasa do konsumpcji oleju? Skoro lepkosc sie zgadza (5w30 = 5w30)...to troche bez sensu

  • Jeśli norma inna to dodatki olejowe również.
    Np 507 zawiera niższą 502 ale jest "bogatszy" .
    Wg zasady : stary silnik - stary olej

  • Głównie chodzi o właściwości myjące. Jedne marki mają większe inne mniejsze. Osoba która kupi olej marki X nie wie ile olej czego zawiera.

    Tak z mojego doświadczenia Lotos jest lepki i ma mało właściwości myjących castrol ma ich więcej a shell ma ich jeszcze więcej. To najlepiej widać na tym , po jakim okresie od wymiany oleju olej zrobi sie czarny. Im szybciej sie zrobi czarny tym więcej ma właściwości myjących. Najlepiej to widać na autach z dużym przebiegiem lub takich gdzie był lany inny olej niż się nalało.

    Z moich obserwacji najczęściej do Skody leją castrol i shell.

  • Ok, zamówię 5w30 Castrola lub Shella z normą taką, jaką mam wpisaną w książce serwisowej (VW 501 01, VW 502 00). Dzięki za porady Panowie

    [b]Aktualizacja: [/b]Jednak zamówię Shella albo Valvoline. dzięki.

  • Ja mam shella helix ultra 5W40 z normą 502.00 i interwał co 15000 km lub 1 rok

  • spoko, tylko, że ja potrzebuje 5w30 😉 <!-- s;) -->
    tu masz spis zalecanych (u mnie BXW)

    http://autosotua.com/olej-silnikowy/skoda/roomster.html

Log in to reply