Fabka 1.4 mpi 2001 spala dużo oleju
-
Witam mam problem ze spalaniem bardzo dużej ilości oleju . co 200 kilometrów muszę dolać 1 litr
niedawno (mechanik) ! wymieniał mi uszczelke pod głowicą,była też planowana głowica.
wcześniej autko trochę brało jakieś 100 gram na 1000 km.ale ma 180 tyś. przebiegu
nie wiem co fachowiec popsuł - może ktoś miał podobny problem lub ma jakieś sugestie to proszę o pomoc ! -
Zly olej zalany lub źle robota zrobiona...
Lejemy zawsze pelny syntetyk. -
Cześć.
Ja bym zrobił test szczelności plus pomiar kompresji.Jest możliwe że ci ów mechanik nalał 0W40 i Ci go pożera w mega ilościach. Normalnie w fabiach jest 5w40 z normą 502.00/505.00 lub 5W30 z normą 504.00/507.00.
-
Dzięki za odp. jeżdże na 10w40 gaz i zawsze na takim jeździłem, moc autko ma , to pewnie i kompresja dobra
może jakieś sugestie ? silnik suchutki.a zapomniałem wspomnieć rozrząd był wymieniany............. -
Zapieczone pierscienie. Jak duzo jezdzisz na krtokich odcinkach to tak moze byc.
-
witam mam pytanie mam fabie 1,4 16v 75km bby przejechałem już 3 tys km i jak ją kupiłem olej był pod max , a teraz jest trochę powyżej połowy, słyszałem, ze te silniki lubią brać olej, ale czy to nie jest za dużo?
-
Witam,
Mam podobny problem co autor z tą różnicą, że mój silnik to 1.4 16v (85KM; 63kW) i niedawno wymieniałem olej z Castrol 5w30 na Mobil 5w30.
Auto głównie pokonuje trasy w mieście i nie jest pałowane.
Po przejechaniu zaledwie 600km, ubyło (na oko) 1litr oleju...zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju po odpaleniu, a na bagnecie było zaledwie minimum minimum...
Czy ktoś posiada doświadczenie odnośnie tych silników? Czy one biorą olej? Auto ma (oryginalny) przebieg 160 tys. i jest z 2009 roku (Fabia II) -
Podaj kod silnika <!-- s:) -->
Na castrolu też CI ubywało tak dużo oleju?
Musiałbyś zrobić test szczelności -
TOMUŚ, dziękuję Ci za uwagę.
To silnik BXW 63KW - wg informacji zarówno na nalepce w bagażniku jak i książce serwisowej.
Niestety od momentu zakupu auta nie zdążyłem sprawdzić czy bierze olej na Castrolu, ponieważ po zakupie (po ok. 2 tygodniach) wymieniłem rozrząd, hamulce i olej na Mobil 5w30 (polecany na forum). Ten mój konkretny Mobil się nazywa Formula 1 i nie był tani ...
(pozwolę sobie wkleić link poglądowy do niego)
https://allegro.pl/mobil-1-esp-formula-5w30-4l-warszawa-lodz-ozarow-i7430770499.html<!-- m -->Czy jestem w stanie samemu wykonać test szczelności? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Na forum znalazłem taki temat:
https://forum.fcp.pl/viewtopic.php?t=23951&p=142273 -
[quote="xlukasz12345x"]witam mam pytanie mam fabie 1,4 16v 75km bby przejechałem już 3 tys km i jak ją kupiłem olej był pod max , a teraz jest trochę powyżej połowy, słyszałem, ze te silniki lubią brać olej, ale czy to nie jest za dużo?[/quote]
Widocznie silnik ma jakis spory problem. Troche cie oszukal sprzedawca pewnie. Moj np ma przejechanie prawie cwierc miliona i nie bierze nic oleju.
-
[quote="nosound87"]TOMUŚ, dziękuję Ci za uwagę.
To silnik BXW 63KW - wg informacji zarówno na nalepce w bagażniku jak i książce serwisowej.
Niestety od momentu zakupu auta nie zdążyłem sprawdzić czy bierze olej na Castrolu, ponieważ po zakupie (po ok. 2 tygodniach) wymieniłem rozrząd, hamulce i olej na Mobil 5w30 (polecany na forum). Ten mój konkretny Mobil się nazywa Formula 1 i nie był tani ...
(pozwolę sobie wkleić link poglądowy do niego)
https://allegro.pl/mobil-1-esp-formula-5w30-4l-warszawa-lodz-ozarow-i7430770499.html<!-- m -->Czy jestem w stanie samemu wykonać test szczelności? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Na forum znalazłem taki temat:
https://forum.fcp.pl/viewtopic.php?t=23951&p=142273[/quote]testu szczelności nie zrobisz sam. trzeba do tego ściągnąć głowice i wtedy nalać nafty na tłoki. Ściągnięcie głowicy równa się planowanie głowicy i nowa uszczelka pod głowicą.
Jakie normy VW spełnia twój mobil?
-
[quote="TOMUŚ"]
Jakie normy VW spełnia twój mobil?[/quote]
Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla) 504 00 / 507 00
-
Można jeszcze coś takiego zrobic że przejść na olej z normą 502.00 /505.00 innej firmy niż mobil. Jest szansa że to się trochę uspokoi lub sprawa się nie poprawi i dalej olej będzie znikał
-
Ok, o tym to w sumie sam pomyslalem (mam zamiar zamowic teraz Castrola 5w30 - takim byl zalany wg ksiazki serwisowej).
Natomiast zaczynam sie zastanawiac co ma klasa do konsumpcji oleju? Skoro lepkosc sie zgadza (5w30 = 5w30)...to troche bez sensu
-
Jeśli norma inna to dodatki olejowe również.
Np 507 zawiera niższą 502 ale jest "bogatszy" .
Wg zasady : stary silnik - stary olej -
Głównie chodzi o właściwości myjące. Jedne marki mają większe inne mniejsze. Osoba która kupi olej marki X nie wie ile olej czego zawiera.
Tak z mojego doświadczenia Lotos jest lepki i ma mało właściwości myjących castrol ma ich więcej a shell ma ich jeszcze więcej. To najlepiej widać na tym , po jakim okresie od wymiany oleju olej zrobi sie czarny. Im szybciej sie zrobi czarny tym więcej ma właściwości myjących. Najlepiej to widać na autach z dużym przebiegiem lub takich gdzie był lany inny olej niż się nalało.
Z moich obserwacji najczęściej do Skody leją castrol i shell.
-
Ok, zamówię 5w30 Castrola lub Shella z normą taką, jaką mam wpisaną w książce serwisowej (VW 501 01, VW 502 00). Dzięki za porady Panowie
[b]Aktualizacja: [/b]Jednak zamówię Shella albo Valvoline. dzięki.
-
Ja mam shella helix ultra 5W40 z normą 502.00 i interwał co 15000 km lub 1 rok
-
spoko, tylko, że ja potrzebuje 5w30 <!-- s;) -->
tu masz spis zalecanych (u mnie BXW) -
luknij na link
http://www.northoil.cz/wp-content/uploads/2014/11/Helix-komplet.pdf<!-- m -->