Grzane lusterka

Topic created · 12 Posts · 2800 Views
  • witam mam problem jak przeciągnąć przewody przez harmonijke na drzwiach, a dokładnie przez kostki na słupku, czy tam są jakieś wolne piny ? może ma ktoś rozpiske pinów drzwi przód .dokładam grzanie lusterek ale ruszając tąwiązką w przelotce zaryglowuje mi drzwi ,czy to może być powodem że czasami z pilota nie moge otworzyć auta?alenajwarzniejsze jakprzepleść przewody do grzania lusterek już mam ułożone ale stanołem na przelotce ,aha jak zdjąć plastiki na słupku aby się dostać do tej kostki od strony samochodu

  • Witam.
    Napisz jaką wersję masz fabii?
    Na styku gumowej harmonijki z słupkiem jest złącze . jest tam miejsce na podłączenie ogrzewania lusterek i ich elektryki po obu stronach. Zobacz na schemacie które piny są od czego i podłącz.

  • masz kolego rozpiske tych kostek ,ewentualnie jak podłaczyc wyłącznik tylnej szyby, mam drugi ale on potrzebuje jeszcze przekażnika . potrzebuje rozpiske kostki włącznika grzania tylnej szyby z kolorami kabli. udało mi się przepleść kable obok kostek na słupku teraz tylko zasilić ale nie moge znależć schematu

  • Jaką masz fabie? Jedynkę czy dwójkę i czy po face liftingu .
    Do każdej wersji jest inny schemat.

  • Mam Fabie 1.4 z 2002 roku w sedanie. Dopiero co zaczynam swoja przygode z ta marka 🙂 <!-- s:) --> Znajde gdzies jakis szczegolowy opis/schemat montazu podgrzewanych lusterek?

  • Schematu tu nie znajdziesz .
    Jedynie co mogę polecić to podłączenie luster do do tylnej szyby ogrzewanej. To można zrobić bez schematu. Pozostaje kwestia kodowania. jak sterownik to "łyknie" to ok. Jesli nie łyknie to trzeba szukać schematu i kogoś kto ma o tym pojęcie i to zrobi. Zwykle takie osoby proponują elektr. + ogrzewane lusterka co wiąże się z wymianą spodu lusterka plus luster z elementem grzejnym. A w tym przypadku się robi już dobry koszt.

  • Teraz widze ze chyba najlepsza i najprostsza opcja bedzie kupienie wkladow ogrzewanych do altualnych lusterel i podpiecie sie do ogrzewania tylnej szyby. Bo lusterko duze prawe mozna dostac ale nie umiem dostac ani znalezc prawego wkladu ogrzewanego do takiego lustra. Chyba te prawe duze lusterka sa z wersji angielskiej tak?

    Znalazlem na internecie duze lusterko prawe. Jednak nigdzie nie potrafie dojsc do wkladu ogrzewanego dla duzego lusterka. Idzie to ogarnac czy zeby miec ogrzewane prawe lusterko musze pozostac przy tym malym?

  • Sprawa ma się tak .
    Prawe małe lusterko to wersja europejska
    Prawe duże lusterko to wersja angielska.
    To się tyka fabii 1. Ludzie sobie przerabiają lusterka na wersje pomiędzy czyli lewe europejskie a prawe angielskie.
    Najtaniej by było kupić same lustra z elementem grzejnym. Cena w aso jednego lustra nie powinna przekroczyć 200 zł/ szt.
    Dobrym zwyczajem jest mieć numer części, bo wtedy poszukiwania są o wiele łatwiejsza.

    Ja jak dokładałem pełne elektryczne lusterka to wymieniałem spód lusterka i lustro na wygrzewane no i wiadomo podłączenie i kodowanie.

  • Dobra oable mam pociagniete, wklady grzane rowniez. Jak to podpiac do przycisku ogrzewan3i szyby? I co masz na mysli kodowanie? Zwyklym KKL to ogarne?

  • Zwykle si robi tak, że włącznik/wyłącznik steruje cewką przekaźnika. Nie robi sie także szybę ogrzewaną podłącza się bezpośrednio do wyłącznika i do akumulatora. Prawie zawsze szyba idzie przez przekaźnik lub przez sterownik i przekaźnik.
    Musisz zobaczyć jakie kolory kabli są na przekaźniku szyby ogrzewanej, wyłączniku szyby i czy nie ma sterowania ze sterownika sieci pokładowej auta. Poza tym musisz sprawdzić gdzie na przekaźniku szyby jest plus po załączeniu wyłącznika. Może być tak też że zamiast plusa bedziesz miał masę . To się Nie zdarza, ale życie czasami pokazuje inne oblicze 😄 <!-- s:D -->
    Do wkładu potrzebujesz masę i plus więcej nic.
    Zakładam wariant.
    Masa z karoserii auta lub z punktu masowego auta.
    Plus 12V z przekaźnika.
    Przekaźniki są ponumerowane. Musisz znaleźć numer przekaźnika od szyby i tam się podpiąć.
    Może byc tak:

    • po włączeniu lusterek i szyby , szyba i lusterka się wolno rozmraża. To się bierze z tego że prąd jest rozdwojony i element grzejny dostajnie mniej prądu niż powinien , przez co się wolniej grzeje.
    • po włączeniu szyby + lusterek wyskakują błędy na komputerze.
      Jeżeli ci się ten kkl komunikuje z autem tobym próbował. Vcds na pewno to ogarnia 🙂
  • W Fabii 1 nie ma osobnego przekaźnika do ogrzewania tylnej szyby. Jest on w BSI.
    Z BSI - gniazdo XP4 - wtyczka T5c/4 (pin 4) wychodzi gruby biały przewód. To jest zasilanie ogrzewania tylnej szyby.

  • Ok, lusterka podgrzewane zmontowane. Dla nastepnego mobntazysty podam skrocony opis, niestety bez zdjec poniewaz robilem to wieczorem na mrozie i bardziej zalezalo mi wrocic do domu 😛 <!-- s:P -->

    Wiec zaczynamy od zakupu wkladow ogrzewanych, koszt okolo 30-40zl z wysylka. Nastepnie musimy zaopatrzyc sie w przewod przekroju okolo 2x1mm, 4xkonektor zenski 2,8.
    Musimy rozebrac oba boczki drzwi, oslonki tweeterow, zdemontowac schowek pasazera (6xtorx) oraz caly plastik pod kierownica. Musimy sobie puscic kable spod kierownicy do obu lusterek, wiekszego klopotu nie ma procz przejscia w przelotce drzwi (ja odpialem jedna wtyczke i zrobilem to polaczenie wewnatrz samochodu wiec mialem miejsce na inne kable), potem jest klopot z wejsciem kablem bezposrednio do wkladu lusterka, ale troche gimnastyki i cierpliwosci. Nastepnie kabelki podpinamy do wkladu grzanego za pomoca konektorow, i skladamy. Pozostaje Nam wpiac sie przewodami do kostki w module BSI pod kierownica, dokladnie w gniazdo XP5 (jest wszystko od spodu ladnie opisane) a konkretniej w bialy oraz brazowy przewod. I skladamy wszysyko do kupy 🙂 Teraz mozemy sie cieszyc ogrzewanymi lusterkami w momencie wlaczania ogrzewania tylnej szyby.

    W razie czego sluze pomoca, bo pisalem to na biegu z racji braku czasu i moglo mi cos umknac 🙂

Log in to reply