Witaj na forum Fabia Club Polska

Brak mocy 1.9 tdi ATD

Topic created · 17 Posts · 6111 Views
  • Witam 🙂 <!-- s:) -->
    Jest to mój pierwszy post, więc z góry przepraszam za błędy, pomyłki i nieścisłości 😄

    Mam problem z Fabią 2001 combi 1.9 tdi ATD 101km 76kw
    (Wersja Elegance ze spryskiwaczami reflektorów 🙂 )
    Mianowicie problemów jest kilka:

    • Słabo wgniata w fotel
    • Brak mocy od 3000 rpm ( na 4 i 5 biegu mocy nie ma juz wcale powyżej 2100 rpm) głównie ciągnie od 2000-3500 rpm ale słabo troszke, bo na 2 trakcji już nie traci
    • obroty maksymalne ok 4800 rpm ( wcześniej miała 5tys)
    • błędy w kompie : p1264 chyba (przekroczona wartość regulacji wtryskiwacza ) po wykasowaniu błąd wraca tylko po jeździe próbnej i za każdym razem inny cylinder (4,1,2)

    Obstawiam przepływomierz, bo podmieniałem z innych tdi-ków ale każdy inaczej działał , nie wiem czy sprawne. Po odłączeniu przepływomierza auto jest jeszcze słabsze.

    Troche był zapchany filtr powietrza! Może to spowodowało awarię?

    To raczej nie pompowtryski? 😞

    Pomocy! 😞
    I z góry ogromne dzięki 🙂

    P.S auto po wymianie rozrządu, a olej, filtr oleju, filtr paliwa wymieniane co 10tyś km

    Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka

  • Jest ktoś w stanie pomóc czy nie?

    Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka

  • [quote="Rolnikx"]Jest ktoś w stanie pomóc czy nie?[/quote]
    Kolego, jeśli rzeczywiście miałeś błąd [i][b]17672/P1264/004708 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241)[/b][/i] to [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2782460.html]na kultowym forum elektrycznym[/url] jest opis 'podobnego' przypadku oraz informacja jak został on naprawiony. Autor tamtego posta napisał, że wina była po stronie pompowtrysków i konieczna była ich wymiana - co zresztą sugeruje już ów błąd. Nie do końca rozumiem jakim tropem doszedłeś do kwestii przepływomierza, skoro odczytany błąd nie ma związku z tym elementem 🙂 <!-- s:) -->

    Skoro tak to ja skupiłbym się po pierwsze nad sprawdzeniem pompowtrysków, a nie szukaniu winy w filtrach, przepływomierzu itp 😉

  • [quote="Rolnikx"]Jest ktoś w stanie pomóc czy nie?

    Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka[/quote]
    Nikt wróżką nie jest. Skoro brak odpowiedzi.

    Logi dynamiczne trzeba zrobić i pogadać z kimś kto się na tym zna.

    tapatalk

  • Witam. Auto przez około rok nie miało mocy, wczoraj zaczeło telepać a po chwili silnik zaczął pracować normalnie i moc wróciła. (Obr max dalej nie ma) Czy winna jest wiązka pompowtryskiwaczy czy sterownik silnika? Czy co?

    Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka

  • Przyczyną braku mocy był przepływomierz 😄 <!-- s:-D -->
    Wymieniony na Meat&Doria za 150zł

    Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka

  • [quote="jacekpk"][quote="Rolnikx"]Jest ktoś w stanie pomóc czy nie?[/quote]
    Kolego, jeśli rzeczywiście miałeś błąd [i][b]17672/P1264/004708 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241)[/b][/i] to [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2782460.html]na kultowym forum elektrycznym[/url] jest opis 'podobnego' przypadku oraz informacja jak został on naprawiony. Autor tamtego posta napisał, że wina była po stronie pompowtrysków i konieczna była ich wymiana - co zresztą sugeruje już ów błąd. Nie do końca rozumiem jakim tropem doszedłeś do kwestii przepływomierza, skoro odczytany błąd nie ma związku z tym elementem 🙂 <!-- s:) -->

    Skoro tak to ja skupiłbym się po pierwsze nad sprawdzeniem pompowtrysków, a nie szukaniu winy w filtrach, przepływomierzu itp 😉 [/quote]Winny był przepływomierz który odcinał paliwko przez co był błąd pompek 😛

    Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

  • Witam . Mam podobny problem. Auto kupilem.wczoraj. zregenerowalem rozrusznik tymienilem plyny olej i filtry.
    Wskaznik plynu wariowal. Po wymianie termostatu bez zmian. Po wymianie czujnika temp. Plynu chlodzacego wskaznik pokazuje 90. Jest ok ... ale ... przygasa elektryka swiatla podswietlenie zegarow oswietlenie wszysko tak jak by przygasa. Pewnie to problem pompy wspomaga poniewaz jak sie zapalila kontrolka kierownicy a wykrzyknikiem to przygasanie ustalo i wszystko ok. Wspomaganie jest . Ale pewnie wspomaganie weszlo w jakis tryb awaryjny.
    Nastepny problem to przyspieszanie . Przyspiesza w czasie okolo 25sekund do 100km/h a silnik ATD 1.9 tdi. Mysle ze troche slabo... co myslicie ?
    Z tym przyspieszabiej pewnie raczej przeplywka
    uszkodzona. Jak ja odpinalem to bez zmian wiekszych jest.

  • [quote="fabiakutno"]Witam . Mam podobny problem. Auto kupilem.wczoraj. zregenerowalem rozrusznik tymienilem plyny olej i filtry.
    Wskaznik plynu wariowal. Po wymianie termostatu bez zmian. Po wymianie czujnika temp. Plynu chlodzacego wskaznik pokazuje 90. Jest ok ... ale ... przygasa elektryka swiatla podswietlenie zegarow oswietlenie wszysko tak jak by przygasa. Pewnie to problem pompy wspomaga poniewaz jak sie zapalila kontrolka kierownicy a wykrzyknikiem to przygasanie ustalo i wszystko ok. Wspomaganie jest . Ale pewnie wspomaganie weszlo w jakis tryb awaryjny.
    Nastepny problem to przyspieszanie . Przyspiesza w czasie okolo 25sekund do 100km/h a silnik ATD 1.9 tdi. Mysle ze troche slabo... co myslicie ?
    Z tym przyspieszabiej pewnie raczej przeplywka
    uszkodzona. Jak ja odpinalem to bez zmian wiekszych jest.[/quote]25 sekund 😮 Moja Combi robi setkę w 9s

    U siebie jak odłącze przepływke to pod górkę na 4 biegu nie podjedzie XD
    Moja na uszkodzonej wywalała błąd pompek i miała moc tylko w zakresie 2-3tys obr. I ta moc to też taka se była

    Przygasające oświetlenie to wina uszkodzonego czujnika skrętu, z tym można jeździć normalnie, jeżdżę tak 6 lat

  • No masakra tak jak mowicie na 4 i 5 w zasadzie nie reaguke na gas. Lekkie zmiaany tylko. Ostatnio jezdzilem.105konnym touranem to rwal jak glupi ... przy mejej fabii to jak by mial ze w razy wiecej mocy.
    Wczoraj mi sie wlaczyla kontrolka pompy wspomagania i wtedy uspokoilomsie przygasanie elektryki. Wspomaganie chodzilo ciut ciezej ale bez problemow. Czyli pompa do regeneracji raczej. Mam pompe TRW bo takie napisy sa na gumkach ktore sa na drazkach kierowniczych a czytalem ze tak sie rozpoznaje producenta.

    Nagralem film z mojego przyspieszania zobaczcie czy to objawy uszkodzonego przeplywomierza.
    https://youtu.be/pJVYM9607z8<!-- m -->

  • [quote="fabiakutno"]No masakra tak jak mowicie na 4 i 5 w zasadzie nie reaguke na gas. Lekkie zmiaany tylko. Ostatnio jezdzilem.105konnym touranem to rwal jak glupi ... przy mejej fabii to jak by mial ze w razy wiecej mocy.
    Wczoraj mi sie wlaczyla kontrolka pompy wspomagania i wtedy uspokoilomsie przygasanie elektryki. Wspomaganie chodzilo ciut ciezej ale bez problemow. Czyli pompa do regeneracji raczej. Mam pompe TRW bo takie napisy sa na gumkach ktore sa na drazkach kierowniczych a czytalem ze tak sie rozpoznaje producenta.

    Nagralem film z mojego przyspieszania zobaczcie czy to objawy uszkodzonego przeplywomierza.
    https://youtu.be/pJVYM9607z8<!-- m -->[/quote]Ona wogule nie przyspiesza XD przepływka jak nic. Kończy przyspieszać przy 3 tys na 2 biegu

  • Po filmie diagnoza czy to przeplywka?

    Nie przesadzaj, jedz do kumatego mechanika który Ci zdiagnozuje i naprawi auto, bo sam nie masz o tym pojęcia.

    Internet nie pomoże gdy nie masz podstawowego narzędzia w postaci interfejsu diagnostycznego 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="Michael_1"]Po filmie diagnoza czy to przeplywka?

    Nie przesadzaj, jedz do kumatego mechanika który Ci zdiagnozuje i naprawi auto, bo sam nie masz o tym pojęcia.

    Internet nie pomoże gdy nie masz podstawowego narzędzia w postaci interfejsu diagnostycznego 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Masz racje. Tylko tu zbieram oponie a diagnoza i tak bedzie u mechanika. Po to wszedlem na to forum zeby sie uczyc na przypadkach innych. A wiadomo czasem sa te same objawy a czasem innne. Zawsze warto wziasc pod uwage wszystkie przypadki i posprawdzac.

  • [quote="fabiakutno"][quote="Michael_1"]Po filmie diagnoza czy to przeplywka?

    Nie przesadzaj, jedz do kumatego mechanika który Ci zdiagnozuje i naprawi auto, bo sam nie masz o tym pojęcia.

    Internet nie pomoże gdy nie masz podstawowego narzędzia w postaci interfejsu diagnostycznego 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Masz racje. Tylko tu zbieram oponie a diagnoza i tak bedzie u mechanika. Po to wszedlem na to forum zeby sie uczyc na przypadkach innych. A wiadomo czasem sa te same objawy a czasem innne. Zawsze warto wziasc pod uwage wszystkie przypadki i posprawdzac.[/quote]Ja czekałem rok aż ktoś mi tutaj odpowie i nic się nie dowiedziałem, podłączyłem vcdsa i patrzałem czy się zgadzają wartości z przepływomierza.
    Okazało się że przepływomierz zaniża pow 2500obr. Kupiłem nowy z obudową Meat&Doria za 150zł i wszystko jest ok już ponad pół roku

    Wysłane z mojego G3311 przy użyciu Tapatalka

  • No i po sprawie. Przeplywomierz wymieniony. Inne auto. Teraz normalnie przyspiesza. Dzieki.

    Dofaje link do filmu jak jest teraz po wymianie przeplywomierza. Kupilem uzywke za 80zl.

    https://youtu.be/59Qt0gitXzc<!-- m -->

  • I kto ma rację XD

  • [quote="Michael_1"]Po filmie diagnoza czy to przeplywka?

    Nie przesadzaj, jedz do kumatego mechanika który Ci zdiagnozuje i naprawi auto, bo sam nie masz o tym pojęcia.

    Internet nie pomoże gdy nie masz podstawowego narzędzia w postaci interfejsu diagnostycznego 🙂 <!-- s:) -->[/quote]I co mówiłem że przepływka, jeszcze chcesz coś powiedzieć?
    Miałem tak samo i sam sobie poradziłem bo na tym forum tylko narzekacie i nic więcej.

    Pozdrawiam

Log in to reply