Wypadanie zaplonów
-
Witam
Od kilku dni w skodzie 1.4 16V 75 kM z 2004 r. dziwnie zaczął pracować silnik.
W trakcie jazdy silnik jakby na 1 sek. przygasał i dalej szedł normalnie. I tak co jakiś czas.
Po wizycie u mechanika usłyszałem iż należy najpierw wymienić świece, które wymieniłem.
Na powrocie silnik pracował ok. Jednak następnego dnia było już gorzej z pracą silnika.
Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd :
16688 P0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonu.
Po ponownej wizycie u mechanika stwierdził iż należy zakupić cewkę i ją wymienić.
Ponieważ tym razem postanowiłem sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzona cewka na 4-tym cylindrze,
( bo może nie potrzebnie wymieniałem świece i poniosłem dodatkowe koszty)
to wykonam taki trik, że zamienię cewkę z 4-go cylindra na 3-ci cylinder i wtedy powinien mi wyskoczyć błąd
" cylinder 3 - wypadanie zapłonu" - czy dobre mam zamiary ? Jeśli tak będzie to wiadomo że cewka.
Aha, stojąc przodem przed samochodem to od której strony liczy się cylindry, czy od lewej do prawej
(od pasażera nr 1, 2 , 3, 4 od kierowcy ? )
Pozdrawiam -
1 jest nad wlewem oleju
-
[quote="akej"]wykonam taki trik, że zamienię cewkę z 4-go cylindra na 3-ci cylinder i wtedy powinien mi wyskoczyć błąd
" cylinder 3 - wypadanie zapłonu" - czy dobre mam zamiary ?[/quote]
Dobrze kombinujesz, ale tylko po części. Gdyby kolejność podłączenia kabli nie miała znaczenia to nikt nie oznaczałby co ma być gdzie podłączone. Weź pod uwagę, że trzeci cylinder to jednak nie czwarty i w innym momencie podawana jest iskra na te "gary". Zapewne dostaniesz błąd, ale wynikający ze złego podłączenia. Ja bym tak nie ryzykował. -
[quote="jacekpk"][quote="akej"]wykonam taki trik, że zamienię cewkę z 4-go cylindra na 3-ci cylinder i wtedy powinien mi wyskoczyć błąd
" cylinder 3 - wypadanie zapłonu" - czy dobre mam zamiary ?[/quote]
Dobrze kombinujesz, ale tylko po części. Gdyby kolejność podłączenia kabli nie miała znaczenia to nikt nie oznaczałby co ma być gdzie podłączone. Weź pod uwagę, że trzeci cylinder to jednak nie czwarty i w innym momencie podawana jest iskra na te "gary". Zapewne dostaniesz błąd, ale wynikający ze złego podłączenia. Ja bym tak nie ryzykował.[/quote]a ja bym radził zapoznać się z technologia innych silników posiadających > 1 cewki w tym wypadku ich zamiana nie będzie wpływać na pracę silnika ... przy założeniu że cewki są sprawne ...
-
Widzę pojawienie się "świętego oburzenia" zakrawającego na mały hejt.
To co napisał autor wątku można zrozumieć dwojako. Zamiana cewek jak najbardziej jest wskazana, ale nie zamiana wtyczek - być może opacznie zrozumiałem to co miał na myśli [b]akej[/b].
Poniżej fragment z instrukcji diagnozy problemów z zapłonem w silnikach 1.4 55 i 59 kW:
[quote]If a defective cylinder was determined:
– Replace the spark plug of the defective cylinder with the one of another cylinder.
If the fault on this spark plug still exists:
– Replace spark plug.
If the given cylinder is still defective:
– Replace the ignition coil of the defective cylinder with the one of another cylinder.
If the fault on this ignition coil still exists:
– Replace ignition coil.
If the given cylinder is still defective:
– Disconnect the 4-pin plugs -1...4- at the ignition coils and check the wiring[/quote] -
Witam. Cewki podmieniłem jak wyżej opisałem, odpaliłem i nic. Żadnego błędu. Dopiero jak pojeździłem, rozgrzałem silnik i przy sporej prędkości silnik znów zaczął źle pracować, ledwo dojechałem z powrotem. Podłączyłem kompa i jak wyżej opisałem po zamianie cewek wyskoczył błąd cylinder 3 - wypadanie zapłonu. Także byłem już pewien że to cewka.
Zakupiłem cewkę bosch 0 986 221 023 za 124 zł. Po wymianie silnik pracuje ok. Pozdrawiam. -
Kolego [b]akej[/b], ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że gdy u mnie po padzie jednej cewki po ok. 2 miesiącach poleciała następna. Są tu dwie szkoły - jedni mówią by nie wymieniać tych cewek na wyrost, inny jednak radzą by po usterce jednej cewki wymienić komplet, bo jak zaczną padać to z dużym prawdopodobieństwem będą padać wszystkie. U mnie zaczęło się to potwierdzać, a ponieważ mobilność auta była dla mnie niezwykle priorytetowa i nie chciałem zostać zaskoczony przez usterkę kolejnej cewki np. na drugim końcu Polski (lub poza jej granicami) - gdy padła mi druga cewka zdecydowałem się na wymianę wszystkich pozostałych cewek.
Jak sam się przekonałeś - gdy zacznie się psuć to robi się poważny problem i nie bardzo da się jechać, chyba że nie robisz jakichś dużych przebiegów i w razie "coś" dasz radę zjechać do domu Ja miałem obawę, szczególnie że planowałem wyjazd do południowych Włoch... <!-- s;) --> Objawy były takie jak u Ciebie. Dopóki silnik się nie rozgrzał - wszystko pracowało poprawnie. Gdy się rozgrzał to zaczynał migać na desce "check" a samochód ledwo jechał.
Za 124 złote - spokojnie można dostać oryginał. Osobiście nie szedłbym w zamienniki - jeśli chodzi o cewki, ale... każdy jest panem swojej fury
-
[quote="akej"]Zakupiłem cewkę bosch 0 986 221 023 za 124 zł. Po wymianie silnik pracuje ok.[/quote]
A sprawdziłeś stan świeć zapłonowych ? Dawno to je wymieniałeś. Przy kiepskiej, wypalonej świecy sypnie się cewka. -
Witam
Świece wymieniłem w pierwszej kolejności bo tak mi poradził mechanik, może nie potrzebnie ?
Jeśli chodzi o cewkę jak to napisał jacekpk ja zastosowałem się do jednej ze szkół, tzn. wymieniłem tylko cewkę uszkodzoną ( a nie komplet) , ponieważ około 1,5 roku temu jak mi padła też cewka to wymieniłem również tylko uszkodzoną u mechanika i nic mi nie wspominał by wymieniać komplet. Co do wyboru cewki to jak 1,5 roku temu wymieniałem to właśnie wymieniono mi na cewkę boscha (może tylko takie mieli, nie wiem) i dlatego jak padła kolejna to wymieniłem również na taką samą, by zachować jakoś ciągłość.A tak przy okazji zapytam - wyskoczył mi błąd :
- 16825 P0441 - system kontroli odpowietrzania par paliwa, nieprawidłowy przepływ oczyszczania
czy to o ten zawór chodzi ?
http://motoplatforma.com/index.php?p7832,zawor-odpowietrzajacy-wentylujacy-zbiornik-paliwa-bosch-0-280-142-345-0280142345-audi-seat-skoda-vw<!-- m --> - 17588 P1180 - sonda O2 lub obwód zasilania pompy zwarty do B+
Pozdrawiam
- 16825 P0441 - system kontroli odpowietrzania par paliwa, nieprawidłowy przepływ oczyszczania