Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. akej
    A

    akej (@akej)

    0
    Reputacja
    11
    Posty
    2
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o akej

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez akej

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez akej

    • A
      Wypadanie zaplonów

      Witam
      Świece wymieniłem w pierwszej kolejności bo tak mi poradził mechanik, może nie potrzebnie ?
      Jeśli chodzi o cewkę jak to napisał jacekpk ja zastosowałem się do jednej ze szkół, tzn. wymieniłem tylko cewkę uszkodzoną ( a nie komplet) , ponieważ około 1,5 roku temu jak mi padła też cewka to wymieniłem również tylko uszkodzoną u mechanika i nic mi nie wspominał by wymieniać komplet. Co do wyboru cewki to jak 1,5 roku temu wymieniałem to właśnie wymieniono mi na cewkę boscha (może tylko takie mieli, nie wiem) i dlatego jak padła kolejna to wymieniłem również na taką samą, by zachować jakoś ciągłość.

      A tak przy okazji zapytam - wyskoczył mi błąd :

      • 16825 P0441 - system kontroli odpowietrzania par paliwa, nieprawidłowy przepływ oczyszczania
        czy to o ten zawór chodzi ?
        http://motoplatforma.com/index.php?p7832,zawor-odpowietrzajacy-wentylujacy-zbiornik-paliwa-bosch-0-280-142-345-0280142345-audi-seat-skoda-vw<!-- m -->
      • 17588 P1180 - sonda O2 lub obwód zasilania pompy zwarty do B+
        Pozdrawiam
      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      Wypadanie zaplonów

      Witam. Cewki podmieniłem jak wyżej opisałem, odpaliłem i nic. Żadnego błędu. Dopiero jak pojeździłem, rozgrzałem silnik i przy sporej prędkości silnik znów zaczął źle pracować, ledwo dojechałem z powrotem. Podłączyłem kompa i jak wyżej opisałem po zamianie cewek wyskoczył błąd cylinder 3 - wypadanie zapłonu. Także byłem już pewien że to cewka.
      Zakupiłem cewkę bosch 0 986 221 023 za 124 zł. Po wymianie silnik pracuje ok. Pozdrawiam.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      Wypadanie zaplonów

      Witam
      Od kilku dni w skodzie 1.4 16V 75 kM z 2004 r. dziwnie zaczął pracować silnik.
      W trakcie jazdy silnik jakby na 1 sek. przygasał i dalej szedł normalnie. I tak co jakiś czas.
      Po wizycie u mechanika usłyszałem iż należy najpierw wymienić świece, które wymieniłem.
      Na powrocie silnik pracował ok. Jednak następnego dnia było już gorzej z pracą silnika.
      Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd :
      16688 P0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonu.
      Po ponownej wizycie u mechanika stwierdził iż należy zakupić cewkę i ją wymienić.
      Ponieważ tym razem postanowiłem sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzona cewka na 4-tym cylindrze,
      ( bo może nie potrzebnie wymieniałem świece i poniosłem dodatkowe koszty)
      to wykonam taki trik, że zamienię cewkę z 4-go cylindra na 3-ci cylinder i wtedy powinien mi wyskoczyć błąd
      " cylinder 3 - wypadanie zapłonu" - czy dobre mam zamiary ? Jeśli tak będzie to wiadomo że cewka.
      Aha, stojąc przodem przed samochodem to od której strony liczy się cylindry, czy od lewej do prawej
      (od pasażera nr 1, 2 , 3, 4 od kierowcy ? )
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      Błąd 17588 i 16825

      Witam
      W dniu dzisiejszym przy użyciu programu VAG 4.9 PL w mojej skodzie fabii 1.4 16 V odczytałem dwa błędy :

      • 17588 podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 wyjście - przerwa - brak osprzętu /
        nie związany ze sprzętem/ błąd sporadyczny
      • 16825 system kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ - brak osprzętu /
        nie związany ze sprzętem/ [b]błąd sporadyczny[/b]
        Interesuje mnie pierwszy błąd. Jakiś czas temu mechanik odczytał również błąd związany z sondą lambda ale nr 2 , w związku
        z powyższym sam już nie wiem co szwankuje, czy sonda nr 1 czy 2. W jaki sposób można to jednoznacznie określić ?
        Czy jest na to sposób? Jest to błąd sporadyczny.
        Jeśli chodzi o drugi z błędów to być może mam uszkodzony zawór N80 lub faktycznie zalałem pojemnik z wkładem węgla aktywnego przy zbiorniku i tu znów niewiadoma - zawór czy wkład węgla ? Również jest to błąd sporadyczny.
        Czy można liczyć na podpowiedź, jak w obu przypadkach dobrze zdiagnozować uszkodzone elementy.
        Pozdrawiam
      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      [F1 i F2] Kontrolka temperatury/wody/płynu/cieczy

      Jestem po konsultacjach z mechanikiem który zna się na skodach i podpowiedział że bez
      podpinania pod kompa i wydawania na to kasy jest na pewno padnięty czujnik temperatury
      płynu chłodzącego i należy go wymienić, tylko na szary a nie zielony czy czarny.
      Jak wymienię to się odezwę i powiem czy to była ta usterka , czy nie.
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny
    • A
      [F1 i F2] Kontrolka temperatury/wody/płynu/cieczy

      Witam
      Mam pytanie dotyczące czujnik temperatury płynu chłodzącego w skodzie fabii 1.4 16 V z 2004 r.
      Problem polega z odpaleniem samochodu. Mianowicie na zimnym silniku odpala za pierwszym
      razem (jesień, zima , wiosna). Natomiast teraz jak się zrobi ciepło czy jest upał i chcę odpalić skodę
      na zimnym silniku, to mam problem, muszę kilkakrotnie odpalać by zapalił samochód. A gdy już odpalę to mogę
      bezproblemowo go ponownie odpalać. W związku z powyższym, czy mam uszkodzony czujnik temperatury
      płynu chłodzącego ? Żadna kontrolka mi się nie świeci. Dziwna sytuacja, silnik zimny, na dworze jest zimno to odpala bez problemu,
      a jak jest ciepło i upał to mam problem z odpalaniem. Czy ktoś się spotkała z taką sytuacją, jakaś porada ?
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny
    • A
      [F1] Zawór N80 i błąd 16825

      Witam
      Tak jak wcześniej pokręciłem śrubką w tym zaworku i może ( nie było to może tzw. cykanie, ale chyba coś podobnego).
      Wydawało mi się że wszystko jest tu ok a tu lipa. Po zrobieniu trasy około 150 km. następnego dnia z rana przekręcam kluczy a tu "nic", żadna kontrolka się nie pali. Po kilku próbach samochód zachowuje się jakby się nie chciał uruchomić, przygasają kontrolki, ale za kolejnym razem zaskoczył silnik, ale oprócz kontrolki silnika zapaliła się kontrolka EPC i silnik w ogóle nie reagował na pedał gazu, zero reakcji, stałe obroty. Kiedyś miałem podobną sytuację to okazało się że padł sterownik silnika i był spory wydatek. Postanowiłem na 1 i 2 biegu podjechać do najbliższego warsztatu. Kiedy wyłączyłem silnik, znów miałem problemy z jego uruchomieniem, ale kiedy się udało uruchomić, zaczął pracować już normalnie, działała już przepustnica i mogłem normalnie jechać. Tylko przy uruchamianiu jak trochę postoi to mi przygasają wszystkie kontrolki, aż za którymś razem zaskoczy silnik. Tym razem chyba czeka mnie kontrola w warsztacie, komputer i zobaczymy co się dzieje. Może coś przekombinowałem z tym zaworem N80 ?
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      [F1] Zawór N80 i błąd 16825

      Witam
      Tego nie wiedziałem że nie dotyczy silnika 1.4 16V
      A dlaczego ???
      Przecież jest tam ten zawór ?
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      [F1] Zawór N80 i błąd 16825

      Witam
      Podpowie ktoś na moje wcześniejsze zapytanie ?
      Jak to jest z tym "cykaniem' tego zaworu N80 ?
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • A
      [F1] Zawór N80 i błąd 16825

      Dzięki za podpowiedź.
      Ale pytałem o co innego.
      Pozdtawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny