Swap silnika skoda fabia
-
Cześć koledzy. Posiadam Skode Fabie z 2003r 1.4 mpi 60km. Wypalila mi sie uczczelka pod głowicą więc oddałem auto do zaprzyjaźnionego mechanika i po rozebraniu silnika okazało się, że nie opłaca się go już remontować bo to już nie pierwsza jego naprawa. Silnik zostal kiedyś przegrzany i byl juz caly remontowany. Wiec chcialbym wymienić cały silnik najchetniej bym wsadzil jakis mocniejszy np. 1.4 16v 101 km. Wiem ze najtaniej i najprosciej byloby wsadzic ten sam silnik, ale chcialbym cos mocniejszego. Wiec ktoś wie co by trzeba bylo wymienic jeszcze i czy opłaca się wgl to robić ?
-
Ja wybralem inna droge.
Gdy zaczela mi sie do 2.cylindra przedostawac woda (21 tys.km przejechane), popracowalem nad tym AZF silnikem i wynikem bylo zamiast 44 kW moc 68,8 kW - widz protokol z hamowni: http://ulozto.cz/xuE2ktX8/fabia-1-4-mpi-pdf<!-- m -->
z tym, ze silnik mial doskonala charakterystyke i chetnie jechal od niskich obrotow do maksimum- co nie ma miejsce przy tym 100-konnym 16V silniku, ktory ponizej 4000 tys. obrotow raczej tylko huczy i dopiero wyzej zabiera sie powaznie do roboty.
Koszty nie byly male:
kolektor dolotowy z 50 kW silnika
kolektor wydechowy na zamowienie 4-2-1
walek rozrzadu z wiekszym skokiem zaworow i tylko nieznacznie dluzszymi czasami otwarc
obrobka glowicy - gniazd zaworow - i dopasowanie kolektorow
dopasowanie danych w komputerze na hamowni
wymiennik ciepla woda-olej dle chlodzenia oleju w silniku
Sprzedalem Fabie i ten silnik ma przejechane 185 tys.km (164 tys. po przerobce) - jak dotad.
O ile blok, glowica, wal i korbowody sa do uzycia, mozna pojsc ta droga.
Ale moze taniej kupic 16V silnik, komputer, osprzet i wymienic. -
Fajna sprawa, ale chcialbym to zrobić możliwie jak najtaniej wiec raczej odpada głowica była już planowana 2 razy, blok tez w kiepskim stanie ogolnie nie chce już remontować tego silnika. Wiec tak możecie mi powiedzieć co musiałbym wymienić jeszcze gdybym chciał wsadzić tam silnik 16V? Komputer na pewno, skrzynie tez ? A właśnie mam tez zainstalowany gaz BRC sekwencje. Spasuje sie z z tym 16V?
-
Co do silnika nie wypowiem, ale przy gazie wiekszość elementów spasuje wszystko zależy co masz zamontowane , może być konieczna wymiana parownika , wtrysków - ale może się też okazać że wszystkie części będą pasowały .
-
Super by było jakby wszystko pasowało bo z instalacji lpg brc jestem w 100% zadowolony i polecam każdemu. Ma ktoś może namiary na gdzie mogłbym dostać kompletny silnik jakiego szukam? Jestem z woj Opolskiego.
-
Wtryski gazowe raczej wg mocy silnika dobiera gazownik, wiec to jest do weryfikacji.
Kolega musiałby skontaktowac się z gazownikiem który stwierdzi czy to będzie pracować w mocniejszym silniku.
Co do przekładki - optymistycznie : do weryfikacji czy skrzynia podejdzie do silnika.
I dalej - cały osprzęt napędowy.
Pesymistycznie : j.w. + elektronika i okablowanie do wymiany.
Osobiście zakupilbym taki sam silnik, sprzedał auto i poszukał czegoś mocniejszego - jak chcesz czuć moc i nie mieć późniejszych kłopotów.
Lub od razu zainwestować w duży swap i wysadzić 1,8 T. -
przy jakim przebiegu ten silnik ci padł pytam z ciekawosci
-
140tys tyle, ze jak mial ok 80tys byl kapitalny remont, ale przegrzanie silnika swoje zrobiło. To ma ktoś namiary na silnik do mojej skody ?
-
Nie chce przeszkadzac, na silnikach znam sie tylko teoretycznie i dlatego mam pytanie.
Silniki w Fabiach sa sterowane komputerowo - inny silnik inny sterownik?
Wieksza moc silnika to inne sprzeglo i inna skrzynia biegow, dostosowane do wiekszego momentu obrotowego?
W slabszych Fabiach z tylu sa hamulce bebnowe w silniejszych tarczowe .
Koncern WV do ktorego nalezy Skoda jest skapy jak zyd, w slabszych samochodach daja slabsze pozostale elementy, stad po wymianie silnika na mocniejszy moga one nie wytrzymac. Mam racje? -
Marek, masz racje. Tak juz jest w tym biznesie że wszystko kosztuje.
murzyn123, polecam oddać sprawę w ręce mechanika - przynajmniej będzie na kogo zwalić jak cos źle dobierze. No i nie zapomnij o rachunku = gwarancja.
Powodzenia. -
Skoda juz po wymianie silnika. Znalazlem goly silnik taki sam jaki mialem z przebiegiem 100 tys km za 900zł. Chodzi super wydaje mi sie że nawet lepiej niż stary jak był sprawny. Tylko mam problem bo podczas jazdy na nierównościach zapalaja sie wszystkie kontrolki zegary wariuja tak jakby jakies zwarcie sie robilo. I po kilku dniach zapalila sie kontrolka silnika i przestal palic na 1 cylinder oddalem znowu do mechanika i podejzewa ze to cewka. Jutro ma miec i sprawdzic.
-
Jeszcze do sprawdzenia jest wiązka na podłużnicy, ona czasem daje takie kwiatki.
-
Po wymianie cewki wszystkie problemy zniknely i jak narazie cyka elegancko.