Ja wybralem inna droge.
Gdy zaczela mi sie do 2.cylindra przedostawac woda (21 tys.km przejechane), popracowalem nad tym AZF silnikem i wynikem bylo zamiast 44 kW moc 68,8 kW - widz protokol z hamowni: http://ulozto.cz/xuE2ktX8/fabia-1-4-mpi-pdf<!-- m -->
z tym, ze silnik mial doskonala charakterystyke i chetnie jechal od niskich obrotow do maksimum- co nie ma miejsce przy tym 100-konnym 16V silniku, ktory ponizej 4000 tys. obrotow raczej tylko huczy i dopiero wyzej zabiera sie powaznie do roboty.
Koszty nie byly male:
kolektor dolotowy z 50 kW silnika
kolektor wydechowy na zamowienie 4-2-1
walek rozrzadu z wiekszym skokiem zaworow i tylko nieznacznie dluzszymi czasami otwarc
obrobka glowicy - gniazd zaworow - i dopasowanie kolektorow
dopasowanie danych w komputerze na hamowni
wymiennik ciepla woda-olej dle chlodzenia oleju w silniku
Sprzedalem Fabie i ten silnik ma przejechane 185 tys.km (164 tys. po przerobce) - jak dotad.
O ile blok, glowica, wal i korbowody sa do uzycia, mozna pojsc ta droga.
Ale moze taniej kupic 16V silnik, komputer, osprzet i wymienic.
Tonda-B (@Tonda-B)
Informacje o Tonda-B
Najlepsze posty napisane przez Tonda-B
Najnowszy post utworzony przez Tonda-B
-
-
Ktora lambda?
Przed czy za katalizatorem?
Bo ta przed reguluje sklad spalin, natomiast ta za tylko kontroluje stan katalizatora. -
[quote="mmaroox"]nie uwazacię że 14 to trochę mało jak na Fabię II ? większość stosuje większy rozmiar?[/quote]
Hamulce mieszczą się w 14 calowych stalowych felgach bez problemu.
Więc zimowe opony używam 185/65 R14, letnie 195/55 R15 na alufelgach, z którymi auto kupiłem. -
[quote="mariomario"]ok, teraz wszystko rozumiem. To chyba wolę kupić starszą Fabię ze starszym silnikiem....hmmmm :niepewny: <!-- s:niepewny: -->[/quote]
Od czerwca 2011 silnik 1,2 TSI nie sprawia juz problemow - ten rozrzad mam na mysli.
Problematyczne nie bywaja 1,4 16V - specjalnie EURO 4 z poczatkow produkcji sa zywsze.
Bez problemu sa i 1,6 16V, choc to raczej rarytas.
No i diesele - 1,6 TDI CR doskonale i nie problematyczne.
1,9 TDI PD to znow wspaniala jazda, ale rarytas i mozliwe problemy o ile wyposazony w DPF. Na szczescie sa i bez niego.
Reszta silnikow nie imponuje ani kultura, ani zuzyciem paliwa, ani dynamika.
No i skrzynie?
Kto lubi automat, to wspaniala jest kombinacja klasycznego automatu Aisin i silnika 1,6 16V.
Ale trzeba przestac marzyc o 8l/100km.
Skrzynie DSG przecietnie wytrzymuja 100 000 km. Potem pojawiaja sie faktury na pokazne sumy.
Troche ostroznosci przy wyborze silnika i skrzyni i juz.
Nie trzeba uciekac sie do starszej Fabii - mam na mysli FI a za aktualna uwazam FII. -
Poczatek i koniec wszystkiego to dobry stan mechaniczny silnika.
Gdy dobry, dopiero ma sens dlubac w elektronice.
Gdy nie dobry (naprz.wiecej niz 3 bary roznica cisnienia w jednym cylindrze) , silnik nigdy nie bedzie chodzil rowno.
Sprawdzenie nie jest trudne - wystarczy zmierzyc cisnienia w poszczegolnych cylindrach.
Warunki: wyjete wszystkie swiece, cieply silnik, otwarta przepustnica, wyjety bezpiecznik wtryskow.
Napisz co wyszlo. -
[quote="TOM16V"]A ja mam pytanie do użytkowników tarcz i klocków TRW czy taki zestaw jest dobry i czy nie piszczą hamulce,bo gość z hurtowni mówił mi że będą piszczeć i nie wiem co robić.[/quote]
Kupic, zalozyc i wyprobowac samemu.
Po dotarciu oczywiscie.
Ne ma sensu w wyciaganiu wnioskow z zachowywaniu sie hamulcow zaraz po ich wymianie.
I gdy beda piszczec, wyjmiesz, wezmiesz pilke do zelaza i rozdzielisz materiál frykcyjny na 2 polowy.
Zostaw okolo 1 mm materialu nad zelazem nosnym.
W ten sposob beda na klocku 2 czesci materialu zamiast jednej. Wiec i wibracje mniejsze o polowe. -
[quote="Nydijako"]od czasu do czasu piszcza mi klocki jak jest rozgrzany samochod
wiecei moze jaki powód?[/quote]
Powod jest zawsze ten sam - wibracja.
Chcesz to zmienic czy polubic?