Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Tonda-B
    T

    Tonda-B (@Tonda-B)

    0
    Reputacja
    42
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Tonda-B

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Tonda-B

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Tonda-B

    • T
      Swap silnika skoda fabia

      Ja wybralem inna droge.
      Gdy zaczela mi sie do 2.cylindra przedostawac woda (21 tys.km przejechane), popracowalem nad tym AZF silnikem i wynikem bylo zamiast 44 kW moc 68,8 kW - widz protokol z hamowni: http://ulozto.cz/xuE2ktX8/fabia-1-4-mpi-pdf<!-- m -->
      z tym, ze silnik mial doskonala charakterystyke i chetnie jechal od niskich obrotow do maksimum- co nie ma miejsce przy tym 100-konnym 16V silniku, ktory ponizej 4000 tys. obrotow raczej tylko huczy i dopiero wyzej zabiera sie powaznie do roboty.
      Koszty nie byly male:
      kolektor dolotowy z 50 kW silnika
      kolektor wydechowy na zamowienie 4-2-1
      walek rozrzadu z wiekszym skokiem zaworow i tylko nieznacznie dluzszymi czasami otwarc
      obrobka glowicy - gniazd zaworow - i dopasowanie kolektorow
      dopasowanie danych w komputerze na hamowni
      wymiennik ciepla woda-olej dle chlodzenia oleju w silniku
      Sprzedalem Fabie i ten silnik ma przejechane 185 tys.km (164 tys. po przerobce) - jak dotad.
      O ile blok, glowica, wal i korbowody sa do uzycia, mozna pojsc ta droga.
      Ale moze taniej kupic 16V silnik, komputer, osprzet i wymienic.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      Fabia 1.4 16v BBY kontrolka silnika

      Ktora lambda?
      Przed czy za katalizatorem?
      Bo ta przed reguluje sklad spalin, natomiast ta za tylko kontroluje stan katalizatora.

      napisane w PB
    • T
      P0116 błąd

      Wyminen czujnik temperatury wody.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • T
      [F1 i F2] Jakie opony, felgi - temat zbiorczy

      [quote="mmaroox"]nie uwazacię że 14 to trochę mało jak na Fabię II ? większość stosuje większy rozmiar?[/quote]

      Hamulce mieszczą się w 14 calowych stalowych felgach bez problemu.
      Więc zimowe opony używam 185/65 R14, letnie 195/55 R15 na alufelgach, z którymi auto kupiłem.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      [F2FL] TSI - Rozrząd

      [quote="mariomario"]ok, teraz wszystko rozumiem. To chyba wolę kupić starszą Fabię ze starszym silnikiem....hmmmm :niepewny: <!-- s:niepewny: -->[/quote]
      Od czerwca 2011 silnik 1,2 TSI nie sprawia juz problemow - ten rozrzad mam na mysli.
      Problematyczne nie bywaja 1,4 16V - specjalnie EURO 4 z poczatkow produkcji sa zywsze.
      Bez problemu sa i 1,6 16V, choc to raczej rarytas.
      No i diesele - 1,6 TDI CR doskonale i nie problematyczne.
      1,9 TDI PD to znow wspaniala jazda, ale rarytas i mozliwe problemy o ile wyposazony w DPF. Na szczescie sa i bez niego.
      Reszta silnikow nie imponuje ani kultura, ani zuzyciem paliwa, ani dynamika.
      No i skrzynie?
      Kto lubi automat, to wspaniala jest kombinacja klasycznego automatu Aisin i silnika 1,6 16V.
      Ale trzeba przestac marzyc o 8l/100km.
      Skrzynie DSG przecietnie wytrzymuja 100 000 km. Potem pojawiaja sie faktury na pokazne sumy.
      Troche ostroznosci przy wyborze silnika i skrzyni i juz.
      Nie trzeba uciekac sie do starszej Fabii - mam na mysli FI a za aktualna uwazam FII.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      Falujące obroty silnika

      Poczatek i koniec wszystkiego to dobry stan mechaniczny silnika.
      Gdy dobry, dopiero ma sens dlubac w elektronice.
      Gdy nie dobry (naprz.wiecej niz 3 bary roznica cisnienia w jednym cylindrze) , silnik nigdy nie bedzie chodzil rowno.
      Sprawdzenie nie jest trudne - wystarczy zmierzyc cisnienia w poszczegolnych cylindrach.
      Warunki: wyjete wszystkie swiece, cieply silnik, otwarta przepustnica, wyjety bezpiecznik wtryskow.
      Napisz co wyszlo.

      napisane w PB
    • T
      Temp w sliniku

      Ja stawiam na czujnik temperatury.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      Tarcze i klocki - temat zbiorczy

      [quote="TOM16V"]A ja mam pytanie do użytkowników tarcz i klocków TRW czy taki zestaw jest dobry i czy nie piszczą hamulce,bo gość z hurtowni mówił mi że będą piszczeć i nie wiem co robić.[/quote]
      Kupic, zalozyc i wyprobowac samemu.
      Po dotarciu oczywiscie.
      Ne ma sensu w wyciaganiu wnioskow z zachowywaniu sie hamulcow zaraz po ich wymianie.
      I gdy beda piszczec, wyjmiesz, wezmiesz pilke do zelaza i rozdzielisz materiál frykcyjny na 2 polowy.
      Zostaw okolo 1 mm materialu nad zelazem nosnym.
      W ten sposob beda na klocku 2 czesci materialu zamiast jednej. Wiec i wibracje mniejsze o polowe.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      Tarcze i klocki - temat zbiorczy

      [quote="Nydijako"]od czasu do czasu piszcza mi klocki jak jest rozgrzany samochod
      wiecei moze jaki powód?[/quote]
      Powod jest zawsze ten sam - wibracja.
      Chcesz to zmienic czy polubic?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • T
      FABIA 1 1,2 BME 2005r Problem CHECK i tryb serwisowy

      W jaki sposob sprawdziles stan zaworow?

      napisane w PB