Witaj na forum Fabia Club Polska

Kontrolka cisnienia oleju

Temat utworzony · 5 Posty · 4265 Wyświetlenia
  • Mam pytanie do dłużej posiadających Fabię użytkowników ,co sadzić o takim zjawisku.
    Po włączeniu kluczyka w pozycję II , zapalają sie kontrolki w systemie testowym, i gasną, pali się również kontrolka cisnienia oleju. Po paru sekundach, kontrolki gasna, i pali się tylko kontrolka ładowania akumulatora.
    Czy nie powinna sie palić również kontrolka cisnienia oleju, na niepracującym silniku ?

    Wymieniałem samodzielnie olej w silniku i filtr, po nalaniu świeżego oleju po uruchomieniu silnika, do czasu az silnik nie napompuje oleju do filtra, wogóle nie świeciła się kontrolka oleju.
    Co o tym sądzić ? Gdzie szukac przyczyny ? Cisnienie jest napewno, bo samochód jezdzi.
    Proszę o poradę..

  • [quote="Salom"]
    Czy nie powinna sie palić również kontrolka cisnienia oleju, na niepracującym silniku ?
    .[/quote]
    Taka konstrukcja , takie rozwiązanie. Nic z tym nie zrobisz aby było po swojemu.

  • Dziękuję bonifacy, to kiedy ta kontrolka się zapala, czy tylko przy włączeniu kluczyka ?
    Bo nawet jak u mnie był silnik bez oleju, z pustym filtrem, też po pierwszym nalaniu oleju sie nie zapaliła po uruchomieniu silnika.

  • Przeszukałem wątki, i nie znalazłem nic na temat mrugającej kontrolki cisnienia oleju na gorącym silniiku, na wolnych obrotach.

    Mam w rodzinie Felicję, z takim samym silnikiem jak Fabia 1,4 MPI 99 r pr , i własnie mruga ale nie zawsze na wolnych obrotach, ale czasami jak wyrzucam na luz to nawet przy 1500 obrotów silnika mrugnie.
    Wszystko co było możliwe samemu posprawdzac, wymienić wykonane, dalej mruga, choć nie tak często, bo chłodno.
    Czy macie koledzy jakieś doswiadczenia w tym temacie, może wiecie jaka przyczyna, czy to wada fabryczna.
    Tak jak pisałem wyżej, nie wymieniałem tylko pompy olejowej na nową.
    Silnik ma 160 tys przebiegu, zakupiony od pierwszego właściciela.

  • Czujnik wymieniłeś ?
    Jeśli tak , to jeśli masz możliwość , podłącz w miejscu czujnika manometr który "fizycznie" pokaże ciśnienie oleju . Wtedy okaże się czy winna jest pompa , wiązka elektryczna :czujnik -kontrolka