Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Salom
    S

    Salom (@Salom)

    0
    Reputacja
    12
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Salom

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Salom

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Salom

    • S
      Kontrolka cisnienia oleju

      Przeszukałem wątki, i nie znalazłem nic na temat mrugającej kontrolki cisnienia oleju na gorącym silniiku, na wolnych obrotach.

      Mam w rodzinie Felicję, z takim samym silnikiem jak Fabia 1,4 MPI 99 r pr , i własnie mruga ale nie zawsze na wolnych obrotach, ale czasami jak wyrzucam na luz to nawet przy 1500 obrotów silnika mrugnie.
      Wszystko co było możliwe samemu posprawdzac, wymienić wykonane, dalej mruga, choć nie tak często, bo chłodno.
      Czy macie koledzy jakieś doswiadczenia w tym temacie, może wiecie jaka przyczyna, czy to wada fabryczna.
      Tak jak pisałem wyżej, nie wymieniałem tylko pompy olejowej na nową.
      Silnik ma 160 tys przebiegu, zakupiony od pierwszego właściciela.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • S
      Podgrzewane lusterka

      Kwiecień 2001 rok.
      Rozszyrowałem kody wyposażenia, i wynika z nich że brak podgrzewanych lusterek. Prawe wypukłe, lewe asferyczne.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Podgrzewane lusterka

      Doszedłem do wniosku, że produkują wiązki kabli do wszystkich Fabi jednakowe, a jak ktoś życzy sobie z podgrzewanymi lusterkami i regulowanymi elektrycznie to działaja, a tak to kable sa prądu niet.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Podgrzewane lusterka

      tak, to lusterka mogły by grzać, ale jak włączyć.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Podgrzewane lusterka

      Dokładnie oglądałem wiązki kabli na obu drzwiach, są oplecione fabrycznie, i wyjścia na lusterka z czarną złączką pod osłoną drzwi.Kupiłem auto od znajomego, mówi że nic nie dokładał, i nie wie czy grzały kiedyś, czy nie.

      Jutro sprawdzę w bagażniku, co tam napisane.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Podgrzewane lusterka

      Niestety, po włączeniu grzania tylnej szyby też nie grzeją, ani z pracujacym silnikiem, ani z włączonymi światłami.
      Gdzie szukać przyczyny ?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Podgrzewane lusterka

      Przeczytałem prawie wszystkie posty w tym temacie, i nie znalazłem odpowiedniej informacji dla siebie,
      a mianowicie ponieważ niedawno kupiłem Fabie mk1, i nigdy nie miałem takiego pojazdu
      Mam lusterka boczne ustawiane ręcznie, wkłady lusterek z matą grzewczą, dochodzą do nich kable z oryginalnej wiązki w drzwiach, a nie grzeją, nie ma czym włączyć, ani na światłach, ani na zapalonym silniku, żadnej kontrolki grzania.
      Czy jest możliwe, że producent tylko połowicznie miał zamysł wyposażyć ten pojazd w elektryczne lusterka ?
      I co i jak jeszcze sprawdzić, lub co zmienić , lub wykonać aby lusterka grzały, bo idzie zima.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Jaką instalację zamontować ?? FABIA 1.4 MPI 2002r 68KM

      Faktycznie, po zastanowieniu postanowiłem opisać swoje przemyślenia, a nie na PW, za co kolegów przepraszam.
      Podstawowa sprawa to konstrukcja fabryczna i materiały z jakich jest wykonany silnik benzynowy nie jest przystosowany do gazu, i wszelkie poprawianie konstruktora może , choć nie musi przyniesie awarie lub nadmierne i awaryjne uszkodzenia, nie wiadomo po jakim czasie, u jednych szybciej, u innych co mało jeżdżą, i na krótkich odcinkach przez cały czas nic się nie dzieje.
      Instalacja sekwencyjna wymaga nagrzania silnika na benzynie aby przełączył się silnik automatycznie na gaz. Na krótkich odcinkach sporo tej benzyny spali, i to też wpływa na wydłużony okres zwrotu wydatków na instalację, w postaci oszczędności.
      Miałem Toyotę 1,6, instalacja starego typu, paliła 9 litrów gazu, ale od razu włączał się gaz po uruchomieniu silnika. W innym aucie silnik 2.0 , jazda na krótkich odcinkach sekwencja, pali 14 litrów gazu, i na zbiorniku 34 litry gazu, zużywa jeszcze dodatkowo 6 litrów benzyny.
      To auto z 2.0 silnikiem na trasie pali 9 litrów gazu.
      Ale po jeżdzie na dłuższych trasach, może nie z maksymalną prędkością wypadło gniazdo zaworowe w głowicy, i narobiło sporo szkód.

      Więc do samochodów już z dużym przebiegiem i zaawansowanych wiekowo, założenie instalacji gazowej, to ryzyko.
      Do w miarę nowych 2,lub 3 letnich można założyć z większym prawdopodobieństwem, że będzi mało awarii.
      Na pewno Koledzy będą mieli inne zdanie, ale wcale nie myślę, że tylko ja mam rację.

      napisane w LPG
    • S
      Jaką instalację zamontować ?? FABIA 1.4 MPI 2002r 68KM

      Zagazowanymi samochodami jeżdżę już prawie 10 lat, ostatnio 5 rok o pojemności 2 litry. Nie pierwszej młodości, ma 180 tys przebiegu. I naprawdę mam już dosyć mitu o oszczedności na zagazowanych, i parę dni temu kupiłem Fabiankę, i nigdy więcej gazu.
      Jak chciałbyś poczytać o moich doswiadzeniach z gazem, to napisz, czy mogę Ci na PW wysłac.

      napisane w LPG
    • S
      Jaką instalację zamontować ?? FABIA 1.4 MPI 2002r 68KM

      Do tak małego silnika, który pali niewielką ilość benzyny , i przy Twoim znikomym przebiegu, nie warto zakładać instalacji gazowej.
      Gdybyś robił 100 tysiecy kilometrów rocznie, to może w 4 lata byś wycofał nakłady w co wątpię, bo instalacja dodatkowa do silnika, to dodatkowe problemy w eksploatacji, a jakie, na razie nie będę pisał.
      A gazu na krótkich odcinkach, też bedzie palił ok 8 litrów na 100 kilometrów.
      Zastanów się, dobrze radzę.

      napisane w LPG